Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jaha så det har skett förändring det var på tiden. Men gäller detta bara om man har en giltig licens eller inte. Nej jag tänker inte uppgradera för jag väntar tills nästa år och att det kommer fungerande drivrutiner till mitt UM-1SX en Midi enhet för mitt Midi keyboard dem drivrutiner jag har nu funkar bara i Windows 7 och 8.1. Har du gått över till Windows 8.1 LGJ eller kör du Windows 10 Build 13130. Det verkar stå kvar på Build 10130 för jag har varken sett eller hört något nytt på länge.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vet nog inte vad som gäller, kanske vi får klarhet i slutet på juli. Jag kör Windows 10 build 10130 som är den senaste från Microsoft. 

Det är väldigt lugnt vad det gäller nya build som ska släppas. Det blir bara gissningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så det har skett förändring det var på tiden. Men gäller detta bara om man har en giltig licens eller inte. Nej jag tänker inte uppgradera för jag väntar tills nästa år och att det kommer fungerande drivrutiner till mitt UM-1SX en Midi enhet för mitt Midi keyboard dem drivrutiner jag har nu funkar bara i Windows 7 och 8.1. Har du gått över till Windows 8.1 LGJ eller kör du Windows 10 Build 13130. Det verkar stå kvar på Build 10130 för jag har varken sett eller hört något nytt på länge.

 

//DAson

 

 

Är nog rädd att du får köpa ett nytt ljudkort

Hårdvarutillverkarna vill sälja till alla pris

 

Är det så kan du ju köra win 7 eller win 8.1 på din musik dator

 

Du har ju det bra som har 3st datorer, Så då har du ju möjlighet att välja lite med operativ

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man vet nog inte vad som gäller, kanske vi får klarhet i slutet på juli. Jag kör Windows 10 build 10130 som är den senaste från Microsoft. 

Det är väldigt lugnt vad det gäller nya build som ska släppas. Det blir bara gissningar.

 

 

Jag  kör nu win 8.1 pro Retail på samtliga maskiner hemma

 

Vill få dom till äkta win 10 pro retail

 

Kör däremot WM player och där kör jag bygge 10130

Kommer att uppgradera den om det kommer någon officiell version 

Tänkte att jag skulle få en licens via insiders

 

 

Så för min del så väntar jag till den 29 Juli

 

Angående rykten är detta sista infon jag har fått tag på

rtm escrow är det dom håller på med, och det innebär inga nya finesser är bara buggar nu som gäller

Så jag vet inte vad jag ska tro, kanske vi bara får buggfixar på bygge 10130

 

http://www.windows10update.com/2015/06/windows-10-has-reached-rtm-escrow-reports-say/

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är inget ljudkort det är en speciell modul för Midi och den sur ut så här. Och till denna så har jag drivrutiner tiill Windows 7 och 8.1.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en annan sak jag tänker inte bry mig om att boka Windows 10 för jag avbokade den för en vecka sedan. Kör Windows 10 Build 10130 på en äldre laptop och det funkar bra. Jag "kanske" skaffar Windows 10 nästa år.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja se där, Är inte så insatt när det gäller ljudkort nu för tiden.

Köpte mig själv ett usb sticka med optisk utgång med 7.1 ljud för bara 220kr, när mitt interna kort la av.

Så denna sak kan ju inte vara så mycket dyrare, Kan ha fel om det, vissa företag tar i ordentligt när dom vill ha betalt

 

 

Håller tummarna att du får drivisar från tillverkaren

 

 

 

MVH

 

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får vi hoppas eftersom det är Roland som gör dessa drivrutiner till Midi modulen som du ser på bilden och det finns som sagt till Windows 7 och 8.1 men får hoppas att det kommer till Windows 10 men det kanske kommer när Windows 10 är RTM och färdigt Windows.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa att jag inte skulle testa något mer, men man kan ju ändra sig.

 

I vilket fall som helst kör jag nu Build 10147

 

Och som jag upplever det så är den här version riktigt nära RTM

 

Den nya Webläsaren har dom fått till riktigt bra

 

Mer info kommer senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Build 10147 installerad och fungerar mycket bra. Känns som RTM eller väldigt nära iallafall

Den nya webbläsaren har vi delade meningar om Beldia. :D Den blir jag nog aldrig vän med.

Fortfarande lite svårt att hitta alla inställningar. Det är den största skillnaden jämfört med tidigare windows.

Ja i alla fall när det gäller utseendet.

Man är van att hitta ikonerna på kontrollpanelen, men numera får man lära om o leta efter text på lite olika ställen.

