Gå till innehåll

seeda


Recommended Posts

använder utorrent 2.0,och har en inställning som jag funderar över.

jag vill ju seeda lika mycket som jag leechar,kvoten skall alltså vara 1.

men hur ställer man in så att programmet skall sluta seeda vid en viss kvot?

hittade en inställning som berör detta,men vet inte vad man skall skriva?

som det är nu får man ju gå in på varje torrent och kolla hur mycket man seedat.

enklare att programmet sköter detta,och så behöver man inte ha dåligt samvete.post-11836-1264872444,2_thumb.jpg

om jag fattat detta rätt,så är min inställning på att jag skall seeda tills kvoten är 1,5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder utorrent 2.0,och har en inställning som jag funderar över.

jag vill ju seeda lika mycket som jag leechar,kvoten skall alltså vara 1.

men hur ställer man in så att programmet skall sluta seeda vid en viss kvot?

hittade en inställning som berör detta,men vet inte vad man skall skriva?

som det är nu får man ju gå in på varje torrent och kolla hur mycket man seedat.

enklare att programmet sköter detta,och så behöver man inte ha dåligt samvete.post-11836-1264872444,2_thumb.jpg

om jag fattat detta rätt,så är min inställning på att jag skall seeda tills kvoten är 1,5?

Om det finns hjälp för programmet kan du titta på deras hemsida, borde finnas en FAQ eller liknande där?

Redigerad av Manneman
För att få rätt på övriga inlägg...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns hjälp för programmet kan du titta på deras hemsida, borde finnas en FAQ eller liknande där?

har hittat rätt inställning nu,så nu seedar jag till ratio 2 B)

får passa på att göra lite smygreklam för bittorrent också,

och nämna att seeda ordentligt B)

Redigerad av Manneman
För att få rätsida på övriga inlägg där det citerats
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hittat rätt inställning nu,så nu seedar jag till ratio 2 B)

får passa på att göra lite smygreklam för bittorrent också,

och nämna att seeda ordentligt B)

undrade bara varför ratio är så viktigt för dig, kan väl vara viktigt om man ska dela ut film, spel, program, musik? annars är det väl meningslöst... är du medlem på någon tracker så kan jag förvisso förstå det.

Gött att det fixa sig iaf.

Redigerad av Manneman
För att få rätt på övriga inlägg där det citerats
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rensat bland inläggen då de bryter mot forumreglerna.

Vad jag förstår så kan det vara på plats att förklara. Det inlägget jag tog bort bryter mot forumreglera så det visslar om det... Jag kan inte fatta att det är sådana oklarheter kring borttagandet att jag måste klippa in ett citat men här kommer det:

§1 Allmänna regler

---------------------------------------------------------------------------

1. Använd alltid sunt förnuft och var trevlig och bemöt användarna som du själv vill bli bemött.

2. Respektera andras åsikter och kunskapsnivå även om dessa/denna inte alltid stämmer överens med vad du anser och tycker om en viss sak. Personliga påhopp och angrepp tolereras inte i forumet.

3. Det är inte på något sätt tillåtet att hota, trakassera, mobba eller trycka ner användare på forumet (via inlägg, privata meddelanden eller e-post).

4. Använd korrekt svenska och ett vårdat språk, då vi varken vill se svordomar, könsord eller andra opassande eller stötande ord.

5. Tänk också på att aldrig använda endast stora bokstäver eftersom detta anses som att skrika på nätet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...