Gå till innehåll

Tänd ett ljus och låt det brinna!


Malou

Recommended Posts

Vi tänder ett ljus för offren för bombningarna och skottlossning i Oslo Norge.

Vänder mina blickar mot himlen och dess stjärnor, väljer ut den största och säger

Tänd ett ljus och låt det brinna låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu men det blir ljusare igen..

R.I.P

post-11842-0-41026000-1311428888.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär är de nog så att ibland så är de just den här typen av tillfällen som behöver inträffa för vi behöver bli påminda om hur pass lyckligt lottade vi andra är och hur bra vi har det i våra liv.

Utan elände ibland hade vi förmodligen....inte lärt oss den gyllene kunskapen lika bra.

Allting sker oftast av en anledning, livet är så fint inrättat från minsta lilla cell till hela universum.

Det finns inte en kraft som strävar på denna jord utan en mening.

Någon som ville göra sig hörd, få bekräftelse för en vilja.

Visste inte om vad som hänt tidigare så kommer nu tända ett ljus för dem drabbade här hos mej.

Kändes som ett åsknedslag när den beklagliga nyheten nådde fram.

Ta hand om er allesammans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet något om varför Breivik valt Geir Lippestad som advokat?

läste nåt om att Breivik själv hade valt Geir och senare i nåt annat samanhang i nån annan artikel på nätet om jag inte missminner mig läste att de två skulle ha jobbat i nån samma byggnad en gång i tiden.

Idag tror jag det var i nån videoklipp att han inte ville kommentera om han hade hotats. Uppfattde inte riktigt om det var hot från allmänheten, av Breivik själv eller av andra som det frågades om, bara att han inte ville kommentera något om det.

"någonting" verkar skumt och verka inte stå mycket nånstans. Om varför terroristen valde just honnom som advokat. Han kan ju vara en helt vanlig advokat också. Utan att det måste vara något skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag såg både minneskonserten och den efterföljande dokumentären med de överlevande från Oslo och Utöya. Efter just dokumentären mådde jag illa... att höra vittnesmål hur denna eftermiddag upplevdes på plats var nog bland det värsta jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...