Gå till innehåll

Köpa antivirusprogram, rekomendationer önskas!?


Recommended Posts

*********************************************

2009-01-08:

Tråden är nu låst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Vilket program anser ni vara det mest heltäckande ? har tröttnat på att hålla på med manuella sökningar för diverse gratis programvaror, alltså vilket säkerhetsprogram är det mest heltäckande och har bästa möjliga skydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag nyligen skaffat mig NIS 2009, gå in på symanteck hemsida och kolla mera.

Det finns även en film där som beskriver mera om programmet. Även tester i PC för alla finns.

Och vad jag förstått så får det bra resultat av många

Jag är så här långt nöjd.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt val är Comodo Internet Security. Det ger en brandvägg i toppklass och Defense+, som hindrar program från att starta eller göra systemändringar utan användarens medgivande. Dessutom antivirus som detekterar all form av skadlig kod. Snart kommer Comodo Memory Firewall och Comodo BOClean att integreras i CIS.

Ett paket som kombinerar preventivt skydd i toppklass med detektivt skydd som när BOClean och heuristik (snart) har inkluderats också är i toppklass.

Att programmet är mycket lättdrivet och gratis gör det inte svårare att rekommendera. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt val är Comodo Internet Security. Det ger en brandvägg i toppklass och Defense+, som hindrar program från att starta eller göra systemändringar utan användarens medgivande. Dessutom antivirus som detekterar all form av skadlig kod. Snart kommer Comodo Memory Firewall och Comodo BOClean att integreras i CIS.

Ett paket som kombinerar preventivt skydd i toppklass med detektivt skydd som när BOClean och heuristik (snart) har inkluderats också är i toppklass.

Att programmet är mycket lättdrivet och gratis gör det inte svårare att rekommendera. ;D

Låter nästan för bra...

Men jag hade en gammal version av just Comodo's brandvägg+NOD32 & det va oslagbart ihop!

Men måste man inte ställa in en massa i CIS för bästa skydd osv?

Vet någon om det är körbart i nya Win7 - 6956?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nästan för bra...

Men jag hade en gammal version av just Comodo's brandvägg+NOD32 & det va oslagbart ihop!

Men måste man inte ställa in en massa i CIS för bästa skydd osv?

Vet någon om det är körbart i nya Win7 - 6956?

Nope... jag lyckas inte installera CIS i Build 6956!    :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade du kompatibelitetsläge Windows Vista RTM? Fungerade med förra W7-bygget.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g95707#msg95707

Nej, jag la ner, när den rulla tillbaka innan den knappt hade börjat installera! W7 liksom Vista, är såpass säkert i sig självt, så för hemanvändaren behövs det inte mycket mer än ett schysst antivirus.... typ Avast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt val är Comodo Internet Security. Det ger en brandvägg i toppklass och Defense+, som hindrar program från att starta eller göra systemändringar utan användarens medgivande. Dessutom antivirus som detekterar all form av skadlig kod. Snart kommer Comodo Memory Firewall och Comodo BOClean att integreras i CIS.

Ett paket som kombinerar preventivt skydd i toppklass med detektivt skydd som när BOClean och heuristik (snart) har inkluderats också är i toppklass.

Att programmet är mycket lättdrivet och gratis gör det inte svårare att rekommendera. ;D

Låter nästan för bra...

Kan verka så, men det finns ingen hake… ;D

Men jag hade en gammal version av just Comodo's brandvägg+NOD32 & det va oslagbart ihop!

Många tycks ha haft den kombinationen, och en del har den än (dock den nya versionen av brandväggen), men jag ser ingen anledning att använda ett annat antivirusprogram än det som ingår i CIS. Då första betaversionen av CIS släpptes, i september, var virusdefinitionerna rätt bristfälliga, men databasen har utökats hiskeligt fort, och även ”antivirusmotorn” har förbättrats och blivit mycket snabbare. Och sedan, med BOClean integrerat i CIS, blir det riktigt riktigt bra. Dock måste Comodo minska BOCleans minnesanvändning. Det använder nu ca 22 mb. Kanske inte jättemycket, men nära 3 gånger mer än hela CIS! :)

Om någon undrar vad skillnaden mellan antivirus och BOClean är:

Think of your antivirus as a burglar alarm. BOClean is a motion detector.

Glasklart… ;)

Men måste man inte ställa in en massa i CIS för bästa skydd osv?

Man måste inte, men man kan om man vill. ;) Det finns flera olika konfigurationer att välja mellan. De två intressantaste är Internet Security och Proactive Security. Sedan finns olika nivåer för brandvägg och Defense+, och detaljinställningar för båda, liksom för antivirus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Själv har jag nyligen skaffat mig NIS 2009, gå in på symanteck hemsida och kolla mera.

Det finns även en film där som beskriver mera om programmet. Även tester i PC för alla finns.

Och vad jag förstått så får det bra resultat av många

Jag är så här långt nöjd.

Lasse B

Här kommer en till NIS2009 tipsare.

Jag har kört NIS2008 och nu NIS2009 ihop med Antimalware och SuperAntispyware och renare än så kan det inte bli. Symantec har verkligen förbättrat NIS2009.

Sen brukar jag alltid säga: Prova på olika IS-paket.

Vissa gillar F-Secure och vissa NIS och andra Mcafee. Sen har man alla Comondo-fans oxå  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker även du skall titta på Kasperskys produkter innan du bestämmer dig, deras sökmotor har länge varit en av de bästa på att hitta skadlig kod.

Finns som dom flesta andra med eller utan FW, kräver inte mycket systemresurser och kan testas fullt ut gratis innan man betalar.

Att det sedan finns på svenska är ju inte heller fel http://www.kaspersky.se/home/products/home_users/index.rsys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar Comodo Internet Security! Men jag har ingen koll på konkurrenterna, med visst undantag för avast! och Avira. CIS verkar i alla fall vara mycket effektivt utifrån vad jag kan se på Comodos forum.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan tvekan Norton internet security 2009!!! Symantec har nu verkligen satsat på att få ned system kraven och nya Norton kräver inte mycket av datorn.

Lägg sedan till att Norton 2009 stoppar virus bäst av alla  källa (Av comparatives)

Fick bäst i test i senaste Pc för alla tidningen!!!

Kolla även här --> http://www.laptopmag.com/review/software/n...urity-2009.aspx

Har testat olika paket senaste åren och har vart besviken på det flesta för deras höga system krav!

Symantec har äntligen hört min bön!!!! :D

Välj Norton du kommer inte ångra dig

Du kan ju ta hem en 15-30 dagars trial licens nästan av alla köpes paket!!

glöm bara inte pröva Norton Internet Security 2009 trial http://www.symantecstore.com/dr/v2/ec_MAIN...c&sid=49466

Verdict

Norton Internet Security 2009 is far and away the best overall security suite. At $69.99 for three computers, its neither the priciest nor the cheapest software suite, but it offers top-notch protection that is nearly invisible, the bottom line for any such program. Our only complaint is that it needs a better setup tool to help users get the most out of the security.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 1TB diskar att rensa omplacera till andra externa enheter, för att sen blåsa hela burken med nya partitioner och sen återställa allt till dom ursprungliga 4 diskarna, allt detta kommer att ta lite tid då det är mycket att gåigenom så gissningsvis blir dessa tester gjorda någon kvartal 1 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...