Gå till innehåll

piratpartiet


kudden

Recommended Posts

Rösta och rösta :P

Skulle först rösta för en tydligare rubrik och frågeställning!

Men visst ska jag rösta, men är så politiskt ointresserad så hoppas det går att rörsta på kalle anka eller knatte fnatte och tjatte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag menar allvar.

Eller moderaterna kanske är bättre :lol:

Haha den var bra.

är så politiskt ointresserad så hoppas det går att rörsta på kalle anka eller knatte fnatte och tjatte.

Självklart, det är bara att ta en blank röstsedel och skriva namnen snyggt och tydligt. Är det tillräckligt många som skriver exakt samma sak så kommer de in i EU parlamentet och kan göra sällskap med Mupparna som redan är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi ta och göra en överenskommelse och (ja vi som inte bryr oss så mycket) kan rösta på en påhittat / orelevant person? se om vi kan väcka någon uppmärksamhet

Stenis eller kalle anka? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi ta och göra en överenskommelse och (ja vi som inte bryr oss så mycket) kan rösta på en påhittat / orelevant person? se om vi kan väcka någon uppmärksamhet

Stenis eller kalle anka? :P

Det är alla dom som "inte bryr sig", som gör det möjligt för amerikanska dollarmiljardärer att stifta privata kontrollagar i Sverige och Europa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade mot EU 94 och idag röstade jag på Piratpartiet så klart.

Hade vi inte gått med i EU så vi sluppit en massa onödigt och jag tror den svenska kronan stått sig bättre, mot idag.

Vi hade också haft billigare mat och flera bönder kvar, om vi inte gått med i EU och sluppit en massa tramsiga lagar.

Invandringen hade också varit betydligt mindre. Sverige har tagit emot flest flyktingar i hela europa, vi ska vara bäst på allt, sedan vi gick med i EU.

Egentligen tänkte jag strunta i att rösta, men då får ju det största partiet min röst, om det är som det brukar.

Röstar man inte så får man också hålla käften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratpartiet ska få min röst :)

Är också mot EU och tycker det hade varit bra om vi lämnat sk*ten... PP / SD kombinerade frågor i ett parti hade kanske varit nått ? aja resultatet ska bli kul att se, tror reinfeldt är lite skakig, eller jag hoppas :P :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fildelning & personlig integritet i al ära, men PP står på lös grund och riskerar att kvävas i egen framgång, lite på samma sätt som Ny Demokrati för många år sedan...

Problemet är att det inom PP knappast finns människor med parlementarisk skolning/vana och man utan besvär kan hitta rena stolpskott där med uttalande bortom kärnfrågan, direkt hamnar på stolleberget.

Det finns en del drivande personligheter, Falkvinge och kärnan kring honom, där kan föra en politisk debatt, flertalet av resten är överlag en hop idealister där inte har att göra i politiken och inte har en susning om den politiska vardag man vill ta del av.

Piratpartiet har en del sunda åsikter och nog bör partiet få chansen att torgföra sin ideologi i ett större forum, men har man någon plan att påverka på sikt, bör partiet starta upp interna demokratikurser var den parlemtariska dagsordningen i folkvalda församlingar lärs ut så inte någon piratpartist tror att "bordläggning" är det samma som att lägga bordet på sidan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratpartiet ska få min röst :)

Är också mot EU och tycker det hade varit bra om vi lämnat sk*ten... PP / SD kombinerade frågor i ett parti hade kanske varit nått ? aja resultatet ska bli kul att se, tror reinfeldt är lite skakig, eller jag hoppas :P :P

Jimmy Åkesson har idag skrivit en artikel på "Newsmill" om fildelning, här är länken, håll tillgodo...

http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/29/...ar-en-fildelare

Och här är Falkvinges replik på artikeln, håll tillgodo...

http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/29/...ik-ar-ett-skamt

Debatten rör på sig och det är befriande att se hur denna problematik nu aktualiseras dagligen av olika politiska partier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det inom PP knappast finns människor med parlementarisk skolning/vana och man utan besvär kan hitta rena stolpskott där med uttalande bortom kärnfrågan, direkt hamnar på stolleberget.

Det finns en del drivande personligheter, Falkvinge och kärnan kring honom, där kan föra en politisk debatt, flertalet av resten är överlag en hop idealister där inte har att göra i politiken och inte har en susning om den politiska vardag man vill ta del av.

Piratpartiet har en del sunda åsikter och nog bör partiet få chansen att torgföra sin ideologi i ett större forum, men har man någon plan att påverka på sikt, bör partiet starta upp interna demokratikurser var den parlemtariska dagsordningen i folkvalda församlingar lärs ut så inte någon piratpartist tror att "bordläggning" är det samma som att lägga bordet på sidan...

