Gå till innehåll

Varför fryser musen?


p079mbw

Recommended Posts

Hej,

jag kör W7/SP1 och har alla uppdateringar inkl de senaste drivrutinerna. Det har hänt flera gånger att min mus fryser och vägrar röra på sig. Jag blir tvungen att hårdhänt stänga av och starta om datorn. Ska det behöva vara på detta viset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad är det för mus du har, trådlös, Infraröd elelr vanlig hederlig mus med kula?

PS2 elelr USB?

Kolla så att kontakten verkligen sitter baktill som den ska.

Prova att i Kontrollpanelen -> Enehetshanteraren -> Möss och andra pekdon: Avinstallera drivrutinerna för musen och låt Windows hitta drivrutinerna på nytt.

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för mus du har, trådlös, Infraröd elelr vanlig hederlig mus med kula?

PS2 elelr USB?

Kolla så att kontakten verkligen sitter baktill som den ska.

Prova att i Kontrollpanelen -> Enehetshanteraren -> Möss och andra pekdon: Avinstallera drivrutinerna för musen och låt Windows hitta drivrutinerna på nytt.

Hej, det är en USB, MS Comfort Optical Mouse 3000. Har provat avinstallera och lägga in drivrutinen igen. Det håller några dagar, sedan samma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips!

Logitech M505 är ett bra val, aldrig några problem, bara att plugga in den lilla USB-mottagaren och drivrutiner installeras av windows XP eller 7 automatiskt, inga särskilda program behövs. använder till alla mina datorer, laptops som stationära.

http://www.logitech.com/sv-se/mice-pointers/mice/devices/5870

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473691

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag kör W7/SP1 och har alla uppdateringar inkl de senaste drivrutinerna. Det har hänt flera gånger att min mus fryser och vägrar röra på sig. Jag blir tvungen att hårdhänt stänga av och starta om datorn. Ska det behöva vara på detta viset?

Är det bara musen eller är det hela datorn som låser sig, dvs fungerar tangentbordet t ex Windows-tangenten eller Ctrl+Alt+Del?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbens mus fryser då och då, på hans dator är det problem med grafikdrivrutiner och att musen inte gillar laddningsbara batterier... av någon underlig anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...