Torbjörn Aronsson Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Hej Min pojks dator får blåskärmar helt plötsligt med felkoden Memory Management. Vad kan det vara för fel? Försökte köra start reparationen men den lyckades inte hitta / fixa felet. Var ska jag börja söka? ToddeSwe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbopump Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 (edited) Ett fel som är relaterat till datorns minneshantering och kan ha olika anledningar. Man kan börja med att köra windows eget minnesdiagnostiska verktyg (windows memory diagnosic tool) genom att kopiera ordet MdSched till sökrutan. Man hamnar då i rutan windows minnesdiagnostik. Där kan man välja att starta om datorn och låta den söka efter problem. Väljer man det startar datorn om och söker efter fel i datorns ramminnen. Det tar en stund och när den är klar startar den om och visar resultatet på en logg. Om loggen inte kommer upp automatiskt kan man leta efter den i loggboken som man hittar till om man skriver Event i sökrutan. Resultatet hittar man i mappen Windows-loggar-System. Hittas inga fel får man fortsätta leta och här finns en del tips. How To Fix Windows Stop Code Memory Management BSOD (helpdeskgeek.com) Edited August 18, 2021 by Turbopump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjörn Aronsson Posted August 18, 2021 Author Share Posted August 18, 2021 Tack då börjar vi där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjörn Aronsson Posted August 19, 2021 Author Share Posted August 19, 2021 Fick ny blåskärm med annan felkod men tog en titt på drivrutinerna. Han hade två jättegamla från 2018 och en som saknades helt. Kvällen har spelats i vanlig ordning utan en enda blåskärm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 Bra att problemet löste sig till sist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjörn Aronsson Posted August 24, 2021 Author Share Posted August 24, 2021 On 2021-08-20 at 20:01, DAson sade: Bra att problemet löste sig till sist Ja verkligen att det var så enkelt också. Felet är mitt då jag inte kollade detta när vi hade byggt datorn och konfigurerat den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts