Martin N Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Hej! Jag har Windows 8 Pro installerat på min dator, och jag är mycket nöjd användare av det nya system, förutom vissa små irriterande händelser! * Jag blir utloggad från Windows efter ca 1 min, om jag inte gör något på datorn, förutom när jag kollar på film via VLC eller Media Player då fungerar det kanon, vad är det för fel, finns det några inställningar för detta, har kollat under Grupprinciper och under Kontrollpanel men inte hittat rätt inställning för detta problem, är det någon som kan hjälpa mig snälla? //Martin N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Det är väl de vanliga skärmsläckar/energisparinställningarna? Kolla om någon tid är satt till 1 minut och ifall "kräv lösenord vid uppvakning" eller vad det nu kan heta på svenska är ikryssat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Kolla under inställningar för skärmsläckare. Om du har en skärmsläckare aktiv efter 1 minut och rutan "återvänd till inloggningsskärmen" i klickad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin N Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 SVAR: Den är inte i bokad och det går inte att ändra väntetid eftersom den sparar inte inställningarna när man klickar på verkställ > Ok: bugg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted November 18, 2012 Share Posted November 18, 2012 Måste väl vara den som frågar... är din licens aktiverad? Min avsikt är inte att förnärma dig på något sätt... men jag har sett liknande problem på andra forum, när man har kringgått aktiveringen på W8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin N Posted November 18, 2012 Author Share Posted November 18, 2012 Den är aktiverad, och jag har en äkta windows utgåva av Windows 8 Pro, som jag köpte via microsofts store den 26/10, 2012! //Martin N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts