Gå till innehåll

Ta bort internet explorer?


norea

Recommended Posts

Vilket operativsystem använder du? I Windows XP behöver du ha Internet Explorer för att kunna komma åt uppdateringar osv. I Vista behöver du inte det. Men tycker det är lite konstigt att det gör att din dator hänger sig, försökt reparera programmet? För det ska inte fungera så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har vista. och jag har hört många vänner säga att de har problem med explorer sen de fick vista. läste också på internet att tester visar att firefox funkar bättre och inte hänger sig. en vän fick rådet av hennes internetleverantör att byta till firefox eftersom hon hade vista. sen hon bytte har hon aldrig haft problem. och inte jag heller de sista två dagarna sen jag bytte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte hänger datorn när du inte använder det så tycker jag du kan låta det vara kvar. Vad jag istället tycker du ska göra är passa på att prova Firefox eller något av de andra populära alternativen nån vecka och se vilka möjligheter de ger som IE saknar. Om du efter det mot förmodan skulle sakna IE så kan du ta tag i att försöka fixa det då så du kan gå tillbaka till det. För även om IE inte är så bra i många avseenden så ska det i alla fall inte hänga datorn oavsett OS. Tycker det verkar som en enkel utväg från ISP'ns sida att rekommendera en annan webbläsare istället, dessutom är det kanske inte dem man bör vända sig till i första hand med ett sådant problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så blir det ju okså i nya Windows 7 Där finns inga webbläsare, utan det blir användarens problem att installera ett sådant. Troligen har datortillverkaren gjort det här lätt att fixa, men det återstår att se.

Att en internetleverantör, rekommenderar att byta webbläsare måste höra till ovanligheterna. Själv tycker jag att IE8 fungerar ypperligt på Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen installerat firefox 3,5 eftersom internet explorer bara gör att min dator hänger sig hela tiden. ska man radera explorer helt från datorn eller ska den ligga kvar?

Det går inte att avinstallera Internet Explorer... programmet är fullt integrerat i systemet. I Windows 7 kan man dock, för första gången, avaktivera Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har en dator här med Windows XP. Men IE8 dummar sig enormt mycket hela tiden, kommer upp "skicka problemet" eller vad de kallar det. Bara om man kollar mailen i webbläsaren kommer det upp.

Om man inte kan ta bort det, kan man installera om eller reparera IE8 på någotvis?

Kan använda Firefox, men ibland är det någon annan som sitter vid datorn som inte gillar när Firfox, eller rättare sagt vägrar sitta där om det ser annorlunda ut än vad man är van vid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast är det inte Internet Explorer i sig, det är fel på utan någon insticksmodul eller 3djeparts dll som ställer till det..

Så om ett problem med IE ska gå att lösa krävs lite mera info :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God mitt i natten!

Jovisst kan man avinstallera IE8, men då går det tillbaka till en tidigare version,"typ IE7". Avinstallationen görs i update/installerade uppdateringar, sedan bara scrolla ner och markera IE8:an.

-Nä, nu skall Ni ha en riktigt god natt, mina ögon orkar inte mera ikväll.

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...