Gå till innehåll

Vad tycker ni om Vista SP1?


Matskarlsson

Recommended Posts

Vista SP1 RTM sprids med torrents.

En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket.

Vad är då meningen med språkpaket om man inte får fördelen med att få uppdateringar tidigt?

Jag fick avinstallera mitt språkpaket för att det skulle kunna gå att installera.

Hoppas det kommer ett Swe Mui SP1 snart  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket.

SP1 RTM som nu släppts innehåller bara stöd för 5 språk, engelska, tyska, japanska, franska och spanska.

SP1 för övriga språk kommer senare.

Har du installerat exe eller en ISO? Jag har (legala från MS) exe både för x86 och x64. ISO:n är bara en fil, alltså båda i samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Har du installerat exe eller en ISO? Jag har (legala från MS) exe både för x86 och x64. ISO:n är bara en fil, alltså båda i samma.

Enda skillnaden är att ISO'n har en extra Setup.exe som väljer rätt x64- eller x86- exe-fil åt dig...

Men om man avinstallerar Svenskt språkpaket,

Är det enkelt att återinstallera det igen? Från Windows Update?

Jag har Vista Home Premium.

Eftersom endast Ultimate får ladda ner språkpaket, så skulle jag inte ens försöka avinstallera, om det nu gått.

Efter uppgradering så finns inte svenska paketet att ladda än på länge så engelska hade fått gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är konstig är att man inte kan installera den på ett engelskt system med svenskt språkpaket.

Är väl inte så konstigt om de svenska översättningarna inte är klara och med i filen.

har man svenskt språkpaket och det installeras över av en SP med annat språk blir kanske inte alla så glada, om man har svårt för engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jag är helnöjd med  SP1 final. (ingen text nere vid högra hörnet) Går betydligt snabbare att kopiera o flytta filer.

Jag har svenskt Vista x64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Är jag den enda som det gick åt skogen för när SP1 installerades?  >:(

Jag installerade SP1 på en engelsk Vista Business genom Windows Update.

Problemen dök upp direkt. Internet explorer lägger av, visar inte sidor, som om man tappade det trådlösa nätverker, men allt ser bra ut i Network och Sharing Center. Knas med filkopieringen till min externa usb-disken. Skulle flytta över filer ditt, då hänger sig hela processen och datorn måste startas om. Ikoner i taskbaren (Kaspersky antivirus mm) som det inte längre går att få fram högerklicksmeny på. Dessutom blev hela uppstarten långsammare. Totalt fu**up med andra ord.

Som tur var så gick det fint att avinstallera "skiten" och nu fungerar datorn som den ska  :)

Jag har ganska bra koll på min dator, både hårdvaran och operativet och jag är också en av de som alltid försvarat Vista och tyckt att det är ett bra OS, men det här var ett riktigt fisko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 7000 medlemmar men ingen diskussion, trots mitt ganska starka kritik mot SP1. Tolkar det som att jag är den enda som det strular för :)

Hur som helst, jag rör inte SP1 igen (om nu inte MS tvingar mig nån vacker dag) utan väntar på en fullversion av Vista med SP1 integrerad. Ska det komma någon sådan förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 7000 medlemmar men ingen diskussion, trots mitt ganska starka kritik mot SP1. Tolkar det som att jag är den enda som det strular för :)

Hur som helst, jag rör inte SP1 igen (om nu inte MS tvingar mig nån vacker dag) utan väntar på en fullversion av Vista med SP1 integrerad. Ska det komma någon sådan förresten?

Vista med integrerad SP1 finns sedan en tid tillbaka att ladda ner från volymlicens sidorna.

Så det finns alltså ingen teknisk begränsning att det inte går att "baka in" SP1.

/Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...