Matskarlsson Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Vid det här laget har väl många installerat den läckta SP1. Vad tycker ni? Själv är jag enbart positiv. Mycket bra respons i systemet. /Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Jag har inte hittat någon bra kopia. Vilken ä den riktiga SP1? Kan någon länka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matskarlsson Posted February 8, 2008 Author Share Posted February 8, 2008 Vista SP1 RTM sprids med torrents. En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket. Vad är då meningen med språkpaket om man inte får fördelen med att få uppdateringar tidigt? Jag fick avinstallera mitt språkpaket för att det skulle kunna gå att installera. Hoppas det kommer ett Swe Mui SP1 snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Jag kör på ren engelsk version av Vista. Men jag har inte hittat någon sådan torrent som värkligen är SP1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Har inget med tråden att göra riktigt men SP1 Refresh 2 är samma som SP1 RTM. http://bink.nu/news/windows-vista-sp1-rc-r...-rtm-build.aspx /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket. SP1 RTM som nu släppts innehåller bara stöd för 5 språk, engelska, tyska, japanska, franska och spanska. SP1 för övriga språk kommer senare. Har du installerat exe eller en ISO? Jag har (legala från MS) exe både för x86 och x64. ISO:n är bara en fil, alltså båda i samma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syncro16 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Jag försökte också installera, men fick såklart meddelandet att jag hade "fel" language pack. Men om man avinstallerar Svenskt språkpaket, Är det enkelt att återinstallera det igen? Från Windows Update? Jag har Vista Home Premium. mvh Anders F Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Har du installerat exe eller en ISO? Jag har (legala från MS) exe både för x86 och x64. ISO:n är bara en fil, alltså båda i samma. Enda skillnaden är att ISO'n har en extra Setup.exe som väljer rätt x64- eller x86- exe-fil åt dig... Men om man avinstallerar Svenskt språkpaket,Är det enkelt att återinstallera det igen? Från Windows Update? Jag har Vista Home Premium. Eftersom endast Ultimate får ladda ner språkpaket, så skulle jag inte ens försöka avinstallera, om det nu gått. Efter uppgradering så finns inte svenska paketet att ladda än på länge så engelska hade fått gälla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket. Är väl inte så konstigt om de svenska översättningarna inte är klara och med i filen. har man svenskt språkpaket och det installeras över av en SP med annat språk blir kanske inte alla så glada, om man har svårt för engelska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil_98 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Om man har vista SP1 verför visar det där nere i hörnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil_98 Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Alltså jag hade en testversion så i den riktiga versionen visar det där nere i hörnet då eller? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 SP1 är hemsk, tar 2 timmar att installera, massa program slutar fungera, märker i övrigt ingen som helst skillnad i prestanda eller liknande, det avinstallerades fort här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Jag är helnöjd med SP1 final. (ingen text nere vid högra hörnet) Går betydligt snabbare att kopiera o flytta filer. Jag har svenskt Vista x64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamski Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Är jag den enda som det gick åt skogen för när SP1 installerades? > Jag installerade SP1 på en engelsk Vista Business genom Windows Update. Problemen dök upp direkt. Internet explorer lägger av, visar inte sidor, som om man tappade det trådlösa nätverker, men allt ser bra ut i Network och Sharing Center. Knas med filkopieringen till min externa usb-disken. Skulle flytta över filer ditt, då hänger sig hela processen och datorn måste startas om. Ikoner i taskbaren (Kaspersky antivirus mm) som det inte längre går att få fram högerklicksmeny på. Dessutom blev hela uppstarten långsammare. Totalt fu**up med andra ord. Som tur var så gick det fint att avinstallera "skiten" och nu fungerar datorn som den ska Jag har ganska bra koll på min dator, både hårdvaran och operativet och jag är också en av de som alltid försvarat Vista och tyckt att det är ett bra OS, men det här var ett riktigt fisko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Tycker det är kanon jag Filhanteringen är snabbare än vad jag trott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamski Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 Över 7000 medlemmar men ingen diskussion, trots mitt ganska starka kritik mot SP1. Tolkar det som att jag är den enda som det strular för Hur som helst, jag rör inte SP1 igen (om nu inte MS tvingar mig nån vacker dag) utan väntar på en fullversion av Vista med SP1 integrerad. Ska det komma någon sådan förresten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matskarlsson Posted March 24, 2008 Author Share Posted March 24, 2008 Över 7000 medlemmar men ingen diskussion, trots mitt ganska starka kritik mot SP1. Tolkar det som att jag är den enda som det strular för Hur som helst, jag rör inte SP1 igen (om nu inte MS tvingar mig nån vacker dag) utan väntar på en fullversion av Vista med SP1 integrerad. Ska det komma någon sådan förresten? Vista med integrerad SP1 finns sedan en tid tillbaka att ladda ner från volymlicens sidorna. Så det finns alltså ingen teknisk begränsning att det inte går att "baka in" SP1. /Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tattoosandbeer Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Det är ingen av er som kan hjälpa mig att tyda vad Kod 78f Står för så jag blir klok på denna del å. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mumfie Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Kolla med Microsoft. ;D http://www.idg.se/2.1085/1.152323 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 I väntan på en "final release" så kör jag SP1 RC BETAN till mitt svenska Vista. Efter installationen ev SP1 RC så märkte jag av en bättre filhantering och lite snabbare system mm. Suget efter SP1 blir större och större... /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts