Gå till innehåll

DC Plus Plus


CGD

Recommended Posts

Tänkte pröva lite på DC++. Har installerat 0.770, kunnat ansluta till en hublista och sedan till en hubb. Men där är det stopp. Jag har inte lyckats få in någon fillista.

Några råd på vad som kan vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte pröva lite på DC++. Har installerat 0.770, kunnat ansluta till en hublista och sedan till en hubb. Men där är det stopp. Jag har inte lyckats få in någon fillista.

Några råd på vad som kan vara fel.

Felet är att du överhuvudtaget

har installerat det.

Programmet kryllar av virus och annat skräp.

Ta bort det och tanka hem nåt annat.

Är det musik du vill ha finns ju spotify.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kudden är uppenbarligen allvarligt felunderrättad. DC++ är och har alltid varit ett seriöst chat & fildelningsprojekt, och "DC-communityn" lever i allra högsta grad... även om den är betydligt mindre i dag än för några år sedan. Några "virus" förekommer naturligtvis inte om man hämtar programmet från källan... som man alltid bör göra med alla program.

Vad gäller CGDs anslutningsproblem, så måste du öppna en port i router/brandvägg för att kunna ansluta P2P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sitter bakom en router, så prova laborera med funktionen activa / passive mode/connection i inställningar. (flera år sedan jag hade det programmet igång sist så minns inte exakt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kudden är uppenbarligen allvarligt felunderrättad. DC++ är och har alltid varit ett seriöst chat & fildelningsprojekt, och "DC-communityn" lever i allra högsta grad... även om den är betydligt mindre i dag än för några år sedan. Några "virus" förekommer naturligtvis inte om man hämtar programmet från källan... som man alltid bör göra med alla program.

Vad gäller CGDs anslutningsproblem, så måste du öppna en port i router/brandvägg för att kunna ansluta P2P.

Felunderrättad är jag inte eftersom jag haft det flera år.

La ner det för ett par år sen då i alla fall min dator lusades ner av allehanda skit.

Här är ett bättre program om det nu finns platser kvar.

swepiracy

Det är svenska killar som har servern som är registrerat i annat land.

Allt viruskollas innan det läggs ut på nätet.

Men man måste vara aktiv för att få vara kvar.

Där finns allt man vill ha tag på i stort sätt.

Ibland är det fullt och ibland tar dom in nya medlemmar.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felunderrättad är jag inte eftersom jag haft det flera år.

La ner det för ett par år sen då i alla fall min dator lusades ner av allahanda skit.

Får man "allahanda skit" i sin dator via DC++, så beror det på filer man laddat ner... inte programmet. Det är alltså användarens ansvar (som alltid).

Även om jag inte längre är aktiv sedan några år, så har jag hängt på DC sedan mitten av 90-talet, varit OP i dom största näten, kört egna hubbar, varit delaktig i mjukvaruutvecklingen (om än i periferin) m.m. Kort sagt... jag har ganska stor erfarenhet av DirectConnect, utan att skryta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man "allahanda skit" i sin dator via DC++, så beror det på filer man laddat ner... inte programmet. Det är alltså användarens ansvar (som alltid).

Även om jag inte längre är aktiv sedan några år, så har jag hängt på DC sedan mitten av 90-talet, varit OP i dom största näten, kört egna hubbar, varit delaktig i mjukvaruutvecklingen (om än i periferin) m.m. Kort sagt... jag har ganska stor erfarenhet av DirectConnect, utan att skryta.

Det har jag med ;)

Och naturligtvis beror det på det man laddar ner.

Men som jag skrev viruskollas allt innan det läggs ut på nätet.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också använt det flitigt under många år men det var länge sedan nu. Håller med e-son, det var inte klienterna eller nätet det var fel på utan de filer vissa användare valde att dela ut. Med tiden lärde man sig att sålla och hittade rätt hubar/folk att hänga bland men innan dess stötte jag på mer virus, fakes och annan skit på DC än någon annanstans. Själv använder jag det inte alls längre eftersom torrents är överlägset för mina behov, men det beror väl på vad man är ute efter. En annan aspekt värd att tänka på är att om man (rent hypotetiskt) avser dela med sig av upphovsrättsskyddat material så är väl DC det bästa stället att åka dit på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav DC Plus Plus tillåtelse i routern redan från början. Jag använde DC redan för några år sedan och hade då inga problem med routern. Fortfarande samma router. Det är kanske någon som har en hubbadress som fungerar nu?

Det visade sig också att jag fick andra problem. Jag har under de gångna några åren kört µTorrent men när jag installerade DC så stal det magnet links. Jag fick inte igång µTorrent med mindre än en avinstallation följt av en nyinstallation.

Men nu var det hjälp med DC. Har någon en hubbadress som verkligen fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...