Gå till innehåll

Comodo System Cleaner [Systemoptimering]


e-son

Recommended Posts

  • Svar 192
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Comodo Task Manager kraschar så snart jag markerar en process. :'(

I dag fungerar den… ::) :)

Tillägg: Hm, kraschar alltjämt då jag markerar vissa processer, men inte då jag markerar vissa andra. ???

e-son, vad säger du om att ändra ämnesrubriken till Comodo System Cleaner? Comodo Registry Cleaner finns inte längre att ladda ned separat. http://www.comodo.com/products/free_products.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D Menar du att någon annan har varit dominant här? ::)

jag kan ju säga som så.... det KÄNDES som om det var din tråd!    ;)    Lite som att låna ut gräsklipparen till grannen faktiskt.... till slut går man och köper en till!   ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en känsla av att de var lite för snabba med denna version. :-[

Tänkte installera CSC, välja ut det som känns intressant (främst CRC) och kopiera till en egen mapp, och därefter avinstallera med Zsoft Uninstaller samt ta tillbaka kopiorna. Har fått det lilla tipset att detta gör programmet portabelt. 8)

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Låter ganska intressant det här CRC. Men jag undrar bara, hur djupt i registret rotar den? Hur stor risk är det att man sabbar något?

Använder främst CCleaner då jag behöver städa. Den är ju ganska säker. Finns det någon risk att CRC gör något man inte kan ångra (alternativt ångrar djupt efteråt  :D )

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ganska intressant det här CRC. Men jag undrar bara, hur djupt i registret rotar den? Hur stor risk är det att man sabbar något?

Använder främst CCleaner då jag behöver städa. Den är ju ganska säker. Finns det någon risk att CRC gör något man inte kan ångra (alternativt ångrar djupt efteråt  :D )

Det finns alltid en risk att ALLA register-/disk-rensare tar bort något som inte skall tas bort. För att gardera sig lite extra, kan man skapa en Windows återställningspunkt innan man kör registerrensning och/eller diskrensning. Man kan också spara en fullständig registerkopia på annan plats! På så sätt får man ytterligare säkerhet att ta till ifall programmets egen backupfunktion falerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ganska intressant det här CRC. Men jag undrar bara, hur djupt i registret rotar den? Hur stor risk är det att man sabbar något?

Använder främst CCleaner då jag behöver städa. Den är ju ganska säker. Finns det någon risk att CRC gör något man inte kan ångra (alternativt ångrar djupt efteråt  :D )

Det finns alltid en risk att ALLA register-/disk-rensare tar bort något som inte skall tas bort. För att gardera sig lite extra, kan man skapa en Windows återställningspunkt innan man kör registerrensning och/eller diskrensning. Man kan också spara en fullständig registerkopia på annan plats! På så sätt får man ytterligare säkerhet att ta till ifall programmets egen backupfunktion falerar.

Naturligtvis finns det risker med alla dylika program, men vad jag förstått är CCleaner ganska "idiotsäkert".

Men bäst får jag förstås svar på min fråga om jag testar Comodo's variant.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver de försiktighetsåtgärder e-son nämner, skapar registerrensaren en kopia av de nycklar som tas bort, och frågar om man vill skapa en återställningspunkt.

Dock anser jag, som sagt, inte att programmet är riktigt färdigt än (åtminstone inte alla komponenter), så vänta gärna till nästa version. Gissar att Comodo jobbar hårt på en buggfix, nu då programmet är officiellt släppt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver de försiktighetsåtgärder e-son nämner, skapar registerrensaren en kopia av de nycklar som tas bort, och frågar om man vill skapa en återställningspunkt.

Smart!

Dock anser jag, som sagt, inte att programmet är riktigt färdigt än (åtminstone inte alla komponenter), så vänta gärna till nästa version. Gissar att Comodo jobbar hårt på en buggfix, nu då programmet är officiellt släppt

Kanske jag tar och väntar ett tag till.

Tack för info!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det!

Och jag kan bekräfta att min lilla metod att göra CSC portabelt fungerade. Jag tillämpade den dock bara på COMODO Registry Cleaner (CRC):

1. Installera ZSoft Uninstaller (ZSU)

2. Låt programmet läsa av ditt nuvarande system

3. Installera CSC

4. Kopiera filen crc.exe och lägg någon annanstans

5. Använd ZSU för att avinstallera CSC

6. Lägg tillbaka crc.exe i en mapp, t.ex. ProgramCOMODORegistry Cleaner

7. Voilá - du har nu CRC portabelt utan ett spår av CRC

Skälet att jag använder ZSU i stället för att bara avinstallera, är att någon hittade överblivna installationsrester efter avinstallation. Det var dock inte igår och det är möjligt att CSC har en utmärkt avinstallerare. ZSU är dock så enkelt att jag gärna använder det.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En uppdaterad version är nu tillgänglig: 1.0.60093.19 :)

Som det står i citatet: avinstallera tidigare version av Comodo System Cleaner innan 1.0.60093.19 installeras.

This update version suffered several changes. We are sorry that at this moment is not available for download on the official website. It will take a little bit longer for the site to update itself, but we didn't want you wait any longer for this update.

We recommend you to uninstall the previous version before installing this one.

