Gå till innehåll

Tapin Radio


e-son

Recommended Posts

Tapin Radio är en bra Radio-app i både installerad och portabel version... som naturligtvis är översatt till svenska!

Programmet fungerar inte längre på svenskt operativsystem. Programmakaren har av okänd anledning tagit det mogna beslutet att försöka blockera svenska användare. Den som sitter på t.ex Engelskt OS berörs inte.

Nya överväganden verkar ha fått fäste! TapinRadio fungerar nu åter på svenska system.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Jag ger upp...! Den här killen lyckas kvadda språkfilen varenda gång han släpper en ny version. Jag kompletterar och rättar till den så att den är okey... och han kör den i någon jefla automatiserad process, och släpper en felaktig språkfil. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp...! Den här killen lyckas kvadda språkfilen varenda gång han släpper en ny version. Jag kompletterar och rättar till den så att den är okey... och han kör den i någon jefla automatiserad process, och släpper en felaktig språkfil. <_<

Men jag ladda ner din länk ovan: "TapinRadio 1.28 Portable".

Där låg din språkfil redan installerad i rarpacken, och allt fungera perfekt.

Bugga det kanske hos dig bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Är man ljudfreak, får man redigera sina favoriter, och se till att bästa tillgängliga format är valt (radera övriga). För SR är bästa alternativet AAC 192.

Jo men SR spelar ju mest "crap"..... Lugna Favoriter inkl en "Soft" på Equalizern blev perfekt när man är trött.

Kör sedan mest mha Spotifyspindeln när jag fixar mina spellistor

http://spotifyspindeln.se/

Hursomhelst så är det här en mycket kompetent app !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Du kan prova, men det verkar inte fungera med något språk överhuvudtaget. Gå till programmappen...

./TapinRadio/Raimersoft och öppna TapinRadio.ini med anteckningar. Redigera språkinställningen "LanguageFile".

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har testat lite och kan konstatera att han har hårdkodat en spärr mot svenskt operativsystem. Den fungerar utmärkt på engelsk system... t.om med svensk språkfil.

Någon svensk måste ha varit väldigt elak mot den stackaren, som barn... eller något. Vad vet jag. :rolleyes:

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har provat ini filen utan framgång så det är bara och vänta på fix, synd att han inte tar med din översättning i sitt program.

Någon fix blir det nog inte. Se mitt inlägg #17 ovan!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så illa att man inte ens får köra programmet på Svenska operativsystem?

När jag startar det på mitt Windows 7 x64 säger den, language not supported sen stängs programmet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo samma problem och nu tror jag inte programmakaren med flit saboterar för svenska användare.

Däremot behövs det nog någon med överskottsenergi som plitar ihop en bugganmälan.

--------------------

OT (hatar när trådar förstörs av en massa alternativ men i det här fallet så behovs det kanske)

Jag kollade in RadioSure och det funakr alldeles utmärkt.

Kör beta-versionen, ver 1032

http://www.radiosure.com/downloadz/downloadz-select/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...