Gå till innehåll

Samsung Mobil


Lasse B

Recommended Posts

Någon som vet ??

Funderar på att skaffa en ny mobil.

Var inne i en Teliabutik, såg då en Samsung Galaxy S2, vet någon om det är den senaste mobilen, eller har den i så fall någon mera betäckning.

Litar inte alltid på försäljarna vad dom säjer, säkrare oc bättre info på detta forum tycker jag.

Är den i så fall att rekomendera.

Tacksam för ett tips.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk att bli bombad av diverse iPhone-älskare (vilket jag själv är) så klassas Samsung Galaxy S2 som marknadens bästa telefon i snitt. Snabb, slim och en värsting i Androidkretsar.

Ett "inside-tips"... satsa på den svarta. Den vita har lätt för att gulna ganska fort, speciellt på baksidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsungs S2 är helt klart en av de bästa telefonerna nu, uppdaterar gör du (tror jag) med deras programvara "Kies" via datorn, tror inte dom fått igång OTA (over the air) ännu.

Men hade jag varit dig hade jag väntat ungefär en månad, Samsung släpper den nya Galaxy Nexus i november.

Eftersom alla Nexus mobiler är i samarbete med Google så får du android i "vanilla" samt alla uppdateringar först, du kan titta lite mer på mobilen här http://www.swedroid.se/google-lanseras-galaxy-nexus-tillganglig-i-europa-fran-och-med-november/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, med risk för att att bli bombad av BÅDE Apple- och Androidfanatiker. Håll ut till slutet av veckan för att se vad Nokia har i byxfickan. Första generationen Windows Phone 7 mobiler har bara en nackdel och det beror mer på operatörerna - de syns inte i affärerna. Man måste veta vad man vill ha för att vara påstridig och få det. Andra generationens mobiler kommer nu i november och FÖRHOPPNINGSVIS är Nokia med bland modellerna. Samsung är det, liksom LG och HTC med flera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*kastar bomber på perbear* ;)

Som cjb nämner kommer Googles nya Nexus lur i november. Jag skulle dock inte köpa den utan istället välja just Galaxy S2 eftersom den förutom skärmen är lika bra som nya Nexusen och garanterat kommer få Android 4 inom kort. Den största skillnaden är att man får en S2 för typ halva priset vilket gör S2 super prisvärd! Speciellt för den som är ny på Android och kanske inte vill köpa det senaste/dyraste om man sen inte trivs med det. Anledningen att jag ändå tycker man ska vänta om man kan är att S2 kanske sjunker ännu mer i pris när Nexusen kommer.

Sedan väntar alltid nya modeller runt hörnet. Det lär inte dröja länge förrän både HTC och Samsung kommer med en nya Android 4 modeller som utklassar både S2'an och Nexusen. Personligen inväntar jag dessa innan jag byter ut min gamla HTC Desire. Men för den som ska skaffa sin första smartphone funkar det ju inte att vänta o vänta, nån gång måste man ge sig in i matchen. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missa inte att det även finns några mer vatten- och stöt-tåliga Android-modeller typ Motorola Defy Plus, Ericssons Active och Samsungs Xcover. Funderar själv på en lite tåligare Android. Några är väl redan ute på marknaden och några är på gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, med risk för att att bli bombad av BÅDE Apple- och Androidfanatiker. Håll ut till slutet av veckan för att se vad Nokia har i byxfickan. Första generationen Windows Phone 7 mobiler har bara en nackdel och det beror mer på operatörerna - de syns inte i affärerna. Man måste veta vad man vill ha för att vara påstridig och få det. Andra generationens mobiler kommer nu i november och FÖRHOPPNINGSVIS är Nokia med bland modellerna. Samsung är det, liksom LG och HTC med flera.

Visserligen har windows mobile blivit betydligt bättre med den senaste versionen, men jag tycker fortfarande att det inte står sig mot Android som t.ex. har betydligt fler appar.

Sen är windows alltid windows medans Android är linux baserat.

*kastar bomber på perbear* ;)

Som cjb nämner kommer Googles nya Nexus lur i november. Jag skulle dock inte köpa den utan istället välja just Galaxy S2 eftersom den förutom skärmen är lika bra som nya Nexusen och garanterat kommer få Android 4 inom kort. Den största skillnaden är att man får en S2 för typ halva priset vilket gör S2 super prisvärd! Speciellt för den som är ny på Android och kanske inte vill köpa det senaste/dyraste om man sen inte trivs med det. Anledningen att jag ändå tycker man ska vänta om man kan är att S2 kanske sjunker ännu mer i pris när Nexusen kommer.

Sedan väntar alltid nya modeller runt hörnet. Det lär inte dröja länge förrän både HTC och Samsung kommer med en nya Android 4 modeller som utklassar både S2'an och Nexusen. Personligen inväntar jag dessa innan jag byter ut min gamla HTC Desire. Men för den som ska skaffa sin första smartphone funkar det ju inte att vänta o vänta, nån gång måste man ge sig in i matchen. :)

Var hittar man en S2 för 2750:- kontant? :) Samsungs rek pris på Galaxy Nexusen är 5500:- utan abonnemang.

Visst den kommer säkert få ICS, men inte detta året och troligen inte första Q 2012 heller sen slipper man Samsungs eget UI med Nexusen.

Sen är det alltid Nexus mobilerna som får de senaste uppdateringarna först och betydligt längre än övriga modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man en S2 för 2750:- kontant? :) Samsungs rek pris på Galaxy Nexusen är 5500:- utan abonnemang.

Visst den kommer säkert få ICS, men inte detta året och troligen inte första Q 2012 heller sen slipper man Samsungs eget UI med Nexusen.

Sen är det alltid Nexus mobilerna som får de senaste uppdateringarna först och betydligt längre än övriga modeller.

Jag hade för mig att jag sett S2 för 3200kr. Det visade sig vara en aning optimistiskt då det var ett begagnatpris från Blocket som fastnat i huvudet. Detta ställde jag i sin tur mot GN lägsta preliminära pris på prisjakt som är 6024kr. Vilket gör "typ" halva priset. Hur som helst är den avsevärt billigare, speciellt om man kan tänka sig en begagnad. Jag anser att mitt resonemang fortfarande är hållbart.

Om man gillar brandade OS eller inte är ju en smaksak som lika gärna kan vara till S2 fördel som GN. Är man tillräckligt engagerad vill man troligen inte ha något av dem utan vänder sig till tredjepart ROM'ar. Detta gör i sin tur punkten om uppdateringar i princip irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på ett annat märke också.

Min dotter har en HTC, är det okej, och vad heter i så fall den senaste modellen, om någon nu vet.

Såg en modell på telia HTC Sensation ?? kan det vara något, första gången jag har en sådan här mobil, kanske vär att pröva.

Denna modell verkar ju inte vara så stor heller.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika även på Nokia N9, Kan också vara så att samsung galaxy s3 är runt hörnet, och nya Nexus, SE ARC s, Iphone 4s.

Om du ska köpa en android så kolla upp så att dem kommer uppgraderas till ICS (android 4) som snart släpps,

Ryktet säger att iaf s2, samt alla SE Xperia från 2011 ska uppgraderas.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<Visserligen har windows mobile blivit betydligt bättre med den senaste versionen, men jag tycker fortfarande att det inte står sig mot Android>

Windows Mobile dog i och med version 6.5. Det heter Windows Phone numera (ett tag till) version 7.5 just nu. Själv tror jag att i och med nästa stora uppdatering som går under kodnamnet Apollo kommer det att bara vara Windows. Och är du Windowsanvändare och inte Linux- eller Appleanvändare så tror jag att du kommer att uppskatta att Windows

är som din telefon eller tvärtom.

<som t.ex. har betydligt fler appar.> Windows Phones appar har passerat 35000. Och visst ser man att företag som skryter om att de nu finns appar för att man skall kunna nå just deras information som oftast har glömt Windows Phone; allt ifrån Polarbröd till ComputerSweden.

Men för att återgå till vilken telefon som kan vara rätt - det beror nog som så mycket annat vad man själv faller för vare sig det är märke, operatör, pris, operativ eller design.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog bestämt mig, och kommer att satsa antingen på en HTC sensation eller Samsung Galaxy S2, har svårt att bestämma mig ( Beslutsångest ) nä så farlig är det inte, men tar ett beslut snart om det.

Verkar som Samsungen är något vassare ?? kanske har fel.

Tack för alla bra tips.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent prestandmässigt är Samsungen vassare men möjligen skulle du kunna föredra HTC pga materialet (mindre plastig) och användargränssnittet (HTC Sense) som anses vara markandens bästa/snyggaste. Kan du hitta en butik som har båda inne så stick o kläm och jämför dem lite.

Liten sidogrej. Du har tänkt på att du kanske kommer behöva byta abonnemang också för att kunna utnyttja telefonen? Har man tillgång till trådlöst nätverk kan man köra över det men på andra platser bör man ha någon form av "surfabonnemang" för att telefonen ska kunna synka upp/ner data som krävs i olika utsträckning beroende på vilka appar man använder på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev rekomenderad att sätta in i mobolen ett antivirusprogram, gjorde det, AVG Free, är det okej och uppdaterar sig sjäv utan att man måste göra något själv ??

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm ? Vem rekommenderade det ? Jag ser ingen anledning till att köra ett antivirusprog med en Android om man är en

användare som följer instruktionsboken och inte dyngar ner sig på sunkiga ställen som erbjuder diverse program !

Så här ser den ut som man kan läsa i när man har tid:

http://www.htc.com/se/help/htc-sensation/

Annars så är Sensation en riktig kanonlur..... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komlicerad fråga tror jag att det är.

Följane konstiga för mig.

När jag får ett mail till mobilen G - Mail, så kan jag ju se det, så långt okej.

När jag startar G - Mail så börjar den söka efter konversationer,har ja då fått ett är det okej, sen kan man gå in på något som heter öppna etiketter, där kan det då ligga ett eller flera.

Men problemet är att det gå inte att ta bort, kan markera det och trycka på ta bort men efer en stund så dyker dej ju opp i papperskorgen, gör samma procedur igen med det i papperskorgen, men ?? det kommer tillbaka.

Mobil HTC - sensation.

Enda sättet som jag har lyckatd med att ta bort det är att lägga det som skräppost ?? men det är välan inte tanken hur gör man ??Vad kan det vara ??

Om man nu inte är tokig, så blir man välan det på detta.

Mvh

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...