Gå till innehåll

Seg Outlook (och IE) efter uppdatering


Recommended Posts

Efter tisdagens (14 dec) stora uppdateringspaket med 14 viktiga uppdateringar är framför allt min Outlook 2007, men även IE, väldigt segt. Allt tar en himla tid att göra och stundtals laggar det, i synnerhet när jag klickar från ett e-postkonto till ett annat. Även förhandsgranskning/visning av mejl tar tid, och det är mer regel än undantag att programmet slutar svara under korta stunder.

Är det någon annan som har upplevt det här problemet? Är det någon som har en bra lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du ngt annat som går i bakgrunden t.ex uTorrent, Spotify eller Voddler?

Kontrollerat i aktivitetshanteraren vilka processer som är aktiva?

Klicka längst ned i vänstra hörnet i aktivitetshanteraren, Visa alla användare, och lägg upp ett skärmklipp här i din tråd.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har ingenting igång i bakgrunden som skulle kunna dra en massa arbetsminne. Och dessvärre tror jag inte att en skärmdump skulle hjälpa någon. Det finns liksom ingenting att visa.

Nej om det är så, så......!

Kan ju bara tillägga som Olle Bull skrev här, har inga som helst bekymmer på mina Windows 7 datorer efter uppdateringarna.

Har fullt Office 2010, bl.a.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem råkade jag utför (Se Nedan), tipsades om att ta bort en uppdatering Outlook KB 24 12 171, om det nu skulle hjälpa dig med ditt problem vet jag inte, men mitt problem åtgärdades, tipsar ändå om detta.

Hej, något märkligt hände i Outlook 2007.

Efter uppdateringarna från Windows Update i går 2010-12-14, så visade det sig i Outlook följande.

När man går in i Verktyg, Altrnativ, och annat så har följande mapp om man kan kalla det för försvunnit, följande ( Arkivera Automatiskt )hanterar tydligen storleken på postlådan ???

Vad kan detta bero på ?? Har funnits där tidigare ?? kan det ha något med uppdateringarna att göra ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta problem råkade jag utför (Se Nedan), tipsades om att ta bort en uppdatering Outlook KB 24 12 71, om det nu skulle hjälpa dig med ditt problem vet jag inte, men mitt problem åtgärdades, tipsar ändå om detta.

Hej, något märkligt hände i Outlook 2007.

Efter uppdateringarna från Windows Update i går 2010-12-14, så visade det sig i Outlook följande.

När man går in i Verktyg, Altrnativ, och annat så har följande mapp om man kan kalla det för försvunnit, följande ( Arkivera Automatiskt )hanterar tydligen storleken på postlådan ???

Vad kan detta bero på ?? Har funnits där tidigare ?? kan det ha något med uppdateringarna att göra ??

Lasse B

Du har helt rätt Lasse B - i ditt förra inlägg så svarade jag med vilken uppdatering man kunde ta bort för att återfå möjligheten till automatisk arkivering. Jag antar att det måste vara ett förbiseende hos MS för varför tar man medvetet bort en för många nödvändig funktion? Jag tog bort och dolde den uppdateringen eftersom jag gärna vill arkivera mina mappar automatiskt efter en viss tid.

Jag håller också med föregående talare att både IE8, FF och Outlook blivit både segare, lynnigare och konstigt efter systemuppdateringarna men antar även här att det är saker som MS borde uppmärksammats på. Jag har aldrig förr fått så många "Sidan kan inte visas" och upplevelsen att servrar svarar så dåligt. Jag undrar skarpt om MS gjort bort sig rejält i nån uppdatering eller om FRA lusläser allt vi gör och att det är det som bromsar upp. :huh:

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar KB2412171, en siffra fattades. Jag använder inte Oulook 2007, men fliken Arkivera automatiskt är borta. Om den funnits tidigare vet jag inte, eftersom jag aldrig använt programmet.. Söker man i hjälpen för Outlook 2007 så finns en beskrivning på, hur man hanterar funktionen, så något är ju galet.. MS har tabbat till det rejält. Däremot någon seghet med IE8 har jag inte märkt av.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset du gav mig, nu funkar det, men frågan är hur får man MS att titta på detta problem ??.

Har funderat på att skaffa mig Outlook 2010, men börjar tvivla på om jag skall göra det nu.

Hoppas på att någon som läst detta, och kanske har kontakt med MS kan ta opp detta med dom.

Jag ringde visserligen MS, men om dom sedan gör något, vet man ju ej.

Glad att dertta forum finns, här får man den hjälp man behöver ialla fall, i alla fall jag.

Trevlig Helg.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer KB 24 12 171, den hade jag dolt, men nu, märkligt ??

Nu finns den inte längre i dolda uppdateringar ?? jag har sökt efter nya men inte fått några flera, undra om det händer något nu på MS ???.

Den dolda borde välan finnas kvar, när jag lagt den där ??

Kanske samtalet jag ringde, gjorde att dom började titta på detta, vem vet.

Nä nu får det vara nog med detta, det löser sig nog.

Nu tar jag helg Trevlig helg

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allas vår goda vän MS har så klart plockat bort fixen, men det går finfint att avinstallera uppdateringen via Kontrollpanelen. Och det bästa av allt: det avhjälper problemet.

Tack, alla, för råd och hjälpsamma inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK för tips!

"Arkivera automatiskt" hade försvunnit under menyn Alternativ-Annat OCH Outlook gick otroligt trögt, det kunde ta 10-20 sekunder att öppna ett mail. Jag förstod ingenting, men ovanstående tips räddade situationen.

Jag avinstallerade uppdateringen KB2412171 för MS Outlook 2007 och då blev allt normalt igen.

Redigerad av BengtS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kan inte vara unikt eftersom även jag har en väldigt seg outlook 2007 efter uppdateringen 14 dec. Jag återställde till läget innan och allt var OK. Sedan tog jag uppdateringen igen och det blev trögt trögt. Enbart outlooken blev trög//lindebor

Driver du med oss eller har du ens läst de tidigare inläggen gällande uppdateringarna? Kolla raden ovanför vad Stenis skrev...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...