Jack Bauer Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 (edited) Har lite problem med den s k uac i windows 7. på det senaste har den börjat att komma upp när man är ute på nätet. programmet varnar för flash player installer,och jag har tryckt ja på den frågan. men när man byter sida,till t ex aftonbladet så kommer det upp o varnar igen. skall man sänka reglaget till uac? har det inställt på standardläget som var när w7 var nyinstallerat. kan man inte stänga av uac helt? Edited November 22, 2009 by Jack Bauer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Ett hack under standardläget har jag och märker aldrig av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 ok,skall testa att ställa in det på samma som dig. får se om det hjälper då. är det säkert att stänga av det helt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 Flash Player Installer skall väl inte starta var gång Flash Player används Är Flash Player uppdaterad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 UAC är ju en säkerhetsfunktion så ju lägre inställningen är desto sämre skydd mot skadliga program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted November 22, 2009 Author Share Posted November 22, 2009 jo sant,men har klurat ut att den varnar för att inte flash player är installerad i browsern, och den försöker att installera sig själv. problemet är ju bara att hur gärna jag än vill,så kan jag inte installera flash player. detta beror på att jag kör ie8 64-bitars,och flash fungerar inte med den webläsaren. skall man skratta eller gråta. när microsoft gör sitt jobb att komma ut med ett bra fungerande os, så hänger den övriga marknaden inte med. har iaf ställt ner uac ett hack,och då fungerar det bra. innan var det ju "uac a la vista" alltså ingen höjdare.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted November 22, 2009 Share Posted November 22, 2009 jo sant,men har klurat ut att den varnar för att inte flash player är installerad i browsern, och den försöker att installera sig själv. problemet är ju bara att hur gärna jag än vill,så kan jag inte installera flash player. detta beror på att jag kör ie8 64-bitars,och flash fungerar inte med den webläsaren. skall man skratta eller gråta. när microsoft gör sitt jobb att komma ut med ett bra fungerande os, så hänger den övriga marknaden inte med. har iaf ställt ner uac ett hack,och då fungerar det bra. innan var det ju "uac a la vista" alltså ingen höjdare.... Varför använder du inte IE8 32? Den finns ju även förinstallerad i Win 7 64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 ja,verkar som man är tvungen till det. verkar som man får avvakta lite med 64-bitars programmen. varför är hårdvarutillverkarna så snabba med att skeppa ut datorer och hårdvara när det inte stöds av programmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Frågan är snarare varför vissa programutvecklare är så långsamma. En 64-bitarsversion av Flash Player skulle ha funnits för två år sedan. Det kan ju inte vara en stor utmaning för Adobe att utveckla en sådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Det förvånar mig om Flash Player inte stöds i 64-bit. Väldigt förvånad faktiskt om det nu inte går köra Flash Player i 64-bit system. Möjligitvis är det problem attt rocka ihop med IE8 än sytemet. Kan detta bekräftas av andra som kör 64-bit och IE8 och att det är problem Flash Player? För övrigt är UAC något bra att ha, den ska du nog helt inte pilla ner till någon lägre instälning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Bauer Posted November 23, 2009 Author Share Posted November 23, 2009 kort o gott; flash player fungerar ej med 64-bitars versionen av IE8. däremot fungerar den bra i 64-bitars W7 med 32-bitars IE8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 De som installerat W7-64bit lär ha IE8 64-bit med i installationen. Sedan är det bara att installera Flash Player version 10.0.32.18 http://get.adobe.com/flashplayer/ och kolla om det fungerar. Har för mig jag testade 64-bit versionen av w7 och hade inga problem med Flash Player med den IE som installerades. Men jag är väldigt osäker på om jag installerade Flash Player och kan lika gärna blandat ihop med 32-bit av W7. Under länken System requirements http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/ Operating systems and browsers Flash Player 10 is supported on the following minimum operating systems and browsers: Microsoft Windows 7, Microsoft Internet Explorer 8.0 or later, Firefox 3.x or later Men ingenstans ser jag något om 64-bit eller 32-bit. Ligger problemet med vilket bit av IE så borde de rimligtvis skriva något om det där men det nämns ingenstans vad jag kan se. Möjligt ändå att det inte fungerar med IE8 64-bit trots att det inte nämns. Vet ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Googlade runt lite och det verkar faktiskt som det inte stöder IE8 64-bit. Du får melja Adobe så de påskyndar det lite. Tills det får du köra med IE8-32-bit eller nåt som stöder det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts