Gå till innehåll

Windows 7 RC


mumfie

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Update

It looks like my original guess was correct: MSDN and TechNet subscribers will not be getting access soon. A few faithful readers got this quote from the Microsoft Online Concierge Chat: "Currently the Windows 7 RC has not been avaiable through the TechNet subscription yet, only the Microsoft OEM partners such as Dell, Siemens are taking part in the RC's this period of test." This matches what I've heard from other sources, so despite the grammar mistake, I believe this information is correct.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Currently the Windows 7 RC has not been avaiable through the TechNet subscription yet, only the Microsoft OEM partners such as Dell, Siemens are taking part in the RC's this period of test."

Alltså RC'n är KLAR, men finns endast tillgänglig för företag med OEM avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.idg.se/2.1085/1.224933/ny-windows-7-kommer-5-maj

5 maj verkar det som, men eftersom TAP redan fått det så lär det läcka ganska snart.

Frågan är väl snarast vad som hände efter utlägget. Enligt de första rapporterna igår (bland annat på Windows7Center) så drogs sidan med information om att Technet- och MSDN-prenummeranter kunde ladda ner RC:n. Men läget kanske har ändrats och prenummeranter kanske har möjlighet att återigen ladda ner. Vi andra får nog bara hålla siktet inställt på 5 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Alla" verkar vara väldigt exalterade över att RCn snart skall komma.

Jag kör nu med build 7057 (32 bit). Vad kommer jag att ha för nytta av RCn jämfört med min nuvarande?

LionKing

För det första så vill Microsoft endast ha feedback på Beta och RC releserna, för det andra så är 7057 är winmain build (dvs daily build) som mer eller mindre "råkar" fungera bra. Då en RC release genomgår omfattande tester och fixar/förändringar för att ha bra appcompat, driver/hw support osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så vill Microsoft endast ha feedback på Beta och RC releserna, för det andra så är 7057 är winmain build (dvs daily build) som mer eller mindre "råkar" fungera bra. Då en RC release genomgår omfattande tester och fixar/förändringar för att ha bra appcompat, driver/hw support osv.

Okej, tack för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.neowin.net/news/main/09/04/23/w...eted-build-7100

Company insiders and Wzor have confirmed that 7100 is the official Windows 7 RC build.

7100.0.winmain_win7rc.090421-1700 was compiled on Tuesday and has reportedly been handed out to OEM partners and TAP gold customers. Earlier this month we reported that build 7077 had leaked online and that Microsoft were pushing towards a 7100 RC release.

Microsoft recently published details about a public RC due for May 5th. We expect MSDN/TechNet customers to receive the bits within the next week if the company is still targeting May 5th.

According to reports, 7115.0.winmain.090421-1650 is the latest build internally at the time of writing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså RCn är den offeciella utsläppet av MS. alltså är Buildsen inte det. så sluta glo på Byggen och konsentrera er på RCn. RCn är inget som Byggena.

EDIT: kolla in TIDEN:

7100 = 2009-04-21 17:00

7115 = 2009-04-2116:60

fö er som inte kan clockan så är 60 min = 1 timma. så dom gjordes sammtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har förstått detta fel så är väl 7115.0.winmain.090421-1650 äldre än 7100.0.winmain_win7rc.090421-1700

7100 = 2009-04-21 17:00

7115 = 2009-04-21 16:60

+ att 7115 inte har något rc i sig.

16:60? :D låter rätt fake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev fel med tiden.

Skulle så klart vara 16:50... kom bara åt fel knapp.

al6

Kompileringstiden har i vissa fall inget med innehållet att göra; jag kan till exempel kompilera Tetris nu, men det blir inte Crysis bara för det...

Tekniskt sett så borde det väl vara ändrade saker saker på ett senare kompilerat verk?

Det är ju inte precis så att man skapar något kompilerar det och sedan 10min senare kompilerar något som är i ett lägre stadium av utveckling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sedan bröt man ut koden till ett RC-träd för att utröna buggar och se till att det blir stabilt och kan skickas ut till testare. Parallellt med detta fortsätter utvecklingen i huvudträdet och byggen byggs då parallellt, fast innehållet blir ju då olika. Nu när RC:n klar är det bara att tuta och köra. Glöm alla andra byggen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag väntar då för fullt på att våran version ska komma. Jag slängde in Win7 b7068 på min bärbara för att sedan testa en uppgradering.

Stenis

Vad menas att dom fortsätter bygga fast RC byggs stabilare? Förbättrar dom funktioner och inplanterar sedan eftersom in i "orginalet" eller vad är det som görs parallellt?

Borde det inte vara en vidareutveckling av RC egentligen för att nöta bort fler buggar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...