Gå till innehåll

Windows XP Royale Tema


Recommended Posts

För att få det snyggare temat Royale i Windows XP så följer du nedanstående steg:

1. Ladda ner filen Energy Blue Theme från http://fileforum.betanews.com/detail/Micro...ck/1097583774/1. Packa upp den med programmet WinRAR (www.winrar.com) och packa upp filerna till C:WindowsResourcesThemes

2. Öppna Utforskaren och gå till C:WindowsResourcesThemes och klicka på filen Royale eller Royale.theme. Klicka sedan på "Verkställ" och "OK".

3. Voíla! Du har nu ett nytt fräscht användargränssnitt i Windows XP.

Mer information och bilder på Royale Blue, Noir och Zune hittar du på http://techworld.idg.se/2.2524/1.109862

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Hej Stenis  :)

Mycket tjusigt tema.

Men den ser ut att inte fungera med Win XP Home  >:(

MVH/Malou

Vad händer på XP Home Edition när du försöker få in temat? Om du istället högerklickar skrivbordet, väljer Egenskaper och fliken Utseende, finns "Media Center style" att välja under "Fönster och knappar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Stenis  :)

Hej Stenis  :)

Mycket tjusigt tema.

Men den ser ut att inte fungera med Win XP Home  >:(

MVH/Malou

Vad händer på XP Home Edition när du försöker få in temat? Om du istället högerklickar skrivbordet, väljer Egenskaper och fliken Utseende, finns "Media Center style" att välja under "Fönster och knappar"?

Det hände lite konstiga saker. Troligen jag som klantade till mig vid installationen av Temat.

Vad jag kommer ihåg så fanns "Media Center style" under "Fönster och knappar".

Har tagit bort (avinstallerat) Temat. Skall göra om proceduren så får vi se hur det blir/går  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen  :)

Har nu gjort om hela proceduren. Men Nej det vill inte riktigt fungera med Win XP Home.

Tror att det Temat är mer lämpat för Win XP Prof ser det ut som.

Då jag försöker att få in Temat så börjar datorn att konstra en aningen samt att Temafilen lägger sig där den själv vill (skrivbordet) och går inte att få bort samt även i C:WindowsResourcesThemes.

Så jag lägger ner det här.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

God Morgon  :)

Nu äntligen fick jag till det med det nya RoyaleTemat (urtjusigt) måste jag säga  ;D

Men:

Nu återstår det att fixa till skrivbordsiconerna. Fick en så kallad bakgrundsfärg på texten(som jag inte gillar  >:( ).

Och ja, jag har provat det som det tipsas om i denna nedanstående tråd (dock utan resultat) det som återstår är Venoms tips.

Problem med skrivbordet/ikoner

http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2360.0.html

Skall se om detta går att fixa till lite senare i eftermiddag så jag får det genomskinligt istället.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temat har funnis ett tag. och Alltomxp.se tipsade om detta tema för något år sedan,

när det temat var nytt men då hette sidan www.windowsxp.se eller något likande.

Men bra att ni tipsar om det igen därför jag hade tappat bort vart man hittade de och har inte orkat sökt på nätet.

Men den ser ut att inte fungera med Win XP Home  >:(

Testa med att packa upp .exe filen i winrar och sen packa upp filerna till mappen C:WINDOWSResourcesThemes sen dubbelklickar du på Royale och sen kan du välja det temat.

Inte säker om det fungerar fortfarande därför jag gjorde det för några år sedan med detta temat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej qrizze  :)

Testa med att packa upp .exe filen i winrar och sen packa upp filerna till mappen C:WINDOWSResourcesThemes sen dubbelklickar du på Royale och sen kan du välja det temat.

Inte säker om det fungerar fortfarande därför jag gjorde det för några år sedan med detta temat.

Tack för din hjälp  ;)

Men har redan fått fixat det (i morse) som du kan se av mitt inlägg här ovanför.

