Gå till innehåll

Märker ingen större skillnad med SP3


Ozzyman

Recommended Posts

Hej på er alla!Märker ni någon större skillnad på Windows XP före och efter servicepack 3 installationen? Det tog bara ca:30 minuter att installera sp3 på min "burk",helt utan bekymer.Jag märker inte någon "skillnad" alls,kanske en aning snabbare i allt! Det jag menar är att det "känns" snabbare att surfa,ladda hem "tunga" stora filer mm.Hur tycker ni att det har påverkat erat xp?

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krånglade mest!!Avinsallerade SP3 igen!Väntar tills den kommer automatiskt!

Kändes som ett "bra" inlägg, för exakt vilken skillnad kommer det göra när du får det via Windows Update istället för att installera det från en stand-alone fil? :P

Det är ju samma sak du installerar!

I övrigt, så verkar funkar xp precis som innan sp3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krånglade mest!!Avinsallerade SP3 igen!Väntar tills den kommer automatiskt!

Om det "krånglade mest" så är det nog ett tecken på att din burk behöver en ominstallation. Med SP3 installerat på en fräsh burk så får du, om inte en bättre, så i alla fall en minst lika snabb och alert burk som du någonsin haft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er alla!Märker ni någon större skillnad på Windows XP före och efter servicepack 3 installationen? Det tog bara ca:30 minuter att installera sp3 på min "burk",helt utan bekymer.Jag märker inte någon "skillnad" alls,kanske en aning snabbare i allt! Det jag menar är att det "känns" snabbare att surfa,ladda hem "tunga" stora filer mm.Hur tycker ni att det har påverkat erat xp?

Mvh.Ozzyman

30 minuter? Vad är det för skitburk du kör på?  ;D På min tog det knappt 7 minuter så var det klart och den funegar hur bra som helst. Håller med om att uppstart av streaming media samt koppling mot VPN går mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Håller med de flesta...  ;)

För mig tog det cirka 15 min med omstart och märker ingen direkt skillnad. Men men...man måste ju hålla systemet up-to-date :D

Det ända som inte fungerar nu är XP-Style programmet. Den säger att den inte stödjer denna version. Får väl hoppas att de släpper någon uppdatering :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade SP3, laddade hem filen från AlltomXP:s hemsida. Installerade den och allt verkade flyta på fint. Efter omstart kunde jag inte starta Outlook Express, Ikonen pekade istället på "Den här datorn". Efter lite krångel rättade jag till det. Men sedan märkte jag att prestandan försämrades när jag startade Outlook Express, Mozilla Thunderbird och Firefox. Hemsidorna tog längre tid på sig att laddas in. Så jag återställde alltihopa via Systemåterställning. Vad som egentligen orsakade detta vet jag inte, bara att nu fungerar det som det ska igen efter återställningen.

Jag kör med XP Home, en ganska ny installation(sen i januari), 1,5 Gb internminne.

Någon som kan förklara detta fenomen?

Hälsningar

Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krånglade mest!!Avinsallerade SP3 igen!Väntar tills den kommer automatiskt!

Kändes som ett "bra" inlägg, för exakt vilken skillnad kommer det göra när du får det via Windows Update istället för att installera det från en stand-alone fil? :P

Det är ju samma sak du installerar!

I övrigt, så verkar funkar xp precis som innan sp3.

Precis, SP3 fungerar klockrent för mig med, och har man kört en städrunda med Ccleaner innan man installerade SP3 så borde uppdateringen fungera tämligen smärtfritt...

Misstänker att "krånglet" för raiser1 kanske kunde bero på en icke laglig licensnyckel, möjligen ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ngt speciellt man ska tänka på om man installerar SP3? Ska jag göra en diskrensning och en defragmentering. Och är det nödvändigt att göra en säkerhetskopiering av burken? I annat fall får jag vänta till att installera det, eftersom jag har mkt info som måste säkerhetskopieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ngt speciellt man ska tänka på om man installerar SP3? Ska jag göra en diskrensning och en defragmentering. Och är det nödvändigt att göra en säkerhetskopiering av burken? I annat fall får jag vänta till att installera det, eftersom jag har mkt info som måste säkerhetskopieras.

??? Väntar du med att säkerhetskopiera tills det är för sent ??? Disken kan haverera oanmält...

För övrigt så skall inget annat göras före SP3 -uppgraderingen.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g70713#msg70713

Du kan ju redan nu kontrollera om du skall få problem med blåskärm genom att köra Regedit.exe och leta upp

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppm och ändra Start från 1 till 4.

Det är inte säkert att "Intelppm" finns i ditt Register.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med ämnets rubrik, eller rättare sagt jag vill dra det ännu längre: Märker ingen som helst skillnad med SP3. Misstänker även att det kan vara inbillning (placeboeffekt) att vissa tycker det går lite snabbare... men jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...