Skull Kid Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 När jag klickar på anslut, ingenting... absolut ingenting händer! Har sökt över hela internet efter en lösning nu, men har börjat ge upp hoppet, och går snart ner till Windows 7 igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 är det en usb sticka / 3g/4g modem via usb? är den korrekt installerad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 Jepp, allt fungerar när jag ansluter via Telenor Mobile Partner, med anslut-knappen i Windows fungerar inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted July 20, 2015 Author Share Posted July 20, 2015 Någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Jag vet inte men skulle vilja se lite mera information. Vad är det för "anslut" knapp, vart finns den? vad är det för modem osv osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Jag har aldrig anslutet till mobilt internet på annat sätt än med den medföljande mjukvaran. Vad skulle meningen vara att göra det via Windows. Vad menar du med "....och går snart ner till Windows 7 igen"..."? Vad använder du för operativsystem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted July 20, 2015 Author Share Posted July 20, 2015 Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen. fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Prova att lägga den i Autostart, kan behövas en knapptryckning. Har ingen sådan mjukvara/modem tillgänglig så jag kan testa själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 (edited) Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev: Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev: Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen. fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart. Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta? Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen.. Edited July 20, 2015 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted July 20, 2015 Author Share Posted July 20, 2015 Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta? Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen.. Du menar APN? Ibland fungerar anslut-knappen, men då avbryts det ändå. Men för det mesta fungerar den inte alls. Har redan nedgraderat till Windows 8.1 Pro nu dock... håller mig nog till det tills 10 är släppt om 9 dagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skull Kid Posted July 25, 2015 Author Share Posted July 25, 2015 Detta är helt klart något Microsoft får ta en titt på. Den nya Inställningar-appen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts