Gå till innehåll

Klockrent!


nodo

Recommended Posts

..Har kört 7an i några dagar på min laptop som jag köpte för ca 2 veckor sedan med Vista Home Premium installerat , men nu med 7an och tycker att det är en avsevärd skillnad, inga som helst tveksamheter, krånglade länge med trådlösa nätverket, men när jag gjorde nätverks-inställningarna i 7an och sparade på sticka och körde på dlinken och xpburken så vips så funkade allt. Som så många andra säger så är det som att köra xp i vista skrud. Har bara inte fått igång den berömda taskbaren än... jo nu har jag det, ett inlägg i taskbardelen om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Har kört 7an i några dagar på min laptop som jag köpte för ca 2 veckor sedan med Vista Home Premium installerat , men nu med 7an och tycker att det är en avsevärd skillnad, inga som helst tveksamheter, krånglade länge med trådlösa nätverket, men när jag gjorde nätverks-inställningarna i 7an och sparade på sticka och körde på dlinken och xpburken så vips så funkade allt. Som så många andra säger så är det som att köra xp i vista skrud. Har bara inte fått igång den berömda taskbaren än...

Kolla här då

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=13851.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Har kört 7an i några dagar på min laptop som jag köpte för ca 2 veckor sedan med Vista Home Premium installerat , men nu med 7an och tycker att det är en avsevärd skillnad, inga som helst tveksamheter, krånglade länge med trådlösa nätverket, men när jag gjorde nätverks-inställningarna i 7an och sparade på sticka och körde på dlinken och xpburken så vips så funkade allt. Som så många andra säger så är det som att köra xp i vista skrud. Har bara inte fått igång den berömda taskbaren än... jo nu har jag det, ett inlägg i taskbardelen om detta.

Var fick du tag på BETAN?

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..Ja det får jag inte säga här, det strider mot reglerna tror jag, men det var inte svårt kan jag säga och från en viss "Johnny Depp sida" så långt kan jag sträcka mig.

Jag har nu installerat tillbaka Vista SP1 på notebooken och nu tar det längre tid med saker och ting kan jag säga även om det snabbats upp massor på den. Jag hade första betan nån gång tidig början av året 2007. Jisses vad trött jag va på att leta drivrutiner. Och där blev man lite full i fan för hittade man inte drivrutiner så installerade man alla från den sidan och vips så funkade den detaljen man höll på med.!!!

Varför avinstallera, ja det är ju begränsad tid plus att nätverket inte funkade, det gjorde det utan vidare med ominstallation av Vista sp1, där behövde jag knappt göra något speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du tag på BETAN?

/Anderzzon

Man måste vara skogstokig i allt vad PC-teknik heter och dessutom besökt PDC-konfernesen i Los Angeles ;D.

Fattar ine varför det är sånt "ska ha" över en beta...

För den e the shit helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du tag på BETAN?

/Anderzzon

Man måste vara skogstokig i allt vad PC-teknik heter och dessutom besökt PDC-konfernesen i Los Angeles ;D.

Fattar ine varför det är sånt "ska ha" över en beta...

För den e the shit helt enkelt.

Och shit hämtas på internets sopstationer, jaha, då förstår jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste vara skogstokig i allt vad PC-teknik heter och dessutom besökt PDC-konfernesen i Los Angeles ;D.

Fattar ine varför det är sånt "ska ha" över en beta...

Skogstokig är nog rätt ord :) Jag tycker ju först och främst att det är roligt med det senaste. Sen gillar jag att ligga i framkant med ny teknik eftersom det är en rätt så bra fördel yrkesmässigt då jag jobbar med datorer professionellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis installerat ver 6801, och håller med fullständigt... KLOCKRENT :D :D

Det problemet jag hade var "soundblaster live 5.1" stöds ej av vista... men jag hade en ombyggd drivis som fungerade.

Och så har jag en raid controller som jag inte bryr mig om, just nu.

Kontentan är att detta är underbart, so far...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in Windows 7 på min stationära dator, tillsammans med xp som dualboot självklart.

Och visst fungerar det, snyggt var det också (efter upplåsningen), var enkelt att aktivera det så att det inte behöver köras kommandon efter 30 dagar och ominstalleras efter 120 dagar.

Men som vanligt när det kommer nya operativsystem så fungerar inte vissa program längre, installerade realvnc lite snabbt igår och det ville inte starta. Gillar även MS egna verktyg, tweakui, som tar bort papperskorgen från skrivbordet, och tar bort "genvägs-pilen", men eftersom det är gjort för xp så funkade det inte till 7'an. Även "resize-pictures" programmet från MS använder jag ibland, så slipper man öppna upp PS.. Explorer.exe kraschade några gånger, men det är nog bara för att jag är för snabb.. ;)

Så överlag, än så länge, är det snabbare och bättre än vista enligt mig. Men jag hoppas verkligen att MS försöker hålla det lika snabbt som det är nu även när det lanseras. För vad jag minns av Longhorn så var det också ganska snabbt, men när vista släpptes så var det mycket slöare, jag kanske minns fel, var så länge sedan.

Änyway :) Det jag har sett och testat är helt okej, sen får man väl vänta tills alla program och drivrutiner fungerar klockrent.

Ett måste är i alla fall att låsa upp den nya taskbaren och ta bort "vatten-stämpeln" från skrivbordet, genom att ändra i user32.dll. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bort papperskorgen i Windows 7 genom att högerklicka på papperskorgen och välja att ta bort den från skrivbordet! Behövas inga extra program.
Det vet jag. Men jag gjorde en genväg till skrivbordet, öppnade skrivbordet som en mapp, och där fanns papperskorgen, den här datorn, nätverksplatser osv... dvs, standard ikonerna fanns kvar, spelade ingen roll hur många gånger jag tog bort dem när jag testade igår, fanns fortfarande kvar.

Brukar inte ha några ikoner på skrivbordet nämligen, utan "döljer" dem på skrivbordet utan "utforskar" skrivbordet som en mapp istället. :)

kanske går att fixa, men den lilla stund som jag försökte på räckte inte till för att få bort dem därifrån i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...