matssportlife Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Tycker att den är dålig på något sett tappar förbindelsen på spelsajter eller uppkopplingen kanske det heter. eller att visa sidor kommer jag inte in på ibland. Har provat med slad också men samma sak. Finns det andra som är bättre än detta som jag har ? Tacksam för svar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Jag vet inte, men jag gillar Zyxel. Använder både Zyxels modem inköpt 2002 och en Zyxel router inköpt 2005, till Telia ADSL och har aldrig haft några problem med dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Har du provat uppgradera firmware? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matssportlife Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 Nej det har jag inte gjort var går man in då för att göra det har win 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 (edited) http://www.zyxel.com...=&submit=Submit Vid sista fliken på samma sida har du en user guide som du får ladda ner. På sidan 227 i den står det hur du gör för att uppgradera firmwaren. Kolla så du inte redan har den senaste installerad. För att logga in i routern skall du skriva in ip-adress http://192.168.1.1 i webbläsaren. Edited September 3, 2012 by Turbopump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matssportlife Posted September 3, 2012 Author Share Posted September 3, 2012 nä jag kommer ingenstans med det här lika bra att ge upp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matssportlife Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Jag kunde inte själv updatera mitt modem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hasjos Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 Jag har också erhållit detta modem och det fungerar på mina stationära samt på alla mina trådlösa enheter. Men så köpte jag ett WinTV v7.2 28302-kort för att kunna se Tv även i paddan och mobilen.Men hur gör jag när man får besked om att konfigurera router/brandvägg för att tillåta fjärråtkomst? När jag testar fjärranslutning på serverport 7799 så får jag meddelandet: "Fjärranslutning misslyckades. Vänligen kontrollera din routerkonfiguration. Lokalt anslutningstest misslyckades. Servern verkar inte vara igång". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts