Gå till innehåll

Telestationer


margrehte

Recommended Posts

Japp det var det,eftersom vi inte kunde skaffa digitaltv på grund av att vår telestation inte har det som krävs, så vill jag nu ta reda på vad och om det händer nåt med telestationer, tycker ju det borde vara av allmänt intresse att kunna utnyttja all ny teknik på bästa sätt eller ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, angående detta problem med leverantörer. Även i Ditt fall kanske (Telia)? Var i kontakt med dom för 10 år sedan om att uppgradera dessa stationer, men dom förklarade att det är för få kunder så att det kostade för mycket att göra uppgraderingar. Detta var då ADSL var på tapeten. Kortet kostade 20.000, men dom hade inga planer att sätta in detta kort. Nu finns det ju mycket bättre alternativ att tillgå, men skulle dock inte bli förvånad om dom sa samma sak?! Men en sak kan tilläggas, ju flera som påtalar uppgraderingar av telestationer så kanske dom lyssnar! Bättre vore om företagare påtalar det, för vi vanliga döda har inte en chans att påverka eg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just företagare tycker jag är konstigt att dom inte agerar, har läst kortisar i GT inte längesen och då stod det att för dyrt uppdatera telestationer,det var i samband med vägbygge som folk tyckte det var konstigt att post & telestyrelsen inte passade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telestationer är i egentlig mening utrotningshotade... numera är det fiberomvandlare (eller vad det heter) och sändarstationer som gäller. Bästa tipset är att "tjöta" på kommun om fiberutbyggnad..! ;)

Håller ned Dig till 100..... Men så klagar kommunerna att dom har för lite pengar att göra dessa utbyggnader. Skall vi som Italienare & Fransmän? Protestera mera? Vi Svenskar är nog för blåögda! Tar dagen som den kommer..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller ned Dig till 100..... Men så klagar kommunerna att dom har för lite pengar att göra dessa utbyggnader. Skall vi som Italienare & Fransmän? Protestera mera? Vi Svenskar är nog för blåögda! Tar dagen som den kommer..... ;)

Jag bor i ett samhälle med kanske 700 invånare... och sitter med 100MB fiberlan sedan 2 år! ...Allt, tack vare engagerade invånare och Telias önskan att skapa nya monopol...! :rolleyes:

Lite dyrare än i storstan... men nu är fanskapet indraget i alla fall! :D

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i ett samhälle med kanske 700 invånare... och sitter med 100MB fiberlan sedan 2 år! ...Allt, tack vare engagerade invånare och Telias önskan att skapa nya monopol...! :rolleyes:

Lite dyrare än i storstan... men nu är fanskapet indraget i alla fall! :D

:lol:Jag fattar vad Du menar. :lol:

Här bor det 122 st i tre byar och den äldsta fyllde 99 i tisdags.

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är tv du vill ha, kan jag bara rekommendera Canal Digital, deras grundpaket är bättre än vad telia någonsin kan erbjuda... enl mig iaf.

Dessutom mycket enklare med egen parabol mot söder...

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även på bostadsrättsföreningensnivå eller mot hyresbolaget kan det vara viktigt att engagera sig. Hjälpte själv en i veckan att koppla in sig mot fibernätet i deras nya bostad och där visade det sig att hyresbolaget knutit sig till enbart Telia som leverantör vilket ju inte gynnar priser och utbud till slutkunderna. Till viss del tror jag det handlar om okunskap men givetvis gör det säkert även en betydande skillnad på investeringskostnaderna. Men i längden måste det ju vara otroligt mycket bättre att erbjuda ett öppet fibernät där kunderna själv kan välja vilken leverantör de vill.

Om det bara är tv du vill ha, kan jag bara rekommendera Canal Digital, deras grundpaket är bättre än vad telia någonsin kan erbjuda... enl mig iaf.

Synd bara att Canal Digitals boxar är så jäkla dåliga, går ju inte ens att bestämma ordningen på kanalerna. Då gillar jag Telias boxar betydligt bättre.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:Jag fattar vad Du menar. :lol:

Här bor det 122 st i tre byar och den äldsta fyllde 99 i tisdags.

Lämna "äldsten" i fred... han har gjort sitt! Det är dom yngre som skall göra jobbet, och se till så att bygden blir blir bebobar även i fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ämna "äldsten" i fred... han har gjort sitt! Det är dom yngre som skall göra jobbet, och se till så att bygden blir blir bebobar även i fortsättningen.

Ska man inte slita ut en generation i taget.. :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar er för era inlägg och är så jämfört med en stor del av världen att vi svenskar är alldeles för mesiga och blåögda, hur många ggr har det inte skrattats åt oss svenskar i olika sammanhang utomlands, när jag tänker protester utomlands så i första hand så är det bönderna som tippade gödsel framför maktens boning som jag tyckte var roligt.Jag har inte mer att skriva om telestationer just nu utan kanske återkommer beroende vad jag får fram för uppgifter under mitt sökande.

Ringde Telia nyss och vi kommer här att ha Boxer i storarum och i sovrummet där Telia smart står blir det telia -tv-paket- kanal stor :-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar er för era inlägg och är så jämfört med en stor del av världen att vi svenskar är alldeles för mesiga och blåögda, hur många ggr har det inte skrattats åt oss svenskar i olika sammanhang utomlands, när jag tänker protester utomlands så i första hand så är det bönderna som tippade gödsel framför maktens boning som jag tyckte var roligt.

Det är väl ungefär som när Greenpeace tippade 18 ton brunkol utanför Rosenbad i höstas:

http://svt.se/2.22620/1.1748297/18_ton_brunkol_hos_statsministern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...