Gå till innehåll

BAD POOL CALLER


bornor

Recommended Posts

Ibland vid omstart/start av datorn får jag BSOD med föjande meddelande "BAD_POOL_CALLER 0x000000c2". Dumpfilen hänsvisar till filen iaStor.sys som avser något för

Raid via Intel. Var kan man hitta en uppdaterad fil. Jag kör Win7 x64. Jag har två hårddiskar men kör inte raid.

Redigerad av bornor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

Jag har kollat dump-filen och det är filen iaStor.sys som ställer till det som har med Intel Matrix Storage att göra.

Jag har ingen lösning ännu men fortsätter leta.

Redigerad av bornor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iaStor.sys är en drivrutin. HP har ju en lång lista med problem med drivrutiner efter en installation av Windows 7 på just den datorn och hur man kommer förbi dem, bland annat så är "bluescreen" nämnt där. Även om det är i iastor.sys kraschen sker så kan det ju bero på att där finns något annat program som anropar den på ett felaktigt sätt så det kan ju vara viktigt att göra allt som HP skriver att man ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat chipset utility men den vill inte låta sig köras trots att jag är adminstratör och klickar på "Kör som adminstratör" Win7 klagar ändå på att jag inte är adminstratör, konstigt.

Nu bifogar jag en bild på sytemegenskaper i enhetshanteraren, där det står något om chipset. Vad ska jag ladda ner för något och göra sen.

Tack för hjälp så här långt.

post-8022-1264783680,12_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Venoms,

Jag laddade ner filen och installerade. Installationen och omstarten gick smärtfritt. När jag sedan sökte på filen iaStor.sys så såg jag att den hamnade på ytterligare ett ställe.

Nu är bara att hoppas att det fungerar för problemet uppstår inte dagligen utan det har varit ca 4-5 veckor mellan varven och i synnerhet i samband med en defragmentering av

systemfiler.

Tack så mycket och ha en bra kväll

Redigerad av bornor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat chipset utility men den vill inte låta sig köras trots att jag är adminstratör och klickar på "Kör som adminstratör" Win7 klagar ändå på att jag inte är adminstratör, konstigt.

Nu bifogar jag en bild på sytemegenskaper i enhetshanteraren, där det står något om chipset. Vad ska jag ladda ner för något och göra sen.

Tack för hjälp så här långt.

Du kan prova med att uppdatera drivisar ifrån

enhetshanteraren ( en i taget ).

Kan eventuellt använda Driver Detective också.

http://www.drivershq.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Nu har jag igen fått en "blåskärm" med meddelandet "BAD_POOL_CALLER" Det dök upp i samband med defragmentering av hårddsiken.

Två rader i dumpfilen är markerade är det någon som kan komma på något ytterligare vad det kan vara? Se bifogade bild

Hälsningar

Bornor

post-8022-1265119721,32_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms,

Jag har just påbörjat en MEMTEST och får alldeles i början ett felmeddelande på någon minnemodul. Det kommer att ta tid. När testen är klar kommer jag att testa minne för minne, 4st x 2 Gb, för att se vilken modul som falerar. Jag tänkte/trodde inte att det kunde

vara minneskretsarna då de är ganska nya. Som sagt man ska inte tro. Jag återkommer med resultat, vilket tyvärr torde dröja en eller annan dag.

En än gång tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Memtest kört på varje minnesmodul, inget fel på någon minnesmodul. Sedan körde jag memtest när samtliga minnen satt i burken åter igen inget felmeddelande denna gång.

Kan det vara så enkelt att bara ta bort minnena och sätta tillbaka dessa? Kan ju möjligen ha varit någon oxidering e dyl. Nu är det bara att hoppas att "blåskärmen" inte kommer

tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...