Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej, jag fick en bluescreen idag och ca 12 minuter senare fick jag en till, båda var med ntoskrnl.exe

 

Har haft 9 bluescreen med den filen.

2 av dom så har en fil med avast vart med och en annan gång så var win32k.sys med

 

Detta är bluescreens från 2012-10-31 tills 2013-01-13

 

Speccs är

 

8g ram
XFX 7950
Amd phenom II 1100T

466gig seagate HDD

GA-890GPA-UD3H moderkort

 

 

 

 

  BCCode: 3b
  BCP1: 00000000C0000005
  BCP2: FFFFF800034B1401
  BCP3: FFFFF88009A4A350
  BCP4: 0000000000000000
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 768_1
 
Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många blåskärmar är oroväckande, men om Avast är med i bilden kan det vara en orsak som orsakat alla dessa. Finns det uppdateringar eller möjligtvis en ny version av Avast?

 

Kolla på den här guiden på hur du kan analysera kraschdumpfilen http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoekning-hardvara-och-drivrutiner/428-felsoek-och-ta-reda-pa-vad-windowskraschen-beror-pa.html eller ta Nirsofts verktyg BlueScreenView till hjälp http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

 

Minnesfel likaså kan vara problemet. Minnesdiagnostik hittar du inbyggt i Windows 7 om du vill testa minnet och se om det är fel på det, sök efter "minne" i sökfältet i startmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade du minnet? Finns det någon hårdvarudiagnostik att köra för din dator kan jag rekommendera de för att se om det är hårdvarurelaterat. Annars kan jag rekommendera följande i ordning; se till att uppdatera drivrutinerna och om inget annat hjälper testa att uppdatera BIOS, det kan lösa hårdvarurelaterade problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...