Gå till innehåll

Förslag


CGD

Recommended Posts

Om man tycker att Windows 7 borde ha en funktion eller att en funktion borde fungera på annat sätt, finns det då något att vidarebefordra detta till Microsoft?

Har Microsoft överhuvudtaget någon kanal för förslag på sina program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Man är som du vet just nu i RC-stadiet, alltså att det mesta redan är spikat. Tror det är helt omöjligt att få något ändrat i Windows 7 nu, du får nog planera inför Windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite synd. för om MS skulle gå ut mer och slysna på vad användarna är sugna på.

kanske dom skulle roffa åt sig en större mängd andra användare.

om inte annat så får dom ju in fakta om hur folk tänker och kan bygga något ifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite synd. för om MS skulle gå ut mer och slysna på vad användarna är sugna på.

kanske dom skulle roffa åt sig en större mängd andra användare.

om inte annat så får dom ju in fakta om hur folk tänker och kan bygga något ifrån det.

Enligt uppgift är det just det Microsoft gör förutom att man gör handhavande tester. Men gör det enkelt för dig, hitta en supporte-postadress och skicka in dina förslag. Vem vet? Kanske att det dyker upp i någon framtida version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det definitivt för sent att ändra saker då det är så sent i utvecklingsstadiet. Men, Microsoft lyssnar på användarna, räkna med att alla synpunkter som kom in via betaversionen har samlats på listor. Det bästa exemplet på att Microsoft lyssnar är att dom direkt efter att Vista blivit färdigt bjöd in tusentals med betatestare och lät desa komma med förslag på nya funktioner och förbättringar till det som idag är Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på förbättringar tar jag gärna emot (och kan föra vidare dem till berörda).

Sedan är det ju väldigt svårt att ta fram en produkt som faller alla i smaken :)

Det nappar jag på direkt!

Det finns en, i mitt tycke, fullständigt idiotisk "default" inställning i windows som har hängt med sedan "urminnes tider"! Jag pratar om Mappalternativ/Visning "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper"!

Hur skall en nybörjare/vanlig användare någonsin kunna lära sig hantera diverse filformat, kända som okända, om han inte kan se filändelsen? Dessutom är det oräkneliga supportärenden som tar hur mycket onödig tid som helst i anspråk, just av den anledningen att man först måste lotsa användaren till att ändra just denna inställning, för att ens kunna BÖRJA lösa det som ärendet egentligen handlar om. Jag har personligen haft åtskilliga telefonduster med folk som inte kan förstå att dom behandlar sina filer på fel sätt, på grund av att det är ett helt annat filformat än dom tror, och det kan bli hur jobbigt som helst innan man lyckas få dom att gå in och ändra denna inställning så att man kan gå vidare! Jag tycker det är fullständigt ofattbart att en sådan inställning har kunnat överleva i version efter version av windows, och skulle bli hemskt glad om den försvann. Låt hellre dom som absolut inte vill se några filändelser, gå in och ändra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer fullständigt med e-son med samma motivering!

En annan sak som driver mig till vansinne är, håll i hatten nu för det blir en lång förklaring av en pytteliten grej,

när man i Utforksarens vänstra fält, alltså det med katalogträden, har en så lång lista att den är scrollbar i höjdled och man därefter dubbelklickar på en katalog där för att expandera den i vänsterfältet samtidigt som man visar innehållet i högerfältet. Då scrollas vänsterfältet så att katalogen man expanderade hamnar så långt ner som möjligt i vänsterfältet.

En kvalificerad gissning är att en väldigt stor majoritet av användarna har intresse av att se just underkatalogerna när de väljer att expandera, då är det ganska dumt att de hamnar utanför bild så man måste scrolla ner för att kunna se dem.

Jag kan tänka mig 2 alternativ som vore mycket bättre.

1. Låt katalogen man expanderar stanna exakt där den är i höjdled.

2. Flytta katalogen man expanderar uppåt så långt upp i vänsterfältet som är nödvändigt för att kunna visa alla underkataloger som poppar fram, dock ej högre än att den fortfarande är synlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer fullständigt med e-son med samma motivering!

En annan sak som driver mig till vansinne är, håll i hatten nu för det blir en lång förklaring av en pytteliten grej,

när man i Utforksarens vänstra fält, alltså det med katalogträden, har en så lång lista att den är scrollbar i höjdled och man därefter dubbelklickar på en katalog där för att expandera den i vänsterfältet samtidigt som man visar innehållet i högerfältet. Då scrollas vänsterfältet så att katalogen man expanderade hamnar så långt ner som möjligt i vänsterfältet.

En kvalificerad gissning är att en väldigt stor majoritet av användarna har intresse av att se just underkatalogerna när de väljer att expandera, då är det ganska dumt att de hamnar utanför bild så man måste scrolla ner för att kunna se dem.

Jag kan tänka mig 2 alternativ som vore mycket bättre.

1. Låt katalogen man expanderar stanna exakt där den är i höjdled.

2. Flytta katalogen man expanderar uppåt så långt upp i vänsterfältet som är nödvändigt för att kunna visa alla underkataloger som poppar fram, dock ej högre än att den fortfarande är synlig.

+1

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...