Gå till innehåll

Hedersmedlemmar?


PCGuiden

Recommended Posts

Blir man hedersmedlem hur som helst, det finns inga krav?

 

Eller är det något som moderatorer bara lägger till för sitt höga nöjes skull.

 

 

Skulle vilja ha en utläggning hur det fungerar....

 

Inga dumheter utan bara vad det är för kriterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om jag är "riktigt riktigt sliskigt smart med datorer" borde jag kunna bli en. Ta nu detta inte alldeles allvarligt. (detta är en cafetråd, där allvaret håller sig undan vill jag hoppas dessutom ) :P

 

Edit : Moderatorn eller admin gör ett bra jobb eftersom jag kan vara en "smula" besvärande ibland :ph34r:

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir man hedersmedlem hur som helst, det finns inga krav?

Skulle vilja ha en utläggning hur det fungerar....

Inga dumheter utan bara vad det är för kriterier.

 

Jag skulle aldrig skämta om detta

Kriteriet som H-medlemmar är att man var reggad innan forumet fanns.

man skall även ha svart bälte i raketforskning, och vara ABS, ECP och RAW -cerrtifierad.

 

Idag räcker det med att du går ABS -kursen, är "Guiden" intresserad av en lektion?

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig skämta om detta

Kriteriet som H-medlemmar är att man var reggad innan forumet fanns.

man skall även ha svart bälte i raketforskning, och vara ABS, ECP och RAW -cerrtifierad.

 

Idag räcker det med att du går ABS -kursen, är "Guiden" intresserad av en lektion?

 

Jätteballt inlägg med riktigt bra krut eftersom du tycks hålla på med raketforskning.

En riktig Krutgumma ? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriteriet som H-medlemmar är att man var reggad innan forumet fanns.

Plus att du skulle ha skrivit "x antal" inlägg, jag är t ex inte Hedersmedlem, har varit medlem sedan "gamla forumet" och tycker f ö att titeln/funktionen verkar helt "meningslös"...

Undrar väl lite som PCguiden, vad fyller titeln hedersmedlemmar för funktion?

Diskussionen fanns även i gamla forumet, och jag vill minnas att den blev ganska livligt diskuterad...

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar väl lite som PCguiden, vad fyller titeln hedersmedlemmar för funktion?

 

Jag tror att Andreas vill ge eller "hedra" sin tacksamhet, till de deltagare som "ger mer än det tar".

Och måste då nämna att båda sidor av "ge å ta" är precis lika viktiga, annars blir det inget forum med diskussion & brainstorm.

 

De som jag tycker är negativt är att taket är väldigt lågt för brainstorm, då jag själv kan flumma iväg.

Så jag byter gärna min titel mot ett 2 planstak med etage, om du kan fixa ;)

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också varit med sen det gamla forumet.... 

 

Tycker hedersmedlem skall vara något illmarigt att åtkomma ... kanske att man skrivit lika många inlägg som man har svarat på minst... 300 skrivna 300 svarade på med något som ev kan vara lösningen på problemet....

 

Använder numera detta forum bara när jag stöter på problem som andra har med sina datorer.

 

Samt att det kan vara kul att titta in här ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga,, när skapades forumet ? Har själv hängt med sedan windows 98 tiden, har inga ambitioner med det eftersom
och för att citera en tidigare chef "Man ska ha det roligt på jobbet". Däremot har jag lärt mig en hel del tips och tricks
som har varit nyttiga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plastiq, Menar du att du varit med på forumet sedan "Windows 98-tiden", hur har det gått till när du gick med: 31 jan 2014, och har ingen historik av tidigare visningsnamn så då måste jag fråga vem är du egentligen? ^_^ ^_^ ;) ;)

 

alltomwindows.se bör ju varit domänen sedan någon gång 2010 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.alltomwindows.se

alltomxp.se som var tidigare domänen sedan 2004 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=alltomxp.se

 

state: active

domain: alltomxp.se

holder: andste0702-00016

admin-c: -

tech-c: -

billing-c: -

created: 2004-09-14

När blev "hedersmedlemmar" ett "problem"? har för mig att det var något som några blev utsedda till av sajtägaren så tror frågan om den ens kräver någon förklaring bör riktas till honom :)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plastiq, Menar du att du varit med på forumet sedan "Windows 98-tiden", hur har det gått till när du gick med: 31 jan 2014, och har ingen historik av tidigare visningsnamn så då måste jag fråga vem är du egentligen? ^_^ ^_^ ;) ;)

 

alltomwindows.se bör ju varit domänen sedan någon gång 2010 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.alltomwindows.se

alltomxp.se som var tidigare domänen sedan 2004 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=alltomxp.se

 

När blev "hedersmedlemmar" ett "problem"? har för mig att det var något som några blev utsedda till av sajtägaren så tror frågan om den ens kräver någon förklaring bör riktas till honom :)

 

Det finns, eller fanns, en liknande tråd när det begav sig... och i sedvanlig ordning så var där ju en och annan gnällspik som hade starka åsikter a la svensk avundsjuka. Jag tror t o m det råkade smyga in en "per-automatik-bugg" vid ett tillfälle, som gjorde en medlem hedersmedlem när denne hade deltagit i tillräckligt många trådar... något som jag är övertygad om, är åtgärdad.

