Gå till innehåll

IE10 Platform Preview 1


e-son

Recommended Posts

meh vad håller Microsoft på nu för tiden, aså blir så vansinnigt på de.

Win7 har precis släppts ut och de börjar snacka om win8 redan nu, samma sak med IE9 precis släppt och nu ie10 direkt, och samma sak med sp1-win7 och nu sp2, eh det här börjar bli löjligt och Microsoft börjar bli desperata efter pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win7 har precis släppts ut och de börjar snacka om win8 redan nu, samma sak med IE9 precis släppt och nu ie10 direkt, och samma sak med sp1-win7 och nu sp2, eh det här börjar bli löjligt och Microsoft börjar bli desperata efter pengar.

Det ligger någonting i de som du skriver, mönstret återkommer mer & mer.

Vad de nu kan bero på är svårt & säga men som jag själv tolkar de hela så verkar det vara ett uttryck på ett slags identitetsproblem/vägval. Tidigare tillhörde varumärket Windows & Microsoft något som var lite av en självklarhet i branchen.

Ett starkt varumärke som innebar nya möjligheter till bl.a kunna nå resten av världen.

Under senare år så har man blivit tvungen & lämna plats till andra t.ex webbläsare och internet funkar inte att uppfinna en gång till eftersom det redan finns där. Så var ju inte läget riktigt i början på år 2000 när mycket lanserades ifrån Microsoft. Idag finns allt de där redan på plats så vad ska man göra.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic eftersom tråden säkert inte är avsedd att skapa en diskussion kring varken Microsoft eller andra tillverkare/utvecklare.

Vad de nu kan bero på är svårt & säga men som jag själv tolkar de hela så verkar det vara ett uttryck på ett slags identitetsproblem.

Jag är lite inne på samma linje. Att dom redan arbetar med med både Windows 8 och IE10 är i sig inte så märkligt, det tar ju tid att utveckla. Samtidigt ger det verkligen en känsla av att föregångarna inte anses tillräckligt bra för att kunna användas i en överskådlig framtid. Vad har Windows 8 som inte Windows 7 har? Vilka fördelar kommer IE 10 som inte finns i IE9?.. osv osv.

Man ser liknande utveckling överallt, en bra jämförelse är mobiltelefonbranschen. Man kutar ner och köper den snabbaste och bästa mobilen på marknaden. Efter 14 dagar annonserar tillverkaren ut i media att de snart släpper en ny, bättre modell som slår allt annat. Och dom vet att det ligger i vår natur... vi vill ha den. Och visst är reaktionen samma hos de flesta av oss? -"Amen vad f*n... redan? Nåja, jag vill ha den ändå!"

//Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic eftersom tråden säkert inte är avsedd att skapa en diskussion kring varken Microsoft eller andra tillverkare/utvecklare.

Så är inte fallet Nej och naturligtvis så var heller inte uppdraget att kasta skräp eller nedvärdera.

Men för den skull så får man heller inte bli rädd för viss kritik eftersom forumet här tillhör en av Microsofts kanaler till feedback ifrån sina användare, eller hur?

Fann följande text genom ett programtips som annonserades för en tid sedan...Den bär med sig en värdering som jag själv alltid starkt efterlevt & burit med mej ända sen man var en liten knatt.

When people ask "Why fix what isn't broken?"

I reply "To make it better."

"Only a life lived for others is a life worthwhile"

Så om någon skulle ta en grej personligt så har ett missförstånd begåtts :) För grejen & förslagen i sig handlar ju bara om utveckling & förbättring samt att utövandet eftersträvar riktighet, funktionalitet och lämplighet för dem som det riktar sig mot, tillsammans med att stark hänsyn/säkerhet ges i sammanhanget till berörda som ska använda grejerna.

Alltså varenda kotte i världen som använder Windows.

Jag är lite inne på samma linje. Att dom redan arbetar med med både Windows 8 och IE10 är i sig inte så märkligt, det tar ju tid att utveckla. Samtidigt ger det verkligen en känsla av att föregångarna inte anses tillräckligt bra för att kunna användas i en överskådlig framtid. Vad har Windows 8 som inte Windows 7 har? Vilka fördelar kommer IE 10 som inte finns i IE9?.. osv osv.

Man ser liknande utveckling överallt, en bra jämförelse är mobiltelefonbranschen. Man kutar ner och köper den snabbaste och bästa mobilen på marknaden. Efter 14 dagar annonserar tillverkaren ut i media att de snart släpper en ny, bättre modell som slår allt annat. Och dom vet att det ligger i vår natur... vi vill ha den. Och visst är reaktionen samma hos de flesta av oss? -"Amen vad f*n... redan? Nåja, jag vill ha den ändå!"

//Manneman

Kanske jag skulle tillföra också till första repliken att trycket ifrån programmeringssidan idag också blivit mycket större genom att det idag finns betydligt fler sysselsatta inom it-området än vad som var fallet för 10-15år sedan.

Fler vill producera och leverera än tidigare.

Där återfinns en lite mer positivare anledning till varför nya versioner märks av oftare...Nu var jag Snäll ;)

Det får ju medges att Svenskarna och länder överlag lever i en pryltokig tid där allt följer trender i vad som är nytt & spännande. Själv kan jag inte kuta ner eller 3mil till butiken för har just nu ett ben som värker men vi får väl titta lite närmare på den där telefonen framåt sommaren :P Kul & se hur länge prylar fungerar i hållbarhet :D

I mångt och mycket så tillhör alltihopa de ekorrehjul som får landets ekonomi att återhämta sig från bl.a finanskrisen och tidigare glada 80-talets efterdyningar. Så visst alla försök är ju av godo sålänge pengarna & vinsterna stannar inom landets gränser.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 4 veckor senare...

dåligt stil av microfost att inte tillåta Internet-Explorer 10 på windows 7 ,

snart kommer windows8 och näst-nästa år windows9 o sedan win10, eh orka...

firefox är det som gäller då för jag kan INTE installera IE10 på win7 :(

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

På skrivbordet i Windows 8 64-bit startar IE10 32-bitars flikprocesser, men i Metro är de 64-bit. Varför inte genomgående 64-bit (som i Windows 7)? :blink:

Kompatibilitet och stöd för plugins är enda anledningen, i Desktop-IE räknar man med att användare (och företag) kör webbappar som fortfarande är 32-bitar, till exempel activex-kontroller. i Metro-IE spelar det ingen roll eftersom inga tillägg (förutom Flash i vissa fall nu då) tillåts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...