Build 10147 är en läckt version, ej från Microsoft, men går ju givetvis att Googla efter.

Svenskt språkpaket finns också.

 

Och som vanligt finns allt att tillgå via PM. :D

 

Trevlig Midsommar

 

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tyvärr bara på engelska, Google översättningen var katastrof ungefär som min egen svengelska. :ph34r:

 

 

What's new in the Windows 10 Insider Preview build 10147?

 

Start

•More apps now use the accent color as their tile color
•The full screen start menu now shows the power and all apps button at the bottom
•The hamburger button no longer shows a notification icon when new apps are installed, this is now shown at the all apps button
•New animations for tiles, including the added-then-removed-now-added-again 3D-animation
•New boot animations for apps
•Most WinRT tiles can now take the large tile size (including Edge, Calculator, etc)
•The smilies for additional icons above power have been replaced with actual indicating icons (and some have been updated)
•Full screen start is now aligned higher, allowing more tiles in the height without a scrollbar appearing

 

Interface

•The window chrome of Win32 apps is now the same as for WinRT apps
•The clock, language and other notification-fly-outs have been updated with a transparent background
•The back-button no longer takes the accent color
•Apps no longer have to take a white icon on the taskbar anymore
•More apps have a tile-less icon on the taskbar
•Multiple icons have been revamped
•All Win32 controls have been given a redesign
•The installation experience has been updated, it also introduces more apps
•There are new default wallpapers
•Propertie windows have received a visual update
•In tablet mode, icons no longer disappear behind the Task View, Search and Back button when app icons are shown

 

Features

•Action center
•New quick settings for Notes and Quiet hours

•You can now set a timer in the snapping tool

 

Edge

•Project Spartan has been updated from version 15 to 19 and is now called Microsoft Edge
•Edge has new icons
•The feedback icon has been removed from the main bar
•There is a new share icon on the url bar
•You can now enable a dark theme for Edge
•Improved ECMAScript 6 support (without flags)
•You can now change the search provider
•When closing Edge with 2 or more tabs open, it will now warn you
•Pinned hubs now look better
•You can now show a home button
•Pinning sites to start is broken in that it no longer has the site's theme, but a normal Edge logo

 

Apps

•Multiple apps have been updated
•The "Store" apps has been removed, leaving only "Store (beta)"
•New "Get Office" app
•New "Phone companion" app
•Settings
•There are new animations when switching applets
•Automatic color picker now works
•You can now enable features that aren't enabled by default trough Windows Update
•You can now exit the Windows Insider program

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får lite olika bud från olika ställen... vissa säger att den behöver aktiveras och andra säger tvärtom. Hur står det till eg? Har någon gjort en uppgradering eller bara Clean?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Clean install, installeras utan nyckel och install av nyckel och aktivering efter installationen. Inga större problem med det.

Instruktioner finns.

 

edit: fungerande nyckel finns

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får lite olika bud från olika ställen... vissa säger att den behöver aktiveras och andra säger tvärtom. Hur står det till eg? Har någon gjort en uppgradering eller bara Clean?

 

Kör du engelskt nu så är det bara att uppgradera

 

Men denna version är på engelska och kör du svensk så går det ej att uppgradera

 

Men det finns ju Svenskt LP så du får ju den på svenska.

 

Så mitt råd är clean install

 

PS Är jättenöjd med denna version, Den fungerar mycket bättre än Win 8.1 eller tidigare releaser av Win 10

 

En sak som är dålig är Explorer 11

men däremot så är Edge en mycket bra Webläsare, Flash har inte krachat en enda gång för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clean install, installeras utan nyckel och install av nyckel och aktivering efter installationen. Inga större problem med det.

Instruktioner finns.

 

Misstänker att det är speciell nyckel? Inte den man får via Insiderprogrammet? Har fått en lösning men är nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det är speciell nyckel? Inte den man får via Insiderprogrammet? Har fått en lösning men är nyfiken.

 

Man ska vara nyfiken  :P  Du får fråga forumets spåmän :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är senaste infon för vi som testar vi får även media så vi kan göra clean install

 

Getting the final release on July 29th

Windows Insiders running the Windows 10 Insider Preview (Home and Pro editions) with their registered MSA connected to their PC will receive the final release build of Windows 10 starting on July 29th. This will come as just another flight. I’ve gotten a lot of questions from Windows Insiders about how this will work if they clean installed from ISO. As long as you are running an Insider Preview build and connected with the MSA you used to register, you will receive the Windows 10 final release build and remain activated. Once you have successfully installed this build and activated, you will also be able to clean install on that PC from final media if you want to start over fresh.

Mer info i nedanstående länk

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...