Gå till innehåll

EXPERT I KONKURS


Opptokoppter

Recommended Posts

expert.jpg

EXPERT I KONKURS INFORMATION TILL KONSUMENTER

Expert Stormarknad AB och Expert Holding AB inklusive dess 12 dotterbolag försattes i konkurs den 19 september 2012.

Nedanstående information berör enbart de butiker som ägs av Expert Stormarknad AB och Expert Holding AB inklusive dess dotterbolag. Övriga franschisebutiker som bedriver verksamhet under Experts varumärke berörs inte av konkursen.

Bolagens verksamhet drivs för närvarande vidare i syfte att avyttra kvarvarande lager.

För reklamationer, ångerrätt och bytesrätt på köpt vara läs vidare i länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onoff också på konkurs och nu expert, vad f*n är det som händer

Fundera på detta, men när man går in i en Expertbutik finns det varken

prylar, hyllor eller personal som skickar köpsignaler. KÖP KÖP KÖP. Inga som helst.

Är jag ensam om känna det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa på tur blir mest troligt Media Markt följt av SIBA (eller tvärtom). Båda de företagen har i princip slutat med externa kampanjer och deras tystnad talar sitt tydliga språk. Även om Media Markt startar webbutik så behöver de inte behålla de fysiska butikerna eftersom de ordnar logistiken på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert utan tvekan en tuff konkurrens ifrån allt som säljs på nätet. Butiker som Inet , Misco , Webhallen , Cdon och Dustin m.f.l plockar väl dom flesta kunderna via beställningar. Men ibland behöver man ju också besöka en vanlig affär, tycker El-giganten haft bra sortiment till hyfsade priser med lite av varje. Ser man till Expert så kommer man ihåg dom som relativt dyra ända ifrån början. Det tillsammans med vad Marion är inne på, det förstår ju vem som helst att det inte kan funka i längden. Bara nu som för ett år sedan så investerade man i ett 30 tal nya butiker som varit Onoff's. Kanske en bidragande orsak till varför det gick som de gick. Stora rymliga lokaler är alltid inbjudande för få kunder till att köpa men tror inte man förstod värdet av detta förrens det var för sent. Men lite tråkigt, en affärskedja man kommer ihåg från gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på detta, men när man går in i en Expertbutik finns det varken

prylar, hyllor eller personal som skickar köpsignaler. KÖP KÖP KÖP. Inga som helst.

Är jag ensam om känna det så?

Nej det är du inte. Har varit inne i Expertbutiker ett fåtal gånger, senast för typ 15 år sedan. Jag har alltid sett dem som en liten obetydlig lokal butik med begränsat utbud, trånga lokaler och omotiverat höga priser. Jag har aldrig sett dem som en nationell kedja med ambitioner att konkurrera med SIBA, Elgiganten osv. Det kan vara fel men det är det intryck de gjort på mig och det fick mig att aldrig ens ta med dem i beräkningen vid inköp fastän jag visste vart de fanns. Tråkigt med förlorade arbetstillfällen och mindre konkurrens, men jag kommer inte att sakna dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Onoff också på konkurs och nu expert, vad f*n är det som händer

Folk orkar inte ta sig ut till butikerna längre för att handla till så mycket högre priser. Antingen får man ha riktigt billiga priser som kan konkurera med nätbutikerna eller så får man ge upp. Folk behöver inte små elektronikaffärer längre, vi behöver ett stort utbud på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...