Men probelemt skrivbordsiconerna (texten) kvarstår. Venoms tips fungerade inte heller.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men probelemt skrivbordsiconerna (texten) kvarstår. Venoms tips fungerade inte heller.

MVH/Malou

Jag gör samma som i Venoms tips, men jag har bockat av: "Visa skuggor för ikontext på skrivbordet" och "Visa skuggor under menyer" och det funkar.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Zita  :)

Men probelemt skrivbordsiconerna (texten) kvarstår. Venoms tips fungerade inte heller.

MVH/Malou

Jag gör samma som i Venoms tips, men jag har bockat av: "Visa skuggor för ikontext på skrivbordet" och "Visa skuggor under menyer" och det funkar.  ;D

Tack men (tyvärr) det fungerade inte det heller.

Fortsätter att trixa/pilla vidare så får vi se vad som händer  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Landsfiskalen  :)

Hej Malou.  :)

Kom o tänka på en sak. Inställningarna kan finnas i temafilen. Prova med att byta till xp standard.

8)

Tack men (tyvärr) ingen lycka där heller.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Temat har funnis ett tag. och Alltomxp.se tipsade om detta tema för något år sedan,

när det temat var nytt men då hette sidan www.windowsxp.se eller något likande.

Men bra att ni tipsar om det igen därför jag hade tappat bort vart man hittade de och har inte orkat sökt på nätet.

Men den ser ut att inte fungera med Win XP Home  >:(

Testa med att packa upp .exe filen i winrar och sen packa upp filerna till mappen C:WINDOWSResourcesThemes sen dubbelklickar du på Royale och sen kan du välja det temat.

Inte säker om det fungerar fortfarande därför jag gjorde det för några år sedan med detta temat.

Bra minne du har då ;) Måste har varit mer än ett år sedan...

Det som jag skriver om nu är inte riktigt samma sak. Då gällde det temat som var avsett för Tablet PC och som bara gick att packa upp på vanliga XP med WinRAR. Nu är det MS på Nya Zeeland som släppt detta tema, tillsammans med den härliga bakgrundsbilden, för allmän nedladdning. :) Var iofs ett tag sedan men jag tänkte bara upplysa alla om detta, det blir ju trots allt trevligare med det "nya" temat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och det är Royale som är standardtemat i Windows Media Center Edition. På mitt svenska MCE så heter det istället "Energi, blå" och har en annan standardbakgrund, men annars tror jag inte det är några skillnader från Royale. Jag tycker det fanns förvånadsvärt många nya bakgrunder i MCE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och det är Royale som är standardtemat i Windows Media Center Edition. På mitt svenska MCE så heter det istället "Energi, blå" och har en annan standardbakgrund, men annars tror jag inte det är några skillnader från Royale. Jag tycker det fanns förvånadsvärt många nya bakgrunder i MCE.

Energy Blue Theme och Royale ska vara samma sak :) Tycker Royale låter bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landsfiskalen!

Hur får du Start-knappen att bli röd?  :)

Jag kör Stylebuilder och Resedit. Egentligen ska man ha StyleXP också, men det behövs inte. Funkar ändå, tillsammans med UX_Patchen. Så det är bara att sätta igång och göra msstyles-filer.  :D

Man behöver photoshop eller liknande.

Knappen: Mixtrade med funktionen colorize i stylebuilder. Klippte ut knappen och klistrade in i en kopia av temat. Och sen kompillera.

Tgtsoft sidan visar rött i siteadvisor, så var försiktig med vilka teman du hämtar därifrån.  :P

http://www.tgtsoft.com/index.php

8)

Edit:

start9gp.jpg

Börja växa blommor i min startmeny. Måste va våren som närmar sig.  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ljudet e nu normalt. har dock en ännan fråga; ikonen som visar aktivitet/status för det trådlösa nätverket har nu ändrats från en blinkande dator till ngt som ser ut som en mast. inget fel i det, men tyvärr så fungerar det inte längre att klicka på den för att få upp nätverkets status. har bytt tillbaka till tidigare tema men ikonen stannar....

Ngn som vet hur man kan ordna detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...