Gå till innehåll

Nero-problem


Wheninrome

Recommended Posts

Jag försökte mig på att installera Nero 9 idag (trial-versionen) men för det första tog det ca 40 minuter och sedan så kom ena felmeddelandet efter det andra upp. Det var filer som saknades och Smartstart eller vad den nu hette kunde ev vara korrupt. Nån annan som varit med om problemet? Kör ju Vista x64 om det kan vara det som är felet.... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar felfritt för mig, kan vara för att jag väljer bort de mesta när jag installerar? typ 90% av grejerna har jag ingen användning för

jag har ett högpresterande system i övrigt, så det är bara Nero som spökar. 7:an fungerar klockrent så jag funderar på att gå tillbaka till det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bekant. Jag har Nero 8, och för mig tar det evigheter att starta.

Har fått reda på att det tyvärr är inget att göra åt.

Nero 8 tar musten ur datorn, oavsett om den är snabb f ö.

Det enda som man kan göra är att stänga av nero scout,

och vid installationen välja bort 99 % av programmen...

Senast igår skulle jag bränna en dataskiva med avi-filer.

Medans Nero höll på att starta, hann jag starta Cd Burner Xp,

formatera en dvd, och bränna skivan.

När det var klart så startade Nero....

Är det någon som vet vad det krävs för att kunna utnyttja Nero 8?

Tilläggas bör att när det väl startat upp, så fungerar det smidigt.

Tycker ändå att jag har en relativt snabb dator,

men inte ens med 3 Gb ram flyter det på bra.

Kan felet ligga i version 8?

någon som har 9:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag har kört Nero från version 5 till 8 och det fungerar riktigt fint. 9:an har jag testat och den skiljer inte så mycket från 8:an. 8:an känns mer stabilare.

Det jag kan säga är att kör Nero cleantool när ni går från olika versioner, samt stäng av Nero Scout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört Nero från version 5 till 8 och det fungerar riktigt fint. 9:an har jag testat och den skiljer inte så mycket från 8:an. 8:an känns mer stabilare.

Det jag kan säga är att kör Nero cleantool när ni går från olika versioner, samt stäng av Nero Scout.

Jo jag har kört cleantool flera ggr men samma sak. Jag går tillbaka till version 7 igen. Trots allt så innehåller den programsviten allt jag behöver för att bränns CD och DVD. Har ju inte ens blueray så jag klarar mig gott på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jack Bauer, det krävs en Intel E8600 och 3.25GB minne. För jag har inga problem med att få igång åttan. Kör dessutom alltid InCD.

Skumt brännarprogram som kräver över 3 Gb minne för att fungera bra <_<

Vad är InCd?

Vilket är bäst av Roxio Cd Creator och Aschampoo Burning Studio?

Klarar dessa lika mycket som Nero?

Det man bränner mest är iso-filer,diverse videofiler, rippar musik. formaterar skivor och bränner dataskivor.

Jag vill även ha möjlighet att göra egna filmer med menyer, samt kunna göra backup.

Går det i dessa ovanstående program?

Vilket kräver minst av datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jack Bauer, det krävs en Intel E8600 och 3.25GB minne. För jag har inga problem med att få igång åttan. Kör dessutom alltid InCD.

Vad är det för svammel? Det skulle skala bort oerhört många av Neros presumtiva kunder. Jag har en AMD x64 bubbelkärna på 1.8 GHz och 4 Gb ram. Skulle det inte räcka så talar det ju bara mer för att programmet är ett kraftigt misslyckande. Version 7 är ju hur snabb som helst och vad jag förstått så bidrar inte version 9 med några världsomspännande nyheter förutom blåskiva om inte annat och såna använder väl säkert 80% av alla svenskar idag. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde Nero tidigare men tröttnade på att det var så mycket extra funktioner med som jag inte behövde. Körde Ashampoo ett tag men nu har jag gått över till att använda separata program för de funktoner jag vill ha. PowerISO för image-filer och data-skivor. dBpoweramp för musik. För videDVD finns det en hel de bra konverterings prgram men det är inte så ofta jag behöver det.

EDIT: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
jo, men varför tar Nero 8 evigheter att starta upp?

funkar ju bra i övrigt.

Jag sitter med Intel P4 3.6 GHz och 2 GB Ram och 2 GB på eBooster och det tar 6-8 sekunder att starta upp Nero Express.

Som sagt, installera bara det delar du vet att du kommer att använda och stänga av Nero Scout.

System Requirements

General System Requirements Nero 9

­A DVD-ROM drive is required for installation

­Windows® XP SP2 or SP3, Windows Vista®, Windows Vista® with SP1, Windows® XP Media Center Edition 2005 SP2

Windows® XP and Windows Vista® 64 bit versions are supported in 32 bit emulation mode.

