Jump to content

Mobilt bredband vill inte ansluta genom Windows, bara Telenor Mobile Partner?

Skull Kid

Recommended Posts

Jag har aldrig anslutet till mobilt internet på annat sätt än med den medföljande mjukvaran. Vad skulle meningen vara att göra det via Windows.

Vad menar du med "....och går snart ner till Windows 7 igen"..."? Vad använder du för operativsystem?

Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen.

fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart.

Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev: Skull Kid, den 20 Jul 2015 - 2:06 PM, skrev:

Si3rra, det är ett Huawei USB modem, anlsut-knappen finns i Windows 10 inställningar appen.

fredde, Jag föredrar att låta Windows ta hand om det, eftersom den medföljande mjukvaran inte kan ansluta automatiskt vid systemstart.

Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta?

Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen..

Edited by si3rra

Har du angett och kontrollerat så att uppringningsparametrarna är korrekta?

Väldigt VÄLDIGT svårt att sitta och gissa med den knapphändiga informationen..

Du menar APN? Ibland fungerar anslut-knappen, men då avbryts det ändå. Men för det mesta fungerar den inte alls. Har redan nedgraderat till Windows 8.1 Pro nu dock... håller mig nog till det tills 10 är släppt om 9 dagar.