Gå till innehåll

Wordproblem med text som flyttar på sig


Recommended Posts

Har ett problem i Word (Microsoft Office Standard 2010), som rimligen borde vara en inställningsfråga eftersom jag inte haft det i någon tidigare Wordversion som jag använt. När jag skriver in en text flyttar den sig fram eller tillbaka utan att det syns på skärmen. Om jag markerar vissa ord för att ta bort dem och sedan klickat på Delete tas något annat bort i stället. Om jag klistrar in ett ord på ett visst ställe hamnar det på en annan plats i stället. Någon som vet hur man får tecknen att visas där de är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen förstår jag inte hur du menar eller så låter det helt galet. Kan inte tänka mig att det finns en inställning för det, varför skulle någon vilja ha det så? :) Det enda jag kommer på är om det är något komiskt kopieringsskydd från Microsofts sida, är det en äkta Office licens du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är som det skall vara i övrigt; giltig licens osv. Tror detta har med avstavningen att göra. Texten visas med en avstavning, men är i själva verket annorlunda. Är dock inte hundraprocentigt säker på detta. Problemet uppträder i vart fall sällan i början av ett stycke och det uppträder oftare i slutet av ett långt stycke. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser dokumentet ut när du klickar på knappen Visa/Dölj ("bakvända P")

Finns det mycket mellanslag(visas som prickar) och tabbar (visas som pilar) i dokumentet?

Då brukar det emellanåt kunna bli sådana här egendomliga fenomen.

Är det avstavat med ett enterslag efter avstavnings-strecket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...