Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har uppdaterat till IE10 och nu får jag ofta en ruta i mitten att IE10 har slutat att fungera och två val: Stänga eller felsöka. Om jag klickar (stänger) bort rutan kommer en lång ruta upp nederst med texten:

Ett problem med webbsidan fick Internet Explorer att stänga och öppna fliken igen.

Efter det går det bra!

????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är samma dator där du har hårddisk-problem(som för övrigt bara är en sektor), skulle jag ominstallera datorm för att få ordning på problemen

Det tar bara 1 h (+ återinstallation av ev program) jämfört med all tid du lägger ner på strul + felsökning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har liknande problem efter att jag installerat IE10 men oftast i samband med att jag skriver in sökord i Google.  Kollar jag under program/funktioner så finns Adobe flash player 11 ActiveX och Adobe flash player plugin  daterat 13/3-2013 samt Adobe Reader x 10.1.6 daterad 22/2-2013.

MEN när jag kollar under tillägg (alla) så finns endast Adobe PDF link helper och Adobe PDF Reader. 

 

Så hur kan jag  lägga till och aktivera programmen som saknas under Tillägg

Redigerad av Hampus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Flash Player plugin är för Firefox, Opera m.fl. Active X-versionen är för IE. Är den uppdaterad (11.6.602.180)? Du kanske bör följa rådet i mitt förra inlägg.

 

Googles söksida använder dock inte Flash.

 

Du bör uppdatera Adobe Reader till version XI (11).

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ominstallation enligt #9 så har felet återkommit endast 2 ggr, och en gången i samband med att jag klickade på en länk och andra gången när jag klickade på en flik.

Så jag kör vidare och noterar i vilka  situationer problemet uppstår.

 

Återkommer det enbart några ggr i veckan så ser jag det inte som ett "problem"  för min egen del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått svar från webmastern på Sveriges Radio:

 

När du sitter och försöker lyssna, är det på din arbetsplats då? Det skulle kunna vara att du har problem med att lyssna för att du sitter bakom företagets brandvägg.

Läs mer om det här:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&grupp=10553&artikel=3724116
Testa annars gärna att lyssna direkt utanför Sveriges Radios egen spelare med hjälp av länkarna här och se om det fungerar bättre:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&grupp=10632&artikel=3771842
Klicka på länken till den kanal du vill lyssna på, t ex P1:
http://sverigesradio.se/topsy/direkt/132-hi-mp3.m3u
Då ska en spelare öppna sig utanför vår webbplats (vilken spelare beror på vad du har för defaultspelare för MP3 på din dator).
Hör gärna av dig och berätta hur det har fungerat!
Med vänlig hälsning

Marie Nilsson
webbmaster, Sveriges Radio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...