Gå till innehåll

UAC


Jack Bauer

Recommended Posts

Har lite problem med den s k uac i windows 7.

på det senaste har den börjat att komma upp när man är ute på nätet.

programmet varnar för flash player installer,och jag har tryckt ja på den frågan.

men när man byter sida,till t ex aftonbladet så kommer det upp o varnar igen.

skall man sänka reglaget till uac?

har det inställt på standardläget som var när w7 var nyinstallerat.

kan man inte stänga av uac helt?

Redigerad av Jack Bauer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo sant,men har klurat ut att den varnar för att inte flash player är installerad i browsern, och den försöker att installera sig själv.

problemet är ju bara att hur gärna jag än vill,så kan jag inte installera flash player.

detta beror på att jag kör ie8 64-bitars,och flash fungerar inte med den webläsaren.

skall man skratta eller gråta.

när microsoft gör sitt jobb att komma ut med ett bra fungerande os, så hänger den övriga marknaden inte med.

har iaf ställt ner uac ett hack,och då fungerar det bra.

innan var det ju "uac a la vista"

alltså ingen höjdare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo sant,men har klurat ut att den varnar för att inte flash player är installerad i browsern, och den försöker att installera sig själv.

problemet är ju bara att hur gärna jag än vill,så kan jag inte installera flash player.

detta beror på att jag kör ie8 64-bitars,och flash fungerar inte med den webläsaren.

skall man skratta eller gråta.

när microsoft gör sitt jobb att komma ut med ett bra fungerande os, så hänger den övriga marknaden inte med.

har iaf ställt ner uac ett hack,och då fungerar det bra.

innan var det ju "uac a la vista"

alltså ingen höjdare....

Varför använder du inte IE8 32? Den finns ju även förinstallerad i Win 7 64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förvånar mig om Flash Player inte stöds i 64-bit. Väldigt förvånad faktiskt om det nu inte går köra Flash Player i 64-bit system. Möjligitvis är det problem attt rocka ihop med IE8 än sytemet.

Kan detta bekräftas av andra som kör 64-bit och IE8 och att det är problem Flash Player?

För övrigt är UAC något bra att ha, den ska du nog helt inte pilla ner till någon lägre instälning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som installerat W7-64bit lär ha IE8 64-bit med i installationen. Sedan är det bara att installera Flash Player version 10.0.32.18 http://get.adobe.com/flashplayer/ och kolla om det fungerar.

Har för mig jag testade 64-bit versionen av w7 och hade inga problem med Flash Player med den IE som installerades. Men jag är väldigt osäker på om jag installerade Flash Player och kan lika gärna blandat ihop med 32-bit av W7.

Under länken System requirements http://www.adobe.com/products/flashplayer/systemreqs/

Operating systems and browsers

Flash Player 10 is supported on the following minimum operating systems and browsers:

Microsoft Windows 7, Microsoft Internet Explorer 8.0 or later, Firefox 3.x or later

Men ingenstans ser jag något om 64-bit eller 32-bit. Ligger problemet med vilket bit av IE så borde de rimligtvis skriva något om det där men det nämns ingenstans vad jag kan se. Möjligt ändå att det inte fungerar med IE8 64-bit trots att det inte nämns. Vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...