Gå till innehåll

Mobilt bredband vill inte ansluta genom Windows, bara Telenor Mobile Partner?


Skull Kid

Recommended Posts

När jag klickar på anslut, ingenting... absolut ingenting händer! Har sökt över hela internet efter en lösning nu, men har börjat ge upp hoppet, och går snart ner till Windows 7 igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig anslutet till mobilt internet på annat sätt än med den medföljande mjukvaran. Vad skulle meningen vara att göra det via Windows.

 

Vad menar du med "....och går snart ner till Windows 7 igen"..."? Vad använder du för operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen.

 

fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev: Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev:

Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen.

 

fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart.

Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta?

 

Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen..

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta?

 

Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen..

Du menar APN? Ibland fungerar anslut-knappen, men då avbryts det ändå. Men för det mesta fungerar den inte alls. Har redan nedgraderat till Windows 8.1 Pro nu dock... håller mig nog till det tills 10 är släppt om 9 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...