Gå till innehåll

OS - Vaka!


Mats H

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Är inte direkt sportintresserad (så tillvida jag själv inte är med eller känner någon vän som är med och tävlar som man kan heja på) men sommar-OS brukar jag av underlig anledning försöka kika på då och då ovasset.

Varför äta glass på vintern ungefär tänker jag vad gäller Vinter-OS. Men är man av någon anledning intresserad sport som vara eller icke vara så går nog en glass ner ovasset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter mest o väntar på att se Foppa snubbla med fanan, fast det lär ju komma upp på Youtube också i så fall. Nä allvarligt talat är det herr hockeyn jag vill se, det andra bryr jag mig inte så mycket om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar pingis och tennis att (faktiskt) titta på då jag själv pysslat med det men det finns inte i Vinter-OS va?

PS den svenska mannen JO Waldner eller vad heter är ganska bra på pingis tycker jag. Kanske ingen favorit eller bäst i värden direkt men han e bra tycker jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra invigning, gillade att de prioriterade urbefolkningen " The First Host Nations".

I övrigt ett snyggt och stilrent evenemang, och tekniskt avancerat och väl genomfört.

De norska kommentatorerna var lyriska när Norge tågade in, och väntar nu på Norges 100:e Vinter OS Guld, (98 st hitills).

Sedan pratades mest om långfärdskridskor, längdskidor och hopp i backar! Men i herrarnas störtlopp vankas ev. Guld!

Man klagade på att ishockey har så stort deltagande, många länder har ju både dam och herrlag!

Samt sa att Canada vinner OS finalen i ishockey och att Sverige möjligen kunde få någon medalj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för sammanställningen, men hoppas du inte tänker referera tävlingarna på samma vis. Vi är nog ganska många som tänker sköta os-bevakningen via playkanalerna, istället för att sitta vakna på nätterna, och då vill man ju inte råka ramla in på forumet och få reda på att "någon" svensk åkte ur i 4:e porten eller liknande! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för sammanställningen, men hoppas du inte tänker referera tävlingarna på samma vis. Vi är nog ganska många som tänker sköta os-bevakningen via playkanalerna, istället för att sitta vakna på nätterna, och då vill man ju inte råka ramla in på forumet och få reda på att "någon" svensk åkte ur i 4:e porten eller liknande! ;)

Nej tack!!

Det får någon annan sköta!

Undantaget ISHOCKEY naturligtvis :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte den största sportälskaren men ser faktiskt fram emot vinter-os denna gången.

Min fru bara älskar vintersport. Varje gång det är några större sportevenemang blir hon som förbytt... :lol: Känns som hon har mer "balls" än vad jag har i dessa tider. Hon sitter vid middagsbordet och rabblar resultat på löpande band... obehagligt... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte den största sportälskaren men ser faktiskt fram emot vinter-os denna gången.

Min fru bara älskar vintersport. Varje gång det är några större sportevenemang blir hon som förbytt... :lol: Känns som hon har mer "balls" än vad jag har i dessa tider. Hon sitter vid middagsbordet och rabblar resultat på löpande band... obehagligt... :lol:

Tala om det för det här puckot...! ;)

http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/11/dags-att-vi-kvinnor-g-r-uppror-mot-os-terrorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tur är så är min fru minst lika intresserad av ishockey o alpint!

:D , så inga konflikter här inte!

"Puckot" som e-son referade till behöver ju inte se på TV eller läsa tidningar på ett tag!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Puckot" som e-son referade till behöver ju inte se på TV eller läsa tidningar på ett tag!

:lol:

Jo, enligt vad som verkar vara allmänt vedertagen logik bland feminist-talibanerna, så är den rätta vägen att tvinga alla andra att tycka som dom själva gör... eller åtminstone acceptera minoritetens rätt att bestämma hur samhället, och i detta fallet TV-utbudet, skall se ut. :rolleyes:

Edit:

Det är inte så att jag har något emot jämlikhet... bara extremism!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, enligt vad som verkar vara allmänt vedertagen logik bland feminist-talibanerna, så är den rätta vägen att tvinga alla andra att tycka som dom själva gör... eller åtminstone acceptera minoritetens rätt att bestämma hur samhället, och i detta fallet TV-utbudet, skall se ut. :rolleyes:

Edit:

Det är inte så att jag har något emot jämlikhet... bara extremism!

