Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej Jag har ett engelskt outlook och jag undrar hur man får fram så att mottagaren måste klicka på ok i ett popuppfönster då han/hon läst mailet... går detta att göra på enskilda mail eller gäller detta då alla mail som skickas.

mvh PC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jag har ett engelskt outlook och jag undrar hur man får fram så att mottagaren måste klicka på ok i ett popuppfönster då han/hon läst mailet... går detta att göra på enskilda mail eller gäller detta då alla mail som skickas.

mvh PC

"Request Read/Delivery Receipt" under "Options" ?

Och så du vet kan du söka i hjälp avdelningen på tex ordet Receipt eller Delivery osv så får du ganska bra träffar där :)

Redigerad av aok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kränkande, knappast har dom öppnat har dom läst. Jag påstår inte att dom har förstått :P .

Jag avser företagsvärd inte spammad hemanvändare. :D

Det är just åsikter som denna, som för oss närmare det totala övervakningssamhället för var dag som går. Kan tyckas vara obetydligt i det stora hela, men det är dom många detaljerna som skapar sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iof så kan läskvitto va en jättebra indikator som verktyg att använda t.ex i besvärliga sammanhang då kanske vederbörande fullkomligt struntar i att svara tillbaka på ett viktigt meddelande eller i andra sammanhang som t.ex onlinebaserad handel och man kan då se "kvittot" som en form av underskriven följesedel eller indikation på att handlingen/skrivelsen har mottagits. Men visst om det används under mer vardagliga former och man ber om läskvitto för allt man skickar så kan nog säkert detta upplevas som näst intill "spam".

En fråga, finns det något sätt att begära läskvitto för e-mail som skickas ifrån webb baserade konton i dagsläget?

Eller krävs det att meddelandet sänds ifrån ett e-post program enbart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, finns det något sätt att begära läskvitto för e-mail som skickas ifrån webb baserade konton i dagsläget?

I DWA (Domino Web Access) kan man begära läskvitto, eller rättare sagt 'Mottagningsbevis' som innebär att du får ett meddelande när mottagaren öppnar ditt mail. Fungerar bara mellan DWA- och Lotus klient-användare.

Nu är detta inget för gemene man, utan det är normalt i företagsmiljö. Begäran om 'Mottagningsbevis' fungerar så att så fort mottagaren öppnar ett mail, skickas med automatik ett meddelande till avsändaren, utan att mottagaren vet om det. Tycker att det är suveränt. Mottagaren kan inte komma och säga "jag har inte fått något mail", då jag undrar varför jag inte får något svar.

Vi kanske hamnat lite OT från ursprunget nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon :) Jo kanske frågan fick tråden att tappa kursen lite. Ber trådskaparen om ursäkt.

Intressant, kan förstå att den lösningen också kan höja tempot och effektiviteten i ett företag & pusha på så saker & ting blir gjorda i rätt tid vilket säkert många gillar som efterfrågar snabbhet.

Håller med, det verkar som en smart uppfinning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...