Gå till innehåll

Bra trött..


jarru

Recommended Posts

Håller med... är själv på g att "visa fingret" åt SEB. :angry:

Ränta på insatta pengar, rimliga räntor på lån, låga eller helst inga avgifter för att "göra deras jobb" eller på betalkort... är några av MINA kriterier.

Några länk...

http://www.compricer.se/sparande/page/byt_bank

http://www.bankrattsforeningen.org.se/bytabank.html

http://www.bytabank.n.nu/

http://bankforsakring.konsumenternas.se/Lana--Betala/Valja-och-byta/Byta-bank/

Edit:

Länsförsäkringar och Forex ligger hyffsat till just nu... men det kan ändras när man har undersökt vidare. ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf.. Ni får ursäkta mitt språkbruk

Smattrande finska svordomar sitter nog rätt på sin plats.

Vad kostar en bankomatwtf där man kan sätta in pengar på sitt eget konto ?

- "En bråkdel av någons wtf fallskärm"...

- Är ungefär summan av kontentan..

WTF...

Det finns människor här på forumet och undrar hur IT-avdelningarna hos bankerna fungerar med alla uppdateringar

av olika webbläsare, och det alldeles gratis.

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är på plats att sticka emellan med en kommentar. Bytte själv från Nordea för bara några veckor sen. Nordea var faktiskt på god väg att stjälpa stora delar av vårt sparande tack vare sin likgiltighet och jag förde ett jäkla oväsen när jag sa upp samarbetet. VAD jag bytte till är kanske inget jag är så stolt över, det är fortfarande en storbank... men dom gav de bästa förutsättningarna för vår familj.

Vad många banker "glömmer" bort idag är det faktum att det finns ett stort utbud och att man faktiskt kan förhandla sig fram till bra villkor. Räntor är sin sak, men avgifter och tillgänglighet är konkurrenskraftigt för mig. Argumenterar man för detta när man letar ny bank (via personliga besök) så kan man faktiskt komma någonstans. Två veckor senare så upplever jag nya banken som en mycket bra upplevelse. Överskådligt och framför allt kundvänligt, både över nätet, över telefon och framför allt vid personliga besök. Jag förhandlade faktiskt bort en del avgifter också... inget är omöjligt alls.

Bra tråd, jarru...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ska man bara ha kontanter i fickorna ?

Inte i madrassen, man sover så knöligt då. <_<

Vi gjorde slag i saken och bytte från "stora-fina-bonusbanken" till en annan bank.

Inte ångrat detta en sekund. Borde gjort detta för länge sedan.

Bättre villkor ur alla aspekter.

Nya banken skötte det mesta av övergången.

Enstaka manuella förändringar fick greja på egen hand.

Enklare än vad vi föreställt oss från början. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att jag är av samma åsikt som du, när det gäller Nordea...

Själv bytte jag till Länsförsäkringar bank och har aldrig ångrat mig då det gett billigare försäkringar på bilarna etc.. dvs allt man har i lf blir billigare ju fler man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte i madrassen, man sover så knöligt då. <_<

Ett väl myntat begrepp, gäller bara att välja rätt valörer ;)

Som man bäddar får man ligga :D

Skönt & slippa sånna beskymmer, bättre då & ge bankerna fingret och välja fast egendom med hyfsad bra ränta.

Ok staten blir ett annat kapitel & tampas med när den dagen kommer B)

Hellre det än "ge" banken som redan är förmögen att bli ändå mer förmögnare via folkets godtrogenhet.

Visst någonstans måste kapital som tjänas in också förvaltas på ett säkert sätt där ingen kan ta dem.

Men är det verkligen rätt att "låna ut" möjligheten till tjäna pengar på våra pengar till någon annan än den som äger rätten på slantarna d.v.s kontoinnehavaren. Här finns ett mörkertal som är skrämmande och som hellre gjort nytta bland dem som tjänat pengarna ifrån början att komma till del varje år än användas som extra buffert till låta banker få producera eget riskkapital.

Allt som behövs är en fylld börs, en dator, en internet-uppkoppling, lite tid över och kunskap om derivat & instrumenthandel.

Kanske vattensäng funkar bättre & säkrare :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...