Nero InCD only supported in 32 bit Windows®

Nero DiscCopy Gadget and NeroLive Gadget only work in 32 bit emulation mode in the Sidebar under Windows Vista® 64 bit. Please follow these steps to activate.

Right-click on the Sidebar icon on your taskbar and select Properties.

Uncheck Start Sidebar when Windows starts. Click Apply and then OK to close the window.

Right-click on the Sidebar icon again and select Close.

Locate and run the 32 bit version of Sidebar.exe located in Program Files (x86) in the folder Windows Sidebar.

Right-click on the Sidebar icon (32 bit version) on your taskbar and select Properties.

Make sure the option Start Sidebar when Windows starts is checked. Click Apply and then OK to close window.

­Windows® Internet Explorer® 6.0 or higher

1 GHz Intel® Pentium® III or equivalent AMD and Intel® processor (2 GHz Intel® Pentium® 4 or equivalent AMD and Intel® processor for Windows Vista®), 256 MB RAM (512 MB RAM for Windows Vista®)

­1.5 GB hard drive space for a typical installation of all components

­CD, DVD, or Blu-ray Disc recordable or rewritable drive for burning

­DirectX® 9.0c revision 30 (August 2006) or higher

­Up to 9 GB available hard drive space for DVD images and temporary DVD files

­Graphics card with at least 32 MB video memory and minimum resolution of 800 x 600 pixels and 16-bit color settings (24-bit or 32-bit true color is recommended)

­Installation of the latest WHQL certified device drivers is strongly recommended

­For the Nero Online services: Nero product registration, product updates, patent activation, Gracenote® services, Nero Online Backup, and other features (such as photo sharing) an Internet connection is required.

Nero recommends a broadband connection (DSL-1000 and higher or Internet connection with equivalent performance) for all Nero online services such as Nero Online Backup and Nero Video Services. Internet connection charges are the user's responsibility

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

InCD.

Ett program som kommer med Nero. Gör att man kan skriva till och läsa ifrån CD-RW och DVD-RW på ett sätt som liknar diskettens. I Windows utforskaren drar eller kopierar du filer till och ifrån dess skivor. Rätt behändigt men nu när det kommer på tal är det nog så att jag använder USB istället. De fungerar ju på samma sätt fast är snabbare.

Enligt Aktivitetshanteraren så har InCD två instanser på tillsammans 27 MB och tar hos mig ofta 1% CPU kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min senaste DVD-Brännare förra året så medföljde Nero 7. Har funkat bra tills jag skulle installera det en gång för länge sedan. Men vad hände jo du som kör Nero 7 eller 8 uppgradera till Nero 9 fast det stod på engelska. Dem funktioner som jag brukar använda i Nero 7 var borta uppdateringen bad mig installera nya funktioner men vad gör den då jo den tog bort mitt Nero 7. Så då fick jag vara utan den. Laddade ned Nero 8 för

ett tag sedan och den har jag fått behålla. Men har en irriterande sak efter installationen nämligen Nero Scout vad gör den? Vet ni är det något med sökning att göra? Den går väl att ta bort för gott eller?

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
När jag köpte min senaste DVD-Brännare förra året så medföljde Nero 7. Har funkat bra tills jag skulle installera det en gång för länge sedan. Men vad hände jo du som kör Nero 7 eller 8 uppgradera till Nero 9 fast det stod på engelska. Dem funktioner som jag brukar använda i Nero 7 var borta uppdateringen bad mig installera nya funktioner men vad gör den då jo den tog bort mitt Nero 7. Så då fick jag vara utan den. Laddade ned Nero 8 för

ett tag sedan och den har jag fått behålla. Men har en irriterande sak efter installationen nämligen Nero Scout vad gör den? Vet ni är det något med sökning att göra? Den går väl att ta bort för gott eller?

//DAson

Det är ett indexeringsprogram. Bara att stänga av det genom att gå till Nero-mappen i start menyn och välja Nero Scout. Bocka ur rutan längst upp till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iaf avinstallerat Nero 8.

Det kändes som en befrielse. Höll dock ut i det längsta.

Droppen kom igår kväll när jag bara skulle formatera en rw-dvd.

Efter en halvtimme kunde Nero börja formatera skivan.

Det roliga var att det tog lång tid att installera med, tog ej tiden tyvärr.

Har gjort allt man kan, förutom att köpa en ny dator.

Men tror inte det kommer hjälpa felet, då det troligtvis ligger i programvaran.

Kanske tillverkaren får upp ögonen för detta problem snart med.

Har installerat det betydligt mindre och smidigare Ashampoo Burning Studio 8 ist.

Startar på en blinkning, och har allt som jag behövde i Nero.

Men nu sitter man med ett Nero 8 som jag ej använder.

Är det någon som är intresserad?

Originalförpackningen finns kvar. Bilder kan mailas vid intresse.

Messa,maila eller skicka pm vid intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...