 

För övrigt... bästa inlägget jag sett på länge. Sen när blev detta plötsligt ett problem? Jag är övertygad att Andreas svarar när han får tid och möjlighet. Han har massor att ta hand om i sitt liv utanför forumet, så det är glest mellan besöken.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som efterfrågas är väl nån sorts status för om man varit en aktiv användare, vet inte hur det fungerar i denna programvara men kanske i så fall är de svarta prickarna under användarens "avatar" för små/otydliga? för dem verkar ju öka i antal ju mera aktiv en användare är, kanske skulle dem kunna bytas ut till något mera tydligt om det är bekräftelse man är ute efter :)

Kanske även kan man ha olika titlar om det nu finns stöd för det, som ni pratar om något som

100 poster - minior

200 poster - junior

300 poster - xx

1000 - senior

           mästare

           klanledare

           överse .. osv osv.

 

men hedersmedlemskapet precis som moderator-medlemskap tror jag är något annat som man får som ett privilegium av sajtägaren.

(som en sidenote så kanske det syns att inte ens manne som är mod är hedersmedlem)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plastiq, Menar du att du varit med på forumet sedan "Windows 98-tiden", hur har det gått till när du gick med: 31 jan 2014, och har ingen historik av tidigare visningsnamn så då måste jag fråga vem är du egentligen? ^_^ ^_^ ;) ;)

 

alltomwindows.se bör ju varit domänen sedan någon gång 2010 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.alltomwindows.se

alltomxp.se som var tidigare domänen sedan 2004 - http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=alltomxp.se

 

När blev "hedersmedlemmar" ett "problem"? har för mig att det var något som några blev utsedda till av sajtägaren så tror frågan om den ens kräver någon förklaring bör riktas till honom :)

 

Plast är väldigt hållbart utan datummärkning :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plast är väldigt hållbart utan datummärkning :)

Ja jo självklart, var bara nyfiken som själv gammal medlem varför du var ny-registrerad om du varit med här så länge eller du kanske är någons alter-ego? :P

Själv har man ju bara varit medlem sedan tidsåldern för Longhorn, (Vista eller 2007)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jo självklart, var bara nyfiken som själv gammal medlem varför du var ny-registrerad om du varit med här så länge eller du kanske är någons alter-ego? :P

Själv har man ju bara varit medlem sedan tidsåldern för Longhorn, (Vista eller 2007)

 

Neej inte en alter ego, och det spelar ingen roll hur jag förklarar. Har man fått en schysst 45:a på baken ett par ggr behöver det inte betyda att man dummmar sig allför mycket, skulle nog förklara det med att man är envis. :P

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som efterfrågas är väl nån sorts status för om man varit en aktiv användare, vet inte hur det fungerar i denna programvara men kanske i så fall är de svarta prickarna under användarens "avatar" för små/otydliga? för dem verkar ju öka i antal ju mera aktiv en användare är, kanske skulle dem kunna bytas ut till något mera tydligt om det är bekräftelse man är ute efter :)

Kanske även kan man ha olika titlar om det nu finns stöd för det, som ni pratar om något som

100 poster - minior

200 poster - junior

300 poster - xx

1000 - senior

           mästare

           klanledare

           överse .. osv osv.

 

men hedersmedlemskapet precis som moderator-medlemskap tror jag är något annat som man får som ett privilegium av sajtägaren.

(som en sidenote så kanske det syns att inte ens manne som är mod är hedersmedlem)

 

Det är rätt att prickarna blir fler ju fler inlägg man gör samt det finns stöd i forumprogrammet för olika "titlar" på det sättet du beskriver och de skrivs normalt ut ovanför avataren om funktionen är aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt att prickarna blir fler ju fler inlägg man gör samt det finns stöd i forumprogrammet för olika "titlar" på det sättet du beskriver och de skrivs normalt ut ovanför avataren om funktionen är aktiverad.

ah ja jo det var väl lite det som PCGuiden efterfrågade i inlägg #9.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

PCGuiden som har startat tråden skulle kanske kunna få en titel åt hållet "Peacemaan in jamaaikacaan style". B)

Eftersom det tycks vara så att PCGuiden använder sig av karta och kompass behöver man inte GPS, det vore fusk annars. Honorera Peacemaan. Hoppas nu att detta inte blev för många smörbultar :P

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

De äldsta medlemmarna har tappat sina registreringsdatum. Några har återfått sina förlorade datum.

Det finns 193 sidor med medlemmar som gick med ”--”.

Första sidan: http://www.alltomwindows.se/forum/members/?sort_key=joined&sort_order=asc&max_results=20&name_box=begins&joined=--

Sista sidan: http://www.alltomwindows.se/forum/members/?sort_key=joined&sort_order=asc&max_results=20&name_box=begins&joined=--&st=3840

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...