To download it please follow these links:

32bit version

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x32.exe

MD5: AEEA9603E53ECE2B9195141C9F1F8A99

SHA1: 630A4B6A0BFB594A5FBAF186AC351352C6C98023

64bit version

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...ver2003_x64.exe

MD5: 5984AD652995F5C04DA52ABEB55FA193

SHA1: F6A5CFEDBA972300300FBC5375902A1A4531F2C2

Källa: https://forums.comodo.com/diskregistrypriva...31174#msg231174

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Se upp med rensning av Firefox dock, verkar som om CSC olyckligt nog tar bort alla bokmärken - inklusive Firefox backuper. Vet inte om det drabbar alla eller vilken inställning det beror på (kör inte CSC själv just nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nu en ny betaversion: 1.1.61653.21. Den som vill testa denna version skall först avinstallera tidigare version av programmet!

We are happy to announce that COMODO System Cleaner 1.1.61653.21 (major update) BETA has been released!

What's new?

----------------------------------------

- You can now use SAFE DELETION (patent pending) feature which let's you first test the consequences of any cleanup process, before actually delete the files. This CSC option is selected by default;

What was fixed

----------------------------------------

- Multiple bugs related to XP SP3;

- Windows Update issue on Vista x64.

Known Issues:

----------------------------------------

- GUI issue in CTM when maximize.

- When updating from previous version CSC will fail to load config file. PLEASE UNINSTALL OLD VERSION BEFORE INSTALLING THIS ONE!!!

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/comodo_system_cle...s-t33379.0.html to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

BETA NOTICE: This product is intended for special users (BETA Testers) who would like to join the testing process. It may contain major bugs that could cause serious problems and not be suitable for your everyday use yet. Please do not use it in your production machines.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x32_BETA.exe

Size: 5.85 MB (6,144,864 bytes)

MD5: 50979C0CEAB3E5B170DBC6A963FCFC99

SHA1: 9B37195EAFCDC291A2AEFF6C62D870B93E8100E6

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x64_BETA.exe

Size: 6.37 MB (6,683,208 bytes)

MD5: 0AAB52069C6C0492DC9A71A4AE035C1C

SHA1: 3FEEF0265523304A755C1B079E70D278951CCC67

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny betaversion: 1.1.62332.22 BETA

COMODO System Cleaner 1.1.62332.22 BETA has just been released! This version has suffered some internal changes to gain stability and also comes with a new feature.

What's new?

----------------------------------------

- In Registry Cleaner you can now opt for REGISTRY PROTECTION(set by default) - use this if you are not sure what you are doing. This option has a similar goal as SAFE DELETE. It allows you to test the cleaning before applying the changes.

What was fixed

----------------------------------------

- BSOD when trying to Restore Files after a SAFE DELETE operation;

- Windows Update issue while cleaning.

Known Issues:

----------------------------------------

- Issue with some of the AV software and the scanning process in CDC and CPC might get very slow.

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/diskregistrypriva...s-t31448.0.html to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

BETA NOTICE: This product is intended for special users (BETA Testers) who would like to join the testing process. It may contain major bugs that could cause serious problems and not be suitable for your everyday use yet. Please do not use it in your production machines.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x32_BETA.exe

Size: 5.41 MB (5,677,512 bytes)

MD5: 26FD4CE4FAC6CEDA07610E32513144C2

SHA1: 138DEB796EBB9D9C560EE90B0995357E6BDF22C0

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x64_BETA.exe

Size: 5.82 MB (6,105,216 bytes)

MD5: 67661428B22FA7B8771D3DADDBFE306

SHA1: 700CFA9102B2673304DD66520B73525C2C19434C

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tätt mellan betaversionerna, här kommer nästa: 1.1.62802.23 BETA

We are happy to announce COMODO System Cleaner 1.1.62802.23 BETA! Again we fixed couple of bugs(thank you for feedback) and added more features.

What's new?

----------------------------------------

- The SAFE DELETE option is not in CSC main GUI anymore - now it s present in each of the CDC and CPC modules (check Settings);

- In CRC->Settings you can find Scan for Unsafe To Delete Entries - if you are an expert you can opt for this one and in results you will be able to see this category;

- Major improve of scan speed in all modules(especially in CRC);

- Added report dialog on Restore Files in CDC and CPC(when SAFE DELETE is checked).

What was fixed

----------------------------------------

- CPC crash when selected Windows caterogy only;

- Missing “safe deletion” conformation window before cleaning.

Known Issues:

----------------------------------------

- CPC->Settings issue in 120 dpi when adding new settings section.

Bug Reports:

----------------------------------------

Please use http://forums.comodo.com/beta_corner_csc/c...s-t33804.0.html to report your bugs. Our moderators collect these bugs and submit them to the devs.

BETA NOTICE: This product is intended for special users (BETA Testers) who would like to join the testing process. It may contain major bugs that could cause serious problems and not be suitable for your everyday use yet. Please do not use it in your production machines.

Download Locations:

----------------------------------------

Setup for Windows Vista 32-bit, Windows 2003 Server 32-bit, Windows XP 32-bit and Windows 2000 SP4:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x32_BETA.exe

Size: 5,08 MB (5.334.624 bytes)

MD5: 2C594C0A0145A5D883639307ECDE2F55

SHA1: EE05A64F6C32BAFBD3CC5AA09517ED05E7401E67

Setup for Windows Vista 64-bit, Windows 2003 Server 64-bit and Windows XP 64-bit:

URL: http://download.comodo.com/csc/download/se...03_x64_BETA.exe

Size: 5,43 MB (5.702.984 bytes

MD5: 081207C0B2695A9851BDFEC2C37BBEB7

SHA1: C47655040466A3F90202E022B98D385974ABF9D4

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...