Gå till innehåll

Flash Player fungerar inte i Windows 10


Henriette

Recommended Posts

Kan inte köra Flash Player och inte se tex SVTPlay. Får hela tiden ett meddelande "Den här webbsidan vill köra följande tillägg: Adobe Flash Player från Microsoft Windows Third Party Application Compon..." trycker hela tiden Tillåt men den kommer tillbaka hela tiden och jag kan alltså inte använda tex SVTPlay.

Är det någon som har en idé om vad som är fel och vad jag kan göra åt det?

Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att något gått galet, och för att komma fram till vad det kan bero på ber jag om svar på några följdfrågor:

1. Fungerar Flash i "fullskärms"-läget, dvs om du startar Internet Explorer från startmenyn?

2. Kan det vara så att Flash-ActiveX:n blivit inaktiverad? Verifiera genom att gå till Verktyg > Hantera tillägg och leta efter Shockwave Flash Object. Kolla också vilket versionsnummer det är och rapportera tillbaka.

 

Det skulle också kunna vara att du inte fått alla Windows-uppdateringar, sök upp Windows Update från startpanelen eller Kontrollpanelen och se om det finns något problem med Windows Update eller om det helt enkelt saknas uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ofta problem med det felmeddelande du får i Internet Explorer när man har senaste versionen av BankID installerad. Man kan greja med olika inställningar i Internet Explorer men för en del verkar det inte hjälpa utan då är lösningen att använda en annan webbläsare eller Mobilt BankID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...