Gå till innehåll

Partitionering


bobcat

Recommended Posts

Kör Du Partition Magic 8:a som Admin? Checka detta & försök igen!

PS; Gillar namnet BobCat, men då på 2 hjul..... DS;

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Du Partition Magic 8:a som Admin? Checka detta & försök igen!

PS; Gillar namnet BobCat, men då på 2 hjul..... DS;

Har kört Partition 8:an som admin men jag får ett felmeddelande som lyder (Init failed Error 117 , Partitions drive letter cannot be indentified )

Ok bobcat är ju namnet på ett rödlo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Google efter detta (Init failed Error 117 , Partitions drive letter cannot be indentified )

För jobbigt av MIG idag att söka själv (bakis så inne Lapplands)! Åter när huvudet fungerar bra.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört Partition 8:an som admin men jag får ett felmeddelande som lyder (Init failed Error 117 , Partitions drive letter cannot be indentified )

Hej,

Varför inte pröva GParted Live? Fördelen med den är att den arbetar utanför operativsystemen så att säga. Hade samma problem som du med Acronis DD, den partioneringen gick inte ihop med W7 och jag fick göra om alltihop. Men med GParted "standalone" så fungerade allting smärtfritt. Programmet skall läggas på en separat disk från vilken man bootar och sedan är det bara att följa anvisningarna. Det enklaste är att köra den i automatiskt läge och möjligen välja annat språk än engelska, men detta brukar ju gå bra i de flesta fall. När sedan grundinställningarna är valda kommer man fram till partionerings-menyn och den funkar som vilken annan sådan som helst.

Det finns mycket att läsa om GParted på nätet men du kan ju börja här:

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Hälsningar

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle partitionera min hårddisk med partition magic 8 men den fungerar inte under win 7 , finns det något inbyggt i 7:an som det går att göra en partition med . Eller hur gör man ?/Bosse

En del partitioneringar och liknande går ju att göra i diskhanteringen. I Vista når man den genom att högerklicka på Datorn och välja Hantera. Om du inte hittar den på det viset så sök efter diskhantering i hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Win7´s eget program för att skapa, busenkelt. Kontrollpanelen/System & säkerhet/Skapa & formatera hårddisk. Där kan du ex "Krympa" ex. "C:\" och sedan skapa en ny partition. Höger klicka på den hårddisk du vill skapa/ändra så får du fram en del alternativ. Har själv gjort det och de va väldigt smidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera EASUS Partion Master 4.1.1 Home Edition. Den är nu även för Windows 7 och den är gratis.

Har själv använt den med gott resultat.

http://www.partition-tool.com/

/candela

Tack för tippset Candela , det var ett enkelt och bra program funkade toppen för mig./Bosse

Problemet är löst.

Redigerad av bobcat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...