Japanmannen Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Finns nu på TechNet för alla versioner av Windows 7. Än så länge inga andra språk än engelska. Edit: Standalone SP1 multilanguage (svenska är med) har tillkommit. Edited February 16, 2011 by Japanmannen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Najs, och det är exakt samma SHA1 nummer som den läckta versionen, som många av oss kört i en månad snart. Så det blir till att tanka ner en svensk version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) Ser nu att det är många sp1 trådar på forumet, så det är möjligt att jag skrev i fel tråd. Jag pratar om den windows 7 med integrerad sp1. Svensk version av windows 7 med integrerad sp1 har inte kommit ännu. Edited February 16, 2011 by LGdata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 är det den färdiga SP1 final versionen eller är det RC / RTM ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Najs, och det är exakt samma SHA1 nummer som den läckta versionen, som många av oss kört i en månad snart. Så det blir till att tanka ner en svensk version. Men det innebär ju att det inte blir ngn skillnad! Eftersom vi, jag, kör svenskt Windows 7, med den "läckta" SP1 = Inget nytt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Nja jag kör med den engelskt windows 7 med integrerad sp1 från microsoft. + Svenskt språkpaket. Se bild ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) är det den färdiga SP1 final versionen eller är det RC / RTM ? RC = Release Candidate denna är mellan Beta och RTM/Final RTM = Release to manufacturing = Final ingen skillnad. Edited February 16, 2011 by goranl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 det vet jag väl att RC/RTM är nästan samma sak, men min fråga är när släpps FINAL versionen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 För oss vanliga på Windows update den 22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 (edited) det vet jag väl att RC/RTM är nästan samma sak, men min fråga är när släpps FINAL versionen ? Final är samma som RTM och släpps 22/2 på windows update. Så nu vet du. Edited February 17, 2011 by LGdata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Packar upp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Uppackat... ...återstår integrering! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Uppackat... ...återstår integrering! /Ähh, lättare att dra hem en ny iso från Technet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 /Ähh, lättare att dra hem en ny iso från Technet Det förutsätter konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Det förutsätter konto. Det är ju iofs riktigt. Dessbättre har jag varit snäll mot mig själv och skaffat ett sånt. Ska för övrigt förnyas i slutet på mars. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 ca: 2000:-/år på technet, gör att jag har en ganska hyffsad timpeng dom ungefär 2 timmar det tar mig att integrera själv...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 ca: 2000:-/år på technet Har du någon form av rabatt? Jag får betala ca 3000:-/år för förnyelse av abonnemang. Absolut värt det för att kunna testa olika Windows, Office mm mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Nej, jag har inget konto. Jag gjorde bara en snabb check på priset för ett standardabonnemang, och hamnade på en sida som sa "nästan" 2000:-... men det kan ju vara fel. https://om2.one.microsoft.com/opa/Product.aspx?StoreID=b3ac103e-34b5-4af3-af49-66aaf1207ec6&LocaleCode=en-us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 AIK (Windows® Automated Installation Kit) för Windows® 7 SP1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGdata Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 AIK (Windows® Automated Installation Kit) för Windows® 7 SP1 Ja, men det är tillägg endast för WAIK Win7 RTM. Jag har kört med den engelska utgåvan i snart en månad. Jag slipstreamade swe mui på den eng win 7 sp1 ison som kom för nån månad sedan. Det tog ca: 5 timmar för alla versioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Det tog ca: 5 timmar för alla versioner. Det går betydligt fortare om man stänger av eventuellt realtidsskydd i antivirusprogrammet och windows sökindexering, under tiden man håller på med detta. Dom är otroliga bromsklossar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 En liten förnuftig nyhet i och med ett Windows 7 med integrerat SP1. Nu slipper man det helt onödiga Browser Choice/Webbläsarväljare. IE är default. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Intressant. Microsoft är väl oroliga över den svindlande takt de tappar IE användare och har ingen tilltro att IE9 ska vända trenden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 (edited) SP1 RTM Final, dyker upp imorgon på windows update ? den 22.a februari ? Edited February 21, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted February 21, 2011 Share Posted February 21, 2011 SP1 RTM Final, dyker upp imorgon på windows update ? den 22.a februari ? Ja det ska det göra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts