Gå till innehåll

Recommended Posts

Är det någon som har testat nya Norton Internet Security 2011 ??

Själv har jag uppdaterat till den, och den verkar okej.

Lasse B

Tack för tipset! Nu ska jag äntligen testa Norton.

Passande nog har Raymond ett bra erbjudande...

http://www.raymond.cc/blog/archives/2010/09/22/download-norton-antivirus-2011-90-days-trial-without-credit-card/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast nu är det ju aldrig 23 timmar mellan updateringarna utan vanligtvis max 15min!!! Sen är det så här att Languy jobbar nu mer för Comodo om jag inte är fel informerad???

Detta betyder ju inte per automatik att det är nåt skumt med hans test men skulle någon klistra in ett klipp där någon som jobbar för Norton gör en test skulle det alldeles säkert bli livat.

Norton 2011 är ett mycket bra säkerhetspaket när alla nivåer och uppdateringar fungerar som det är tänkt.

Kommer ligga högt på AV Comparatives är jag övertygad om

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton IS får mycket bra testresultat i de två nyss släppta testrapporterna på AV-comparatives, ADVANCED+ (bästa gruppen) när det gäller "On-demand"-testet och 97-99% stoppat på det dynamiska testet (2%-intervall pga att användarens svar påverkar).

http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/main-tests

http://www.av-comparatives.org/comparativesreviews/dynamic-tests

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton 2011 är ett mycket bra skydd!! Svårt att bli besviken så rek det mycket gärna

Har inte testat NIS 2011 så länge. Imponeras av att Norton lyckats göra paketet så lättdrivet.

Enkelt att installera. Det sköter sig självt i sina grundinställningar.

Fortsätter testa.Har mina 90 dagar.

"So far so good". :D

(Jo, jag är en av CIS trogna användare men kul att testa något som initialt verkar bra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nappade också på Raymonds erbjudande och installerade Norton 360. Men Firefox verkar inte passa ihop med Norton. Efter att jag installerat Norton var alla mina tillägg aktiva i Firefox. Alltså alla som jag har inaktiverade. Dessutom var en del av mina "måste" tillägg inaktiva pga att dom plötsligt "inte var kompatibla med min version av Firefox". Jag inaktiverade igen mina tillägg som jag inte vill ha aktiva och startade om FF. Då var allt bra igen, dvs. som det var innan N360.

Men nu på kvällen när jag igen startade datorn var det igen samma skit med FF. Ska Norton faktiskt blanda sig så mycket i mina inställningar? Kunde det inte räcka med att den ser till att min dator är fri från ohyra och låta mig sköta FF? Om det verkligen ska vara så här installerar jag nog tillbaka Comodo.

EDIT:

Jag slängde skräpet och installerade Comodo Internet Security Premium igen, så nu funkar allt som det ska.

Redigerad av LionKing
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton 360 är mer automatiserat tror jag och kanske lägger sig i inställningar som den inte bedömer är bra?? Eller är det FF som inte fungerar bra med Norton 360? Vad vet jag... Hur som helst själv kör jag Norton internet security 2011 med 3 webbläsare IE9 beta Opera och Google chrome allt felfritt och bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton 360 är mer automatiserat tror jag och kanske lägger sig i inställningar som den inte bedömer är bra?? Eller är det FF som inte fungerar bra med Norton 360? Vad vet jag... Hur som helst själv kör jag Norton internet security 2011 med 3 webbläsare IE9 beta Opera och Google chrome allt felfritt och bra

Men hur tänker dom isf? Är det bättre att ha alla tillägg aktiverade än att ha några inaktiverade? Nåja, strunt samma.

Jag vet ju inte vad det finns "under skalet", men utåt sett är enda skillnaden mellan Norton 360 och NIS att den första har en backupfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...