Är det inte så att alla partier har idealister som inte vet ett smack om politik.

Annars skulle knappast moderaterna få så många röster,där många skulle hamna på stolleberget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det inom PP knappast finns människor med parlementarisk skolning/vana och man utan besvär kan hitta rena stolpskott där med uttalande bortom kärnfrågan, direkt hamnar på stolleberget.

Det finns en del drivande personligheter, Falkvinge och kärnan kring honom, där kan föra en politisk debatt, flertalet av resten är överlag en hop idealister där inte har att göra i politiken och inte har en susning om den politiska vardag man vill ta del av.

Piratpartiet har en del sunda åsikter och nog bör partiet få chansen att torgföra sin ideologi i ett större forum, men har man någon plan att påverka på sikt, bör partiet starta upp interna demokratikurser var den parlemtariska dagsordningen i folkvalda församlingar lärs ut så inte någon piratpartist tror att "bordläggning" är det samma som att lägga bordet på sidan...

Är det inte så att alla partier har idealister som inte vet ett smack om politik.

Annars skulle knappast moderaterna få så många röster,där många skulle hamna på stolleberget ;)

Jag bygger min tes på empirisk erfarning och med fakta i hand kan jag utan att darra på handen skilja på moderater och piratartisters politiska kunnande.

Politik är ett "hantverk" och bör ses så, jag är snickare eller "Timmerman" och skillnaden mellan mig och en hemmafixare där kör Martin Timell-stuket är hantverksskickligheten, det är likaså inom politiken och det bör man fatta :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad har du gjort för vetenskapliga undersökningar med fakta i hand?

Tänker du på ny demokrati eller junilistan?

Tror detta kommer att ge genomslag i hela europa ;)

Jag har röstat i EU (EF) val sedan 1972 och känner mina "löss" på gången B)

Jag anser mig har så mycket distans och erfarning att det går att skilja på godhjärtade idealister och professionella politiker, därför mina ord om det politiska hantverket och om piratrpartiet kanske borde börja förbereda sina kandidater på politikens hårda verklighet.

Junilistan kom upp som en komet och föll som en pannkaka, tyvärr då detta parti har en mycket bra inställning till EU.

Ny Demokrati kom av inget till allt och fick anordna kurser i parlementarism i riksdagen pga inga visste hur det politiska regelverket fungerade.

Det är sant vad jag skriver min vän... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bli en professionell politiker måste man väl vara en sann idealist från början.

Och sedan jobba på det.

Kommer dom med i EU-parlamentet tror jag att andra länder och befolkning ställer sig bakom deras åsikter.

I alla fall befolkningen.

Då kanske det händer något ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bli en professionell politiker måste man väl vara en sann idealist från början.

Och sedan jobba på det.

Kommer dom med i EU-parlamentet tror jag att andra länder och befolkning ställer sig bakom deras åsikter.

I alla fall befolkningen.

Då kanske det händer något ;)

Idealism är säkert i först hand drevmedlet för de där ger sig in i detta spelet.

Tyvärr slits det lacket bort illa kvickt, unga med själ & hjärta och talets gåva placeras ofta i något utskott, får ta del i någon utredning, såklart gott betalad och med ständig kontakt till de gamla rävar och lobbyister, sen hamnar dessa i samma fack som de vi alla med undran skådar på TV i nyhetsprogrammen och i TV-soffan titt och tät.

Jag är lite nihilistisk överför politiken, men sånt är nog vanligt för gubbar i sextioårsåldarn där har sett det mesta innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det inom PP knappast finns människor med parlementarisk skolning/vana och man utan besvär kan hitta rena stolpskott där med uttalande bortom kärnfrågan, direkt hamnar på stolleberget.

Det finns en del drivande personligheter, Falkvinge och kärnan kring honom, där kan föra en politisk debatt, flertalet av resten är överlag en hop idealister där inte har att göra i politiken och inte har en susning om den politiska vardag man vill ta del av.

Piratpartiet har en del sunda åsikter och nog bör partiet få chansen att torgföra sin ideologi i ett större forum, men har man någon plan att påverka på sikt, bör partiet starta upp interna demokratikurser var den parlemtariska dagsordningen i folkvalda församlingar lärs ut så inte någon piratpartist tror att "bordläggning" är det samma som att lägga bordet på sidan...

Om bordlägga misstolkas av en pirat så förväxlas det förmodligen med att borda, vilket kanske i och för sig vore ännu värre än att välta borden på sidan. :lol:

Nej men det du skriver är nog ett mycket korrekt antagande till skillnad från mycket annan "kritik" som riktas mot PP. Men troligen så ska man inte räkna med att PP ror hem särskilt många platser i parlamentet så det blir nog inget större problem. Jag tror inte det kommer ske några stora förändringar i kandidatordningen pga personval, skulle någon avancera är det antagligen Rick Falkvinge som nog kan en del. Så man kan räkna med att Christian Engström tar den första platsen och vad jag minns har han tidigare erfarenhet från arbete inom EU. Hur det är med andranamnet, 21 år unga Amelia Andersdotter's kunskaper och erfarenheter av politiskt arbete är jag dock lite mer osäker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bordlägga misstolkas av en pirat så förväxlas det förmodligen med att borda, vilket kanske i och för sig vore ännu värre än att välta borden på sidan. :lol:

Nej men det du skriver är nog ett mycket korrekt antagande till skillnad från mycket annan "kritik" som riktas mot PP. Men troligen så ska man inte räkna med att PP ror hem särskilt många platser i parlamentet så det blir nog inget större problem. Jag tror inte det kommer ske några stora förändringar i kandidatordningen pga personval, skulle någon avancera är det antagligen Rick Falkvinge som nog kan en del. Så man kan räkna med att Christian Engström tar den första platsen och vad jag minns har han tidigare erfarenhet från arbete inom EU. Hur det är med andranamnet, 21 år unga Amelia Andersdotter's kunskaper och erfarenheter av politiskt arbete är jag dock lite mer osäker på.

Engström klarar nog spelet och har de kvaliteter det behövs i en sådan församling.

Jag drog bara lite på min erfarning kring Ny Demokrati och Junilistan, sistnämnda ett elitparti med brain, men utan politisk förmåga.

SD däremot klarar nog ett inträde på scenen genom de läroår partiet har haft i kommun och landsting genom åren.

Sen kan man jo i demokratins namn tycka vad man vill, jag anser att båda PP och SD bör få visa upp sig då dagens blockpolitik jo har havererat på många sätt, BNP har fallit med 6.5%! och det finns viktiga frågor kring båda invandring och integritet att behandla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jo denna debatt lite utanför vad vi annars håller på med här på sidan, men jag hoppas att Stenis kan låta detta passera då vi idag står inför ett viktigt val med ämnen där i sin förlängning berör Alltomxp och sidans skribenter dagligen.

Dessutom anser jag det har stor betydning att ha en seriös debatt om dessa frågor och kanske väcka lite intresse bortom sista trojanen eller alla våras vardagliga strul med informationsteknologin.

Det går inte att särskilja våra hjärtfrågor från de politiska besluten där fattas båda här och i EU, något som vi kan konstatera genom de domar där tvingade MS att släppa versioner av sitt styrsystem utan vissa program på grund av det uppfattades som monopolistisk.

Det är inte bara de där programmerar där styr den digitala utvecklingen, vi där genom demokratin styr, har alla ett ansvar för utvecklingen, friheten på nätet och hur framtiden formas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Engström klarar nog spelet och har de kvaliteter det behövs i en sådan församling.

Jag drog bara lite på min erfarning kring Ny Demokrati och Junilistan, sistnämnda ett elitparti med brain, men utan politisk förmåga.

SD däremot klarar nog ett inträde på scenen genom de läroår partiet har haft i kommun och landsting genom åren.

Sen kan man jo i demokratins namn tycka vad man vill, jag anser att båda PP och SD bör få visa upp sig då dagens blockpolitik jo har havererat på många sätt, BNP har fallit med 6.5%! och det finns viktiga frågor kring båda invandring och integritet att behandla.

PP och SKP skulle jag hellre vilja se.För mig är SD en sekt som borde utrotas B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PP och SKP skulle jag hellre vilja se.För mig är SD en sekt som borde utrotas B)

Jag har sett så många politiker komma och gå, likaså med politiska partier och det sista jag idag kommer att göra är att desavouera något parti eller någon politiker på lösa grundar utan att först ha grundsligen analyserat pudelns kärna, det finns i regel lite matnyttigt inom de flesta politiska rörelser och där är SD inget undantag.

Man får tänka på att dessa småpartier som PP, SD, Junilistan och alla bokstavspartier inom vänstern är symtom på de stora partiers oförmåga att famna brett i väljerskocken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske rätt men ett främlighetsfientligt parti borde inte ha nån existens tycker jag.

Alla är vi människor och att hjälpa dom som måste fly från sitt land borde vi ta hand om.

Men kanske tråden spårat ut något ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi ska vara bäst på allt, sedan vi gick med i EU.

Så har det väl alltid varit med lilla Sverige... mindervärdighetskomplexet spökar igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...