Gå till innehåll

Windows 7 alla Språkpaket via Update


Eke100

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
Språkpaket på Windows Update dyker aldrig om man kör Enterpriseversionen, så är det med Vista och även med Windows 7.

Microsoft måste ha ändrat detta.

I dag hade jag Language Packs (34 st) som available optional updates i Enterprise x64.

post-591-1253199409_thumb.png

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hämtar språkpaketet till Windows 7 översätts inte allt. Bl.a välkomstskärmen är fortfarande på engelska och nere vid klockan står det också på engelska.

Om jag däremot installerar språkpaketet via den fil jag tidigare hämtade, som nu inte finns någonstans att uppbringa, jag hade den sparad, översätts allt korrekt, verkar det som. Så varför blir det så, när man uppdaterar WIn 7 ultimate till svenska, via MS update. Borde inte den uppdateringen vara mer korrekt.

Kör Windows 7 virtuellt i VMware.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att OlleBull kanske har missat en eller annan inställning i Kontrollpanelens "Nationella inställningar och språkinställningar". Bland annat finns där en särskild inställning för Välkomstskärmen. Man måste ändra på flera ställen för att allt skall byta språk! Även tidsvisningen kan ändras manuellt!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu med det svenska språpaketet, som jag hämtade särskilt till Windows 7 Build 7100 står det "Windows 7 Utvärderingsversion Build 7100" Annars via MS update är detta på engelska.

Kollade i kontrollpanelen och men hur jag som e-son säger, ska kunna ändra välkomstskärmen till engelska, nu när det står på svenska, kan jag inte se, eller tvärsom, ifall jag villa ha det på svenska.

Är man novis så är man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte att det var den vägen jag skulle gå. Att detta inte görs redan från början med uppdateringen från MS måste väl vara en liten miss. Byter man till svenska via MS ska det väl vara så på en gång, utan dessa, kanske för noviser krångliga manövrar.

I det första språkpaketet jag installerade, behövdes inga sådana manövrar. Allt blev till svenska. Det finns ju en del smärre fel förstås, men det rättas nog med tiden. Detta, var visserligen den enda skillnaden jag kunde upptäcka, på de två installationerna.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänkte att det var den vägen jag skulle gå. Att detta inte görs redan från början med uppdateringen från MS måste väl vara en liten miss. Byter man till svenska via MS ska det väl vara så på en gång, utan dessa, kanske för noviser krångliga manövrar.

Njaee... språkpaketen är ju till för fleranvändarmiljöer. Eftersom du kör en engelskt version av operativet, skulle man kunna tänka sig en dator som används av flera engelsktalande och en svensk. Det mest logiska är kanske då en engelsk välkomstskärm, och att "svensken" får fixa sig en egen profil med svenska inställningar när han väl är inloggad på sitt konto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...