Gå till innehåll

Någon som testat Firefox 3.1 Beta 3?


DAson

Recommended Posts

Är det någon som har testat/testar Firefox 3.1 Beta 3? Jag gör det nu vart väldigt nyfiken på hur den ser ut och laddade ned den. Det första jag märke var är ett nytt fliksystem för dina hemsidor du besöker på. Ni fär gärna fylla på vad ni tycker om Firefox 3.1 Beta 3.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade den en kort stund men han faktiskt inte märka någon synlig skillnad, vad hade ändrats med flikarna menar du? :/

Jag gick dock tillbaka till 3.0.7 eftersom några av mina addons inte funkade med beta 3 ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör FF 3.1 bet3, funnkar rätt bra snabb som blixen och relativt lite buggar, testade tidigare även Mainfield (firefox) 3,2a1pre US ,och den var ännu snabbare tycker jag men också buggigare med endel låsningar som följd.

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör FF 3.1 bet3, funnkar rätt bra snabb som blixen och relativt lite buggar, testade tidigare även Mainfield (firefox) 3,2a1pre US ,och den var ännu snabbare tycker jag men också buggigare med endel låsningar som följd.

3.2 Minefield har jag kört i några månader nu och den är stabil både

med Linux samt Windows.

3.1 versionen kunde man ha skippat men det retar kanske MS att Mozilla ligger där

och lurar hela tiden med nya versioner... :)

Nu verkar det som den nya kommer att bli ver 3.5, Mozilla-folket diskuterar det just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va, är inte det bestämt att beta 4 skall bli 3.5?

Jo då har man diskuterat klart... :)

3.2 branchen är hursomhelst klart stabil och det vete tusan om det här enbart är taktik mot IE8.

Troligen blir det en massa HTML5 som man direkt kan köra med 3.2 när 3.5 är klart

Xulrunner dvs motorn ryktas det om en 2.0 version...1.9.3 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Är det någon som har testat/testar Firefox 3.1 Beta 3? Jag gör det nu vart väldigt nyfiken på hur den ser ut och laddade ned den. Det första jag märke var är ett nytt fliksystem för dina hemsidor du besöker på. Ni fär gärna fylla på vad ni tycker om Firefox 3.1 Beta 3.

//DAson

Jag är nöjd! B)

Mindre minneskrävande, snabbare och tycker att det är bättre grafik. Helt enkelt bättre än den skarpa versionen.

Inte upplevt några buggar. Än så länge.

IMHO/EMRM.

(Med anledning av detta ska jag snart ge mig in i "Minfältet" :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Snabb som en vessla. :)

Dessutom har de äntligen fixat buggen med att text försvinner på inverterad bakgrund.

Tummen upp för Mozilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Körde ett onlinetest förut och Firefox 3.1 beta3 spöade Opera 9.64 ganska lätt faktiskt. IE8 hängde inte med alls och var dubbel så långsam som Firefox betan. Även Opera 10.00 alpha fick stryk av Firefox 3.1 beta3 på min dator i det testet.

IE6 och 7 skall vi inte ens nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Här är orsaken till att Firefox är så mycket roligare att använda än andra webbläsare. Rena julafton varje gång man går in och ser om det kommit några nya spännande tillägg. ;):)

Tillägg.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag kör med svart bakgrund så tog jag hem detta tillägg.

(du kommer gilla det, garanterat)

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/6991

Mmm misstänkte att det va det addonet, kållade på det igår men så tog jag ner det igen nyss.

Det va rätt fräsigt :)

Förresten jag måste fråga: Är Hotmail kompatibelt med Thunderbird? Har hört att det kange inte är det eller så har jag hört fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Mmm misstänkte att det va det addonet, kållade på det igår men så tog jag ner det igen nyss.

Det va rätt fräsigt :)

Förresten jag måste fråga: Är Hotmail kompatibelt med Thunderbird? Har hört att det kange inte är det eller så har jag hört fel ;)

Lösningen finns här.

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=759320

Testa annars detta tillägg till FF

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/4490

(använder det själv sedan 1 år cirka)

(min setting på tillägget Any Color är "True Black")

Taget från Thunderbird Faq

Can I access my Yahoo!, Hotmail, Lycos (Europe), MailDotCom, Gmail, and Libero WebMail account through Thunderbird?

Yes. The Webmail extension integrates web site based email accounts into Thunderbird, allowing Thunderbird to download and to send emails using the web site. Some services may require a subscription for this type of access. Current information on the Webmail extension, supported services, and other add-ons for web based email can be found at the WebMail development site.

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#webmail

Deras Webmail site.

http://webmail.mozdev.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag kör på "Dark" för jag tyckte "True Black" vart lite för skarp.

Om du får se min skärm så förstår du kanske varför jag kör med "True Black". ;):)

screen11.png

Smälter ihop ganska bra som du ser. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får se min skärm så förstår du kanske varför jag kör med "True Black". ;):)

screen11.png

Smälter ihop ganska bra som du ser. ;)

Ja det är det som är det viktiga när man arbetar med grafik :) Det måste flyta ihop med det andra temat eller va man nu kör, så att det inte delar sig för då ser det bara konstigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Ja det är det som är det viktiga när man arbetar med grafik :) Det måste flyta ihop med det andra temat eller va man nu kör, så att det inte delar sig för då ser det bara konstigt ut.

Precis. :)

@JoWa jag skall ta fram nåt mörkt XP tema också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten jag måste fråga: Är Hotmail kompatibelt med Thunderbird? Har hört att det kange inte är det eller så har jag hört fel ;)

Har du fått hotmail och fungera I Thunderbird? annars kan jag skicka dig all pop inställningarna för det är pop3 du måste använda och inget tillägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...