Gå till innehåll

Kan inte hitta grafikkortet


perwide

Recommended Posts

Hej!

Köpte en ny Toshiba dator idag, formaterade hela hårddisken och installerade ett eget Windows 7 Ultimate. Efter det kan jag inte installera alla drivrutiner. Det jag speciellt försöker med är drivern till grafikkortet. När jag kollar i Device Managern hittar den inte grafikkortet. Det enda som finns är Standard VGA Graphics Adapter.

Vad gör man åt det här?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat hem den men den går inte att installera... efter att den har packat upp händer inget, då går jag in och kör setup och får det här: This computer does not meet the minimum requirements for installing the software". Fattar inte vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är det vanligaste fenomenet när man installerar fulversioner av Windows 7. Jag har själv testat det men de flesta fulversioner är fulla med buggar och annan sk*t att jag valde att hosta upp pengarna för en riktig fullversion ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

"Fulversioner" är samma som de "fulla". Exakt samma kontrollsumma fast enda skillnad att man inte har aktiverat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är det vanligaste fenomenet när man installerar fulversioner av Windows 7. Jag har själv testat det men de flesta fulversioner är fulla med buggar och annan sk*t att jag valde att hosta upp pengarna för en riktig fullversion ist.

Kan ha blivit lite konstigt med chipset, det är installerat nu utan skillnad. Ska nog blåsa som hela datorn igen och testa om det blir någon skillnad.

Vad menar du med fulversioner? Jag har laddat hem det från MSDN Subscriptions för att jag har ett konto och rättigheter till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

Precis. "Fulversioner" är precis samma som de "fulla". Till och med de på piratebay är exakta kopior av MSDN etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan släppa den disskusionen nu. Hur ska jag gå tillväga nu när jag har formaterat och installerat windows. Vad ska jag börja med? Windows Update eller drivrutiner? Vilka drivrutiner ska man installera och i vilken ordning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kör på det, det som är konstigt är att nu när datorn är helt ren och installerad och jag inte har gjort något så hittar den processorn och allt annat förutom under Display Adapters, står bara Standard VGA Graphics Adapter... vad är det? kommer ju säkert bli samma igen...

Redigerad av perwide
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan ha blivit lite konstigt med chipset, det är installerat nu utan skillnad. Ska nog blåsa som hela datorn igen och testa om det blir någon skillnad.

Vad menar du med fulversioner? Jag har laddat hem det från MSDN Subscriptions för att jag har ett konto och rättigheter till det.

Lugn, jag påstod inte att du HADE installerat en fulversion utan att det var ett liknande fenomen. Jag testade en fulversion av en rätt så känd "hacker" eller vad man nu ska kalla personen i fråga (egalt egentligen), men så fattades viktiga systemfiler och diverse andra funktioner, så man får vara beredd på att många av kopiorna man hittar faktiskt saknar en del saker.

Men för att komma till saken: vilket OS hade du på den som ny då? Jag gissar så klart på Win 7, men gick det inte bara att uppgradera versionen i och med att du hade en legitim version med nyckel? Kan det vara så att datorns drivrutiner inte stöder 64 bitars os?

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

vad är det exakt för modell på datorn, samt har du installerat Windows 32 eller 64 bitars?

Prova (beroende på tillverkare)

Nvidia - http://www.geforce.com/drivers (Automatic Driver Detection)

ATI - http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx

Intel - http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...