Gå till innehåll

Är det någon som vet hur man gör för att stänga av ”Windows program Compability mode” på windows 10 ?


ksfjljsdflkjsfd

Recommended Posts

Hej

 

Försöker installera Visual studio express for web 13 på windows 10 vilket fungerade bra på windows 8 innan uppgraderingen och även på 10an innan jag gjorde en återställning av datorn.

 

Efter återställningen av windows är numera windows 10 som default.

 

Hur som helst när jag nu försöker installera Visual studio express for web 13 så får jag följande fel meddelande:

 

”Windows program Compability mode is on. Turn it off and try setup again.”

 

Är det någon som vet hur man gör för att stänga av ”Windows program Compability mode” ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på installationsfilen och välj Egenskaper/Kompatibilitet

Se till att kompatibilitetsläget är urbockat. Där finns även en felsökare du kan köra.

Svårt att ge exakta instruktioner, då möjligheterna är ganska många.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag tror jag ser varför. Du har förmodligen inte den riktiga installeraren utan en så kallad "online installer" (wdexpress_full.exe).

På länkarna nedan är några trix du kan prova, annars hade jag nog dragit ner den stora iso-filen (vs2013.4_dskexp_ENU.iso), monterat den och installerat därifrån.

Ett annat alternativ är en nyare version av Visual studio express.

 

http://stackoverflow.com/questions/22949411/visual-studio-2012-install-fails-program-compatibility-mode-is-on

http://www.howtogeek.com/howto/4161/disable-program-compatibility-assistant-in-windows-7-and-vista/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...