Gmail är fortfarande svårt att komma fram till från min "egendomän.se" i Office365. Jag skrev en fråga med samma rubrik 2017 utan att någon svarade. Jag har Outlook 2010 och har leveransbekräftelse och läskvitto på. Nu har jag gjort en avidentifierad pdf av "oleveransmailet" och bifogar det här. Gmail/Google skall man vända sig till, men det är väl inte möjligt? Finns det någon som kan hjälpa mig med att sända mail till adresser med @gmail.com på slutet? Min "egendomän.se" har inte https://.
På senare tid verkar inte @gmail.com vilja ta emot mail från mitt konto hos Outlook365. Jag har ett eget domännamn.se och har konfigurerat Outlook2010 att begära läskvitto och serversvar. Jag har även ett eget gmail-konto (tvunget, då jag har en android-telefon). Dit kan jag maila. Kan innehavare av gmail-konton konfigurera sina konton så de nekar vissa domäner att skicka. Kan det hänga ihop med att Google anser att domäner utan https:// inte kan sända mail?
HEjSann & hallå!!!
Önskar/hjälp tips på tillägg till Thunderbird för backup av e-postkonton. Är ute efter någon som tar backup på inställningar osv. Någon???
TACKsam för hjälp!!!
Jag brukar annonsera om föreningsaktiviteter på föreningens webbsida och dessutom skicka ut mejl till medlemmarn i vissa fall.
Då brukar jag bara kopiera text och bild(er) på webbsidan och klistra in dem i ett nytt mejl i Thunderbird. Det har funkat i flera år, när jag i går gjorde samma sak, så blev endast ren text (plain text).
Jag har kollat igenom inställningarna och ser inget avvikande. Under kontoinställningar är det valt HTML, jag har inte angett någon mottgare när jag klistrar in, så det är inte "mottagaren accepterar inte html" som stökar till det.
Känns som om någon av de senaste uppdateringarna är orsaken, jag har inte ändrat något i mejlprogrammet på sistone.
Någon som märkt något liknande eller har ett förslag på lösning?
HEjSann & hallå!!! Har fått problem med Tillägget "Thunderbird Conversations" till Thunderbird. Den gemensama inkorgen visar inte längre alla e-post konton som finns upplagda i Thunderbird.
Har provat att avinstallera Thunderbird Conversations utan framgång. Har oxå provat att avinstallera Thunderbird och Thunderbird Conversations utan framgång.
Installerade tillägg för utom Thunderbird Conversations
Adblock Plus
Contact Tabs
Firesizer
gContactSync
ThunderCal