Gå till innehåll

What a Wonderful World


Gäst Malou

Recommended Posts

"What a Wonderful World"

I see trees of green, red roses too.

I see them bloom, for me and you.

And I think to myself... what a wonderful world.

I see skies of blue, and clouds of white.

The bright blessed day, the dark sacred night

And I think to myself, what a wonderful world...

***********************************************

Tänk att kunna få se allt det här igen.

Alla vackra färger alla vackra människor och att få bläddra i en tidning om det så bara är ett reklamblad och kunna få se vad som står och alla bilder/foton etc... ja allt som finns att se.

Just nu är jag världens lyckligaste till att kunna få se allt detta igen.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Malou hade problem med synen vill jag minnas och har säkert blivit opererad eller nåt i den stilen.

Låter toppen Malou, kul att höra att det gick bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ingen som helst fara. Jag tål det *ler* har ju själv kallat mig "blindstyre" *skratt*

Skall förklara lite kortfattat vad jag menar med mitt lilla kryptiska inlägg *ler*

Har i snart ett års tid levt i de blindas värld pga en ögonsjukdom. I tisdags (14 oktober) så var det då dags för den efterlängtande ögonoperationen. Då jag vågade mig på att öppna ögonen så upptäckte jag. Jag kunde/kan se igen.

Med detta så ville jag bara dela med mig av min otroliga glädje över att kunna få se allt detta igen. Allt det vackra som vår värld har att bjuda på (alla vackra människor/färger/ljus) ja allt som världen/livet har att bjuda på.

Och snälla. Tyck inte synd om mig på något sätt det är det sista jag vill och det var inte det som var meningen med mitt lilla inlägg.

Ville enbart dela med mig av min glädje och förhoppningsvis ge andra hopp om att kunna återfå synen igen för dem som har någon form av ögonproblem/sjukdom.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Jag var nog den enda som visste det på tråden, du sa det en gång i ett inlägg när vi snackade om att använda mörk bakgrund i Firefox. :)

Verkligen skönt att höra att det gick bra. Jag kan förstå att det känns skönt att kunna se allt igen.

Jag gick på kryckor i tre veckor, jag var överlycklig när jag slapp dem. Och det var säkert inget att ens jämföra med hur det måste ha känts för dig att kunna se igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Där ser man! Kände väl på mig att det var något allvarligt, med ögonen. Tyvärr fattade jag det först efter jag såg "Igen" dumt nog.

Schysst i alla fall att veta operationen gick bra, och att du kan se världen igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att höra att det fixade sig för dig Malou!

Så sent som idag var jag på en koll på ögonkliniken, eftersom jag har förändringar på gula fläcken på höger öga, det vänstra är helt Ok och nu har det konstaterats att det är stabilt och att inga blödningar föreligger, så det är bara tuta å köra.

Det finns två former av gula fläcken förändringar. Dom flesta har den torra formen vilken är åldersrlaterat, jag har den våta formen, vilket 10 % ungefär har som drabbas. Den våta formen är allvarligast och kan typ opereras, om det föreligger aktiva blodkärl, eller man opererar inte, utan sprutar in lutein för stoppa aktiviteten. Min förändring är alltså inte aktiv och jag kan förtsätta använda dom glasögon jag skaffade i och med detta.

Den torra formen kan man inte göra något åt. Skillnaden är att när jag blundar och tittar med det högra ögat som är drabbat, ser jag alla vågräta linjer vågformiga, men normalt med bägge ögonen märks inget av detta, men en viss skuggning mitt i synfältet får man leva med. Glasögon gör att jag ser ganska skarpt ändå.

Det var när jag provade glasögon hos optikern som detta upptacktes. Visst hade jag märkt att jag såg lite oskarpt, men som alla andra, använde jag billiga läsglasögon vid behov.

Det kunde ju ha varit värre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt när ögonen strular, jag har glaskroppsavlossning eller "myggdans" som en kompis kallar det, men man vänjer sig med det också.

Här en Youtubefilm med Louis Armstrong och "What a Wonderful World".

http://www.youtube.com/watch?v=vnRqYMTpXHc...feature=related

Det finns en till med samma titel, sjöngs av Sam Cooke i original om jag inte minns fel. Här med Harrison Ford.

http://www.youtube.com/watch?v=3p_tvjqSrBk

Den texten är inte så dum heller!

Lyssna och njut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Malou till ett lyckat resultat ;D ;D

Själv har jag ett mycket lyckat resultat efter en ryggoperation och 10 månaders sjukskrivning.

Så bra i ryggen som jag är nu, har jag inte varit på 35 år. Tänk bara att få sova en hel natt utan att vakna av att det gör ont...

Grattis igen Malou.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...