e-son Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) Tapin Radio är en bra Radio-app i både installerad och portabel version... som naturligtvis är översatt till svenska! Programmet fungerar inte längre på svenskt operativsystem. Programmakaren har av okänd anledning tagit det mogna beslutet att försöka blockera svenska användare. Den som sitter på t.ex Engelskt OS berörs inte. Nya överväganden verkar ha fått fäste! TapinRadio fungerar nu åter på svenska system. Edited August 24, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Instämmer, har kört den ett tag och den är enkel men innehåller allt man behöver, inklusive favoriter och inspelning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted November 21, 2010 Share Posted November 21, 2010 Fantastiskt e-son . Det här var mycket bättre än Radio Sure. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 15, 2011 Share Posted January 15, 2011 Softpedia testar: http://www.softpedia.com/reviews/windows/TapinRadio-Review-178122.shtml Undrar varför min Tapin 1.20 (portabel) inte hittade 1.21 vid sökning efter uppdatering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Jag ger upp...! Den här killen lyckas kvadda språkfilen varenda gång han släpper en ny version. Jag kompletterar och rättar till den så att den är okey... och han kör den i någon jefla automatiserad process, och släpper en felaktig språkfil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Jag ger upp...! Den här killen lyckas kvadda språkfilen varenda gång han släpper en ny version. Jag kompletterar och rättar till den så att den är okey... och han kör den i någon jefla automatiserad process, och släpper en felaktig språkfil. Men jag ladda ner din länk ovan: "TapinRadio 1.28 Portable". Där låg din språkfil redan installerad i rarpacken, och allt fungera perfekt. Bugga det kanske hos dig bara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Nej, strängar som jag översatt en gång, är oöversatta när han släpper den i sin nedladdning. Filen fungerar naturligtvis, men den är inte komplett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Lysande app..... Dark Mode igång. Jag är sedan ljudfreak och kör med ett Creative Bluetooth ljud och allt funkar utmärkt !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Är man ljudfreak, får man redigera sina favoriter, och se till att bästa tillgängliga format är valt (radera övriga). För SR är bästa alternativet AAC 192. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 Är man ljudfreak, får man redigera sina favoriter, och se till att bästa tillgängliga format är valt (radera övriga). För SR är bästa alternativet AAC 192. Jo men SR spelar ju mest "crap"..... Lugna Favoriter inkl en "Soft" på Equalizern blev perfekt när man är trött. Kör sedan mest mha Spotifyspindeln när jag fixar mina spellistor http://spotifyspindeln.se/ Hursomhelst så är det här en mycket kompetent app ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 SR Klassiskt är favoriten. Tämligen fri från crap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 SR Klassiskt är favoriten. Tämligen fri från crap. Ok.... "smaken är som baken"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Hm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Har problem med nya TapinRadio 1.37.1, stöder inte språkfiler? Provat den Svenska filen som fungerar korrekt i förra versionen. Bugg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 (edited) Du kan prova, men det verkar inte fungera med något språk överhuvudtaget. Gå till programmappen... ./TapinRadio/Raimersoft och öppna TapinRadio.ini med anteckningar. Redigera språkinställningen "LanguageFile". Edited July 2, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 (edited) Har testat lite och kan konstatera att han har hårdkodat en spärr mot svenskt operativsystem. Den fungerar utmärkt på engelsk system... t.om med svensk språkfil. Någon svensk måste ha varit väldigt elak mot den stackaren, som barn... eller något. Vad vet jag. Edited July 2, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Har provat ini filen utan framgång så det är bara och vänta på fix, synd att han inte tar med din översättning i sitt program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 (edited) Har provat ini filen utan framgång så det är bara och vänta på fix, synd att han inte tar med din översättning i sitt program. Någon fix blir det nog inte. Se mitt inlägg #17 ovan! Edited July 2, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Är det så illa att man inte ens får köra programmet på Svenska operativsystem? När jag startar det på mitt Windows 7 x64 säger den, language not supported sen stängs programmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Jo samma problem och nu tror jag inte programmakaren med flit saboterar för svenska användare. Däremot behövs det nog någon med överskottsenergi som plitar ihop en bugganmälan. -------------------- OT (hatar när trådar förstörs av en massa alternativ men i det här fallet så behovs det kanske) Jag kollade in RadioSure och det funakr alldeles utmärkt. Kör beta-versionen, ver 1032 http://www.radiosure.com/downloadz/downloadz-select/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 TapinRadio funkar alldeles utmärkt igen i ver 1.38. Även den svenska översättningen för de som önskar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 (edited) Vi gör väl ett nytt försök då... Svenskt språkpaket uppdaterat till version 1.39.1 Edited August 30, 2011 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 Uppdaterat Svenskt språkpaket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 1.53 http://www.raimersof...tapinradio.aspx Nytt: http://www.raimersof...o_whatsnew.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts