Gå till innehåll

Kommer inte in på något som har med google att göra


Gå till lösning Löst av Venoms,

Recommended Posts

Jag gjorde en sökning efter en ersättare till ett program Danale.. sen började Malwarebytes att reagera massor och jag stängde ner browsern. Malwarebytes fortsatte att reagera. Jag startar om datorn och inget mer händer. Jag skannar med Malwarebytes och den hittar inget, inga hot ingenting.

Nu ska jag kolla mail och kommer inte åt gmail.. eller google.com, eller min Gdrive.

Vad kan detta bero på, jag hittar inget. Bleepingcomputers föreslog i ett ärende att HOSTS filen blivit ändrad men icke.

Någon som har en idé, kanske?

 

Tillägg: jag använder Chrome men det funkar inte i Edge heller. Sonen kan komma åt mail etc.

Redigerad av Venoms
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du öppnar en kommandotolk och gör en ping mot www.google.se exempelvis? Jag får följande resultat
Om du får en annan ip-adress så kanske din DNS har blivit knasig?

Pinging www.google.se [142.250.74.3] with 32 bytes of data

Google.com om du föredrar det

Pinging www.google.com [142.250.74.164] with 32 bytes of data

 

Redigerad av _.M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, vad har du för dns-inställningar? Din internetleverantörs eller någon tredje-part? Har du en router? Har du i så fall både dator och mobil anslutna till routern och fungerar det i mobilen i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger jag Malwarebytes kommer jag in i Gdrive. Inte i mailen. Google.com eller google.se fungerar

 

Nu kom jag in i mailen.. lite fördröjning

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RTP- identifiering Skadlig kod Blockerad webbplats

Hur i hela världen ska jag få bort detta??

Något är infekterat.. Jag behöver något bättre än Malwarebytes att skanna datorn med

 

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Nu är alla startade igen.. Allt funkar

Detta är konstigt, nu har det lugnat ner sig och det är som vanligt igen.

Tack alla för kloka förslag. Allt som hände egentligen var att Malwarebytes faktiskt gjorde vad den skulle, både i webbläsarskyddet och i datorn. Det konstiga var att det slutade helt plötsligt.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha råkat bli något knas med certifikat, tid eller annat "en mycket kort stund" och att MBG högg på det, något som inte var exakt som det förväntades, och att det senare släppte "av sig själv" när nya försök var helt okej?

 

(Chrome gillar ju ex. inte att datorklockan går fel)

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak, Malwarebytes blockade diverse "sidor" hos Google. Och då även när jag besökte helt andra webbplatser. Det finns väl något i bakgrunden som anropar "Google-funktioner".

Gjorde en fullständig genomsökning i datorn, både med virusskyddet och med Malwarebytes och inget hittades. Malwarebytes blockade innan något skräp kom in, vilket ju är bra. Om det sen i det här fallet är Google som hade någon tillfällig felaktighet eller om det var Malwarebytes som visade falska varningar vet jag inte. Gjorde uppdateringar innan genomsökningarna. Nu är i alla fall fenomenet borta.

Googlar man orden google malwarebytes så kommer flera träffar om detta, ändra gärna till senaste timmen eller några timmar bakåt. Men har inte kollat mer än så.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...