Gå till innehåll

Norman Security Suite 7.10


Recommended Posts

Jag är mest nyfiken på hur dom har lyckats överleva år efter år...! :D

Körde Norman, en gåva från min bank!!!!!

Ett "utmärkt" säkerhetstänkande B)

Fick trojaner, Windows Defender räddade mig.

Avinstallerade med lite möda, allt försvann ju inte, men hur ovanligt är det.

Köpte F-Secure, sen dess allt till belåtenhet.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sopor lämnar alltid kvar sopor.

För åtsklliga år sedan, fick jag tipset om Norman av en kompis, men hur jag än gjorde, fattade jag inte deras manual.

Synd att Nordea inte har bättre tänkande, men gesten är kanske förståelig.

Höll mig kvar till NOD32 tur var väl det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde Norman, en gåva från min bank!!!!!

Ett "utmärkt" säkerhetstänkande B)

...

Avinstallerade med lite möda, allt försvann ju inte, men hur ovanligt är det.

Norman, liksom många antivirusprogram, har ett särskilt städprogram DelNVC5.exe

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ser det så här; Norman stod sig bra på marknaden och var ett starkt utvecklat och modernt program då Internet började komma riktigt i ropet i början av 2000-talet.

Som så ofta händer då ett program har blivit väl utvecklat och annses vara modernt, är att många företag börjar dra andra intressenter till sig som blir intresserade utav att få vara med och engagera sig i skapelsen av främst ekonomiska intressen. Man lät också börsnotera företaget vilket också skvallrar lite om de idéer som funnits att göra företaget stort och vinstdrivande på sikt. Vad som händer då ett mindre företag går över den brytpunkten och plöttsligt börjar drivas utav kapitaltänkande blir naturligtvis att mycket utav själen bakom att utveckla och bygga själva produkten blir mindre och mindre intressant och glöden till att skapa till slut försvinner.

I själva verket har ju Normans säkerhetspaket mest handlat om ett kontinuerligt underhållsarbete under många år genom att produkten redan finns och redan har varit i ett stadie där det varit rellativt välutvecklat.

Risken som då dyker upp är att det blir svårt att fortsätta bibehålla en stab med duktiga programutvecklare som kan fortsätta driva produkten framåt och detta syns väldigt tydligt i Normans säkerhetspaket av idag.

Man kan ju även nämna Normans sammarbete med Lavasoft och produkten Norman Ad-aware som haft många barnsjukdomar :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norman, liksom många antivirusprogram, har ett särskilt städprogram DelNVC5.exe

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/en

Hej!

Jag fick tag på detta efter lite letande, men provade mauellt först, det var det som var lite slitsamt, och inte helt lyckat!

TACK för tipset!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...