Gå till innehåll

Reflektion av underligt fel efter uppgradering till W10 Home


Venoms

Recommended Posts

Är det fel plats att skriva på, vänligen flytta inlägget.

 

Efter uppgradering av Laptop med W7 till W10 Home x64 så flyter allt som varmt smör i en ugn..perfekt.

Några dagar senare bestämmer jag mig för att rensa ut gamla filer..så jag startar "Diskrensning", väljer systemfiler och gamla windowsinstallationer..

Sen jobbar datorn på och efter en lång stund så startar den om och den är seg som mjukt gummi och det tar minst 2min innan menyn från startknappen rullar fram. Nu går det inte att stänga av med startknappen utan datorn dödas med strömbrytaren. Efter ytterligare två omstarter så lyckas jag öppna dvd-facket och kan stoppa i W10 dvd och starta en rep av systemet. När detta är gjort och datorn omstartad finns fortfarande Wimdows.old kvar men datorn går som innan perfekt.

Felet uppstår inte med Pro-versionen av W10 x64.

Varför blir det på detta sätt? Har det hänt någon av er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Clean install" är det enda vettiga på ALLA maskiner, kan jag konstatera efter att ha uppgraderat 7 olika burkar, både laptops och desktops, och ingen av dem har fungerat tillfredsställande efteråt.

Inte ens den maskin som jag först gjode en clean install av Win 7 och sedan uppgraderade utan att så mycket som ens starta en webbläsare emellan.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du låter bitter e-son...

 

Snarare uppgiven! Det här är ju inget nytt! Hittills har jag inte uppgraderat någon Windows-version med tillfredsställande resultat. Det är alltid något som buggar ur. Händer det inte direkt, så visar sig symptomen över tid. Jag fattar inte varför dom ens har kvar uppgraderingsfunktionen i sin befintliga form.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä..där håller jag med dig helt och fullt..men det hade du kunnat läsa om allt funkat här. Det är surt att man/kund måste uppgradera först för att sedan göra clean install med förhoppningsvis gott resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä..där håller jag med dig helt och fullt..men det hade du kunnat läsa om allt funkat här. Det är surt att man/kund måste uppgradera först för att sedan göra clean install med förhoppningsvis gott resultat.

 

Ja och "man/kund" undrar vad en clean install är för något. Var sitter det i datorn?  :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...