Marion Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Ville bara tipsa er om att det finns bättre grejer än CCleaner. Kolla denna dump, du ser iaf. en bit av vad CCleaner missa, listan blev stor. Och då skall tilläggas att jag körde den senaste CC innan. Den missa även 75 strängar i registret.. /mario - sorry för stor bild.. kan nån mod minska den? Quote
Adnerzzon Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Nu är det så att CCleaner är ett av de bästa gratisalternativen just nu. Har sökt på det du tipsar om, men hittar bara betalversioner. /Anderzzon Quote
Belsebub Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 För att få mindre bild: Gå in på ImageShack.us Bocka i multiuploader - Bläddra - lägg till bild Välj att kopiera och klistra in andra raden under Thumbnail Code (Den som är för forum) till hit på forumet. Den som är för forum. Angående CCleaner, går det ju att bocka i att programmet ska rensa mer om man vill i inställningar. Men du kanske hade bockat i det när du jämförde programmen mot varandra? Quote
Marion Posted March 25, 2008 Author Posted March 25, 2008 För att få mindre bild:Gå in på ImageShack.us Bocka i multiuploader - Bläddra - lägg till bild Välj att kopiera och klistra in andra raden under Thumbnail Code (Den som är för forum) till hit på forumet. Den som är för forum. Angående CCleaner, går det ju att bocka i att programmet ska rensa mer om man vill i inställningar. Men du kanske hade bockat i det när du jämförde programmen mot varandra? Jodå, men däremot körde jag Vista-manager default, den blir för stygg annars. Tack för tipset om thumbnails, jag brukar inte springa i webforum. Testar genast med ditt knep - guud så vackert det blev Den innehåller även massa krafs, vad tror du om denna dump? Kan jag få den att starta vistan på 20 sek? / mario Quote
Guest yassin_2999 Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Jag tycker att CCleaner är ett grymt program som klarar det mesta, samt att det är gratis. Long live CCleaner ;D Quote
plun Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Jo allting i CCleaner är spårbart och känt. Sen om någon då tycker något annat program är bättre så får då han/hon även svara för supporten... Rekommenderar man ett program utan att veta vart man tar reda på fakta om ett program så är man ute och cyklar. 5+ hos Softpedia... Quote
Guest Lasseska Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Nä jag har aldrig kört nåt städprogram i mina datorer. Städar manuellt det är enkelt. Undrar hur ni gjorde innan dom fanns ;D Quote
JoWa Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Undrar hur ni gjorde innan dom fanns ;D Hade ostädat i burken! ;D Men Windows Diskrensning har ju funnits ett tag Ett alternativ är annars IObit Advanced WindowsCare Personal Edition. http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html Quote
Guest DimensionX Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Problemet är bara att........... Kör 5 olika städprogram, och alla 5 kommer att hitta något som inte de andra gjorde. Själv använder jag Glary Utilitys, en samling riktigt bra utilitys som både tweakar, städar och snabbar upp datorn. RegCleaner, bästa som finns, skriven av en finne faktiskt. Har använt det programmet i runt 5 år nu eftersom man kommer åt registret och nycklar på ett föredömligt sätt. Dessutom kommer man åt autostarten, fil assosiationer, shell extensions mm. Ett kanonbra program som jag rekommenderar alla att använda. Quote
Lasse B Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 FRåga. Förutom det som redan är förbockat när man laddat hem CCleaner, finns det något mera att bocka i som ni har att rekomendera. LB Quote
plun Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 FRåga.Förutom det som redan är förbockat när man laddat hem CCleaner, finns det något mera att bocka i som ni har att rekomendera. Här ser man alla alternativ inkl beskrivningar http://www.ccleanerbeginnersguide.com/scr/cleanerinfo.htm För en stabil dator där allting funkar brukar jag alltid tömma "Hotfixarna" dvs kopior så att man kan avinstallera uppdateringar från Windowsupdate. Brukar vara minst 500MB i de flesta burkar som gått något halvår. De här mapparna är då blåa och syns om man har visning på dolda filer/mappar påslagen i Utforskaren. Prefetchen brukar jag också tömma lite då och då. Inget av de andra alternativen skadar men vissa användare vill ha information kvar. Quote
Lasse B Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Vågar ??? man nu att bocka i Hotfix Avinstallerare och Gamla prefetchfiler utan att det nu händer något med datorn. En som inte kan så mycket. LB Quote
plun Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Vågar ??? man nu att bocka i Hotfix Avinstallerare och Gamla prefetchfiler utan att det nu händer något med datorn.En som inte kan så mycket. LB Kruxet är att man måste kunna avgöra om burken man kör funkar eller ej... Funkar allting så finns det ingen anledning att spara på gamla sopor som det här är. Senaste Windowsupdate var i Tisdags och uppdaterade man direkt så skulle man ha sett ev fel redan. Quote
Lasse B Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Sista frågan från mig. Du menar att om man exempelvis inte fått in uppdateringarna ??? det kan då stå instalationen misslyckades ??. Ha en bra Lördag LB Quote
plun Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Sista frågan från mig.Du menar att om man exempelvis inte fått in uppdateringarna ??? det kan då stå instalationen misslyckades ??. Ha en bra Lördag LB Nej... vad som sparas undan i de här " blå mapparna" är backuper för lyckade uppdateringar. Misslyckas en uppdatering blir det ingen backupmapp (oftast, beror på hur det går fel). Är man minsta osäker så skippar man borttagning och kör CCleaner utan det här ibockat. Känner man sig säker på sin burk så kan man göra roligare saker med diskutrymmet. Man kör även en registerstädning efter en sådan här borttagning eftersom det är massvis med poster i registret med avinstallationsinfo. Quote
Recommended Posts