Gå till innehåll

Återställa startmetoder för tjänster till default i Windows 7


andreas72

Recommended Posts

Hej!

 

Någon här som vet ifall det finns någon pålitlig förteckning över vilken startmetod som är default för olika tjänster i Windows 7. Jag råkade ändra startmetoden för tjänsten Disk Defragmenter till Inaktiverad men kommer nu inte ihåg om den default var ställd till Manuell eller Automatisk, eller kanske Automatisk (förskjuten start).

 

Antar att det kan vara bättre att stänga av schemalagd defragmentering i själva defragmenteringskonsolen genom att bara bocka ur "Kör efter schema".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Någon här som vet ifall det finns någon pålitlig förteckning över vilken startmetod som är default för olika tjänster i Windows 7. Jag råkade ändra startmetoden för tjänsten Disk Defragmenter till Inaktiverad men kommer nu inte ihåg om den default var ställd till Manuell eller Automatisk, eller kanske Automatisk (förskjuten start).

 

Antar att det kan vara bättre att stänga av schemalagd defragmentering i själva defragmenteringskonsolen genom att bara bocka ur "Kör efter schema".

 

Ja som du sa bocka ur: "Kör efter schema"

Gällande din andra fråga i tråden, så kan du bocka denna, själv har jag bara ställt på index av "dokument" i användaren,

Skriv under kör: indexer.... så kommer du dit

post-6485-0-22409200-1397764836_thumb.jp

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för upplysningen Venoms! :)  

 

Och om någon kommer på någon bra metod att återställa startmetoderna ifall man varit och ändrat på många ställen och missat att anteckna ursprungsvärdena så är det förstås välkommet att posta här. 

 

Marion:

När det gäller indexeringen så kanske vi kan fortsätta i den andra tråden jag skapade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...