Ja maktelitistiskt tänkande att alla ska stöpas och tänka efter en viss "modell", that sucks!!

Sådana samhällen är inte långvariga!

Så mera sport i TV! :D (Ishockey!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra invigning, gillade att de prioriterade urbefolkningen " The First Host Nations"

Helt underbart att de prioriterade urbefolkningen. Blev helt betagen av detta :)

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget till övers för feminism-extremister som bygger hela sina liv kring hat och bitterhet över att inte hitta sin plats i samhället, men jag tycker faktiskt hon i förlängningen har en del poänger som hon förmodligen inte vet om själv. T.ex att public service borde avskaffas och att hon borde dra igång en betalkulturkanal med livesändningar från poesiträffar som hon och alla hennes finkulturvänner kan glo på hela dagarna istället för att gå runt och vara bittra på majoriteten av befolkningen.

Edit: Och med betalkanal menar jag egentligen inte en föråldrad tv-sändning utan något modernare t.ex via Internet, det var mest för att det passade bättre in i sammanhanget. ;)

Helt underbart att de prioriterade urbefolkningen. Blev helt betagen av detta :)

//Malou

Jag somnade så jag har lite dålig koll på exakt hur det gick till, men jag har en känsla av att det är en hårfin linje mellan att "prioritera" och "exploatera" urbefolkningen i detta sammanhanget. Var det genuint eller ett spel för TV-kamerorna?

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget till övers för feminism-extremister som bygger hela sina liv kring hat och bitterhet över att inte hitta sin plats i samhället, men jag tycker faktiskt hon i förlängningen har en del poänger som hon förmodligen inte vet om själv. T.ex att public service borde avskaffas och att hon borde dra igång en betalkulturkanal med livesändningar från poesiträffar som hon och alla hennes finkulturvänner kan glo på hela dagarna istället för att gå runt och vara bittra på majoriteten av befolkningen.

Jodå... att public service borde avskaffas, skriver jag utan tvekan under på. Likaså att finkultureliten borde betala sina nöjen själva... precis som vi andra får göra. Det var som sagt extremismen som retade upp mig... inget annat! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tack!!

Det får någon annan sköta!

Undantaget ISHOCKEY naturligtvis :D

Nu skall jag titta på damhockeyn om tio minuter :)

Tycker om dom flesta sporterna utom längdskidåkning.

Lite trist tycker jag.Invigningen tittade jag inte på..

Tycker bara det skall överglänsas för varje gång.

Tycker faktiskt att en del av denna enorma summan kunde användas på bättre sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig kudden! Överlag läggs det mer pengar på propaganda än på hjälpverksamhet i världen. Tänk bara vad "invigningspengarna" kunde gjort för barnen i Somalia t.ex. Ett av få exempel på att det faktiskt var bättre förr. Inte ens nazityskland lyckades bränna så mycket propagandapengar vid invigningen i Berlin -36.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invigningen kunde kanske mer handla om vad som hänt sedan förra OS'et. Lyfta fram utmärkande idrottsprestationer, visa på vilka sätt idrotten tillfört världen något bra, en stund av respekt för rodelåkare och andra som förolyckats i sitt idrottsutövande eller stora namn som gått bort mer naturligt. Det behöver inte vara särskilt påkostat och jag skulle ändå tycka det var betydligt mer intressant än t.ex en halv miljon kineser som viftar med flaggor ackompanjerade av svindyra fyrverkerier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invigningen kunde kanske mer handla om vad som hänt sedan förra OS'et. Lyfta fram utmärkande idrottsprestationer, visa på vilka sätt idrotten tillfört världen något bra, en stund av respekt för rodelåkare och andra som förolyckats i sitt idrottsutövande eller stora namn som gått bort mer naturligt. Det behöver inte vara särskilt påkostat och jag skulle ändå tycka det var betydligt mer intressant än t.ex en halv miljon kineser som viftar med flaggor ackompanjerade av svindyra fyrverkerier.

Idén var ju hur bra som helst.

Då kunde pengarna gå till nåt